Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #1 Skrevet 25. april 2022 Altså under talen, vise et og annet bilde som passer til det du snakket om? Anonymkode: 7b04b...25e
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #3 Skrevet 25. april 2022 Vær snill og gjør det. De færreste holder særlig gode taler, så bilder er veldig fint å ihvertfall se på. Anonymkode: 3cef8...c7e
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #4 Skrevet 25. april 2022 Jeg elsker å se bilder fra barndom til i dag 😊 Anonymkode: b958d...a56
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #5 Skrevet 25. april 2022 Ikke under talen, men etterpå. Og da mange bilder og noen få videosnutter klippet sammen som en film. Vi passerer på at alle gjestene er med på minst et bilde, og har også med av avdøde oldeforeldre. Vår familie er over snittet glad i bilder og mimring, og tilbringer mye tid sammen, så da går det helt fint med en sånn film. Vi hadde vel tale på 6-8 minutter sist, med en del humoristisk innslag (anekdoter ol.) og så en film på 8-9 minutter etterpå hvor det kom drøssevis av "ååå", "neimen, husker du..." og "så koselig å se igjen" ol. og mange tårer som ble tørket, så jeg velger å tro at for vår familie blir ikke dette for mye/lenge selv om andre kanskje synes det. Hadde det helt på slutten av andre servering av maten sånn at folk var mer eller mindre ferdig med å spise. Det blir samme opplegg i år. Anonymkode: 977c3...c17
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #6 Skrevet 25. april 2022 Vi la bildealbumer i foajeen så folk kunne bla selv. Anonymkode: 2b3ab...f15
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #7 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ikke under talen, men etterpå. Og da mange bilder og noen få videosnutter klippet sammen som en film. Vi passerer på at alle gjestene er med på minst et bilde, og har også med av avdøde oldeforeldre. Vår familie er over snittet glad i bilder og mimring, og tilbringer mye tid sammen, så da går det helt fint med en sånn film. Vi hadde vel tale på 6-8 minutter sist, med en del humoristisk innslag (anekdoter ol.) og så en film på 8-9 minutter etterpå hvor det kom drøssevis av "ååå", "neimen, husker du..." og "så koselig å se igjen" ol. og mange tårer som ble tørket, så jeg velger å tro at for vår familie blir ikke dette for mye/lenge selv om andre kanskje synes det. Hadde det helt på slutten av andre servering av maten sånn at folk var mer eller mindre ferdig med å spise. Det blir samme opplegg i år. Anonymkode: 977c3...c17 Det kunne jeg og tenkt meg til konfirmanten om to år, men hvordan. redigere og ordne det? Aner ikke hvor vi skal starte 🤔 Anonymkode: 6b40c...b6d
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #8 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Det kunne jeg og tenkt meg til konfirmanten om to år, men hvordan. redigere og ordne det? Aner ikke hvor vi skal starte 🤔 Anonymkode: 6b40c...b6d Vi bruker det som er innebygget i Windows, altså gratis hvis du har Windows. Da kan du styre hvor mange sekunder hvert bilde skal vises, ev. ha flere bilder pr. visning, og legge på musikk. Det er ikke sånn veldig avansert, men fungerer godt nok til vårt bruk 😊 Det som tar lengst tid er jo faktisk å finne og velge ut bilder fra flere tusen. Man blir jo litt nostalgisk når man holder på sånn 😅 Anonymkode: 977c3...c17
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #9 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Vi bruker det som er innebygget i Windows, altså gratis hvis du har Windows. Da kan du styre hvor mange sekunder hvert bilde skal vises, ev. ha flere bilder pr. visning, og legge på musikk. Det er ikke sånn veldig avansert, men fungerer godt nok til vårt bruk 😊 Det som tar lengst tid er jo faktisk å finne og velge ut bilder fra flere tusen. Man blir jo litt nostalgisk når man holder på sånn 😅 Anonymkode: 977c3...c17 Supert, takk for forklaring. 👍 Anonymkode: 6b40c...b6d
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #10 Skrevet 25. april 2022 Nei. En tale til noen kan fint stå for seg selv. Det er jo ikke et sammendrag med illustrasjoner av barndom og oppvekst man skal legge fram, selv om jeg dessverre har vært tilskuer til noen sånne. Gjerne bilder på annet vis i konfirmasjonen, men akkurat taler kan få lov å være bare taler. Anonymkode: 11cd4...4da
TinaK 1990 Skrevet 25. april 2022 #11 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nei. En tale til noen kan fint stå for seg selv. Det er jo ikke et sammendrag med illustrasjoner av barndom og oppvekst man skal legge fram, selv om jeg dessverre har vært tilskuer til noen sånne. Gjerne bilder på annet vis i konfirmasjonen, men akkurat taler kan få lov å være bare taler. Anonymkode: 11cd4...4da Mener du og det er ok!
Twintipp Skrevet 25. april 2022 #12 Skrevet 25. april 2022 Her holdt faren tale, og jeg lagde video. Der begynte jeg fra fødsel og opp, snakket underveis i videoen, hadde musikk og lyder som passet til bildene. Delte det opp ved at jeg tok noen bilder og videoer fra han var helt liten, ferier, familie, idretten, venner og egen fra hver av søsknene. Hadde musikk til. På slutten hadde jeg videohilsner fra mennesker som har betydd noe for ham, favorittlæreren, trenere, lagkompiser og venner. Brukte appen Movavi. Det ble mye tårer og latter underveis, og etter kakene ville de se filmen en gang til, så den slo an👍🏼
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå