Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #201 Skrevet 27. april 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden): Ok😊 at du synes at det er det lever jeg heldigvis godt med. Heldigvis? Jaja. Anonymkode: a12d9...d12
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #202 Skrevet 27. april 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Igjen : jeg kaller dette total ansvarsfraskrivelse. Anonymkode: a12d9...d12 Var det ikke du som ikke kritiserer andres valg? Anonymkode: d879a...09e
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #203 Skrevet 27. april 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Når vi sier at vi vil hilse på vennene deres så skjønner de godt det. Dette er også noe de setter pris på fordi de vet vi er her for å beskytte dem. Det er derfor vi gjør det. Som voksne så har vi livserfaringer og kunnskapen om saker og ting. Det vet de også. Slikt skal barn vite. Ved at vi har hatt denne regelen så har de også tidlig skjønt at det er viktig å være oppmerksom på mennesker rundt seg. Det er heller ikke sånn at vi ikke samtaler med barna. Å stole på dømmekraften deres kommer gradvis når det gjelder ungdom. Det er mye de må erfare, og de utvikler da selvfølgelig dømmekraft som de fleste andre. Jeg skjønner ikke spørsmålet ditt engang. Alle bør førstå at en ikke kan stole på en 13-årings dømmekraft når det gjelder mennesker! Anonymkode: a12d9...d12 Det er jo ikke det å hilse på venner du beskriver tidligere i tråden. Det er å kreve at de spiser med dere på lørdgskvelden og deltar på brettspill. Er det først da dere kan utelukke at vennene er små sosiopat-spirer? Hvor mange 13 år gamle sosiopater har du møtt? Jeg har hatt barn i 30 år og har aldri opplevd å måtte forby barna å være sammen med noen. Jeg ser ikke hvordan barna skal opparbeide seg kompetanse til å vurdere mennesker når foreldrene har klarert veien for dem i hele oppveksten. Anonymkode: d879a...09e
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #204 Skrevet 27. april 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det er jo ikke det å hilse på venner du beskriver tidligere i tråden. Det er å kreve at de spiser med dere på lørdgskvelden og deltar på brettspill. Er det først da dere kan utelukke at vennene er små sosiopat-spirer? Hvor mange 13 år gamle sosiopater har du møtt? Jeg har hatt barn i 30 år og har aldri opplevd å måtte forby barna å være sammen med noen. Jeg ser ikke hvordan barna skal opparbeide seg kompetanse til å vurdere mennesker når foreldrene har klarert veien for dem i hele oppveksten. Anonymkode: d879a...09e De fleste 13-åringene synes det er pinlig å spille brettspill til vennenes foreldre og ha en dannet middag med dem. Tenåringene liker generelt ikke å henge med oldisene av egen fri vilje. For øvrig er det noe naivt å tro at selv om barna ikke tar med de "ikke-godkjente" vennene hjem, så blir det ingen omgang med disse vennene i det hele tatt. Hvis det er venner fra skolen, vil de jo kunne omgås på skoleveien og i friminuttet, uten at foreldrene har sjans i havet for å kontrollere det. Eller skal foreldre ringe læreren og be om å plassere disse vennene i en parallellklassen? Anonymkode: 09787...ee1
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #205 Skrevet 27. april 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): De fleste 13-åringene synes det er pinlig å spille brettspill til vennenes foreldre og ha en dannet middag med dem. Tenåringene liker generelt ikke å henge med oldisene av egen fri vilje. For øvrig er det noe naivt å tro at selv om barna ikke tar med de "ikke-godkjente" vennene hjem, så blir det ingen omgang med disse vennene i det hele tatt. Hvis det er venner fra skolen, vil de jo kunne omgås på skoleveien og i friminuttet, uten at foreldrene har sjans i havet for å kontrollere det. Eller skal foreldre ringe læreren og be om å plassere disse vennene i en parallellklassen? Anonymkode: 09787...ee1 Her peker du jo på essensen i det hi ikke ser ut til å skjønne. Det at det kun er de vennene ungdommen er trygg på at blir godkjent som blir tatt med hjem ser ut til å være en både fremmed og så skremmende tanke at hun ikke engang vurderer muligheten for at det skjer. Om tenåringene vet at Per ikke kommer gjennom nåløyet med middag og brettspill så sørger de jo bare for å møtes på andre arenaer. Det er skole, hobbyer, trening, fester, konserter og ikke minst de andre vennenes hjem. Anonymkode: d879a...09e
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #206 Skrevet 27. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Her peker du jo på essensen i det hi ikke ser ut til å skjønne. Det at det kun er de vennene ungdommen er trygg på at blir godkjent som blir tatt med hjem ser ut til å være en både fremmed og så skremmende tanke at hun ikke engang vurderer muligheten for at det skjer. Om tenåringene vet at Per ikke kommer gjennom nåløyet med middag og brettspill så sørger de jo bare for å møtes på andre arenaer. Det er skole, hobbyer, trening, fester, konserter og ikke minst de andre vennenes hjem. Anonymkode: d879a...09e Nettopp. Og som forelder til en tenåring kan man jo ikke kontrollere at den ikke-godkjente venner uteblir fra besøk hos den godkjente vennen. Hadde min fjorten år gamle datter hatt en jevnaldrende venninne, og moren hennes ringte meg hver gang jenta var på besøk for å undersøke hvem flere som var her på besøk, ville jeg tenkt "ko-ko" med en gang. Anonymkode: 09787...ee1
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #207 Skrevet 27. april 2022 Herregud, dette ble en skikkelig spennende tråd. Jeg synes temaet er veldig gøy, i og med jeg har straks voksne barn selv, har jeg jo testet ett og annet. Tråkket feil, korrigert, forsøkt på nytt. Nekter de aldri hvem, hva og hvor. Det er bra folk i vennegjengen, og mindre bra folk, ofte henger hele gjengen og hvordan skal du da praktiserer hvem de får være med og ikke. Overnatting har jeg alltid kontakt med foreldrene. Jeg har ansvar for å vite at de er trygge, da må jeg vite at det er en voksen som venter på de når ikke det er meg. Så synes jeg helt ærlig straff og konsekvens er ganske interresant. For hva er egentlig korrekt konsekvens og hvem skal avgjøre det? Jeg praktiserer ikke straff, ei heller så mye konsekvenser, annet enn enkle ting som skal du sitte på med meg må du møte til tiden, ellers vente på neste buss. Men du kan ha sex uten prevensjon uten å bli gravid, sex med prevensjon og allikevel bli gravid. Altså, verden er ikke rettferdig, tingenes tilfeldigheter skjer. Vil påstå jeg er ganske løsningsorientert. Det er mitt mål, lære av egne feil. Hva du har gjort får du ikke endret på. Så hva tenker du å gjøre med det videre? Det praktiserer jeg med omtrent alt. Virker som det funker da, jeg blir stadig positivt overrasket over hvor reflekterte de er nå. Jeg trenger sjelden å sette grenser, for de evner å sette dem selv. Anonymkode: 2aad4...f71
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #208 Skrevet 27. april 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Det er jo ikke det å hilse på venner du beskriver tidligere i tråden. Det er å kreve at de spiser med dere på lørdgskvelden og deltar på brettspill. Er det først da dere kan utelukke at vennene er små sosiopat-spirer? Hvor mange 13 år gamle sosiopater har du møtt? Jeg har hatt barn i 30 år og har aldri opplevd å måtte forby barna å være sammen med noen. Jeg ser ikke hvordan barna skal opparbeide seg kompetanse til å vurdere mennesker når foreldrene har klarert veien for dem i hele oppveksten. Anonymkode: d879a...09e Å hilse på betyr nok litt mer enn å betrakte et barn og si hei. Alle har da likt å spise sammen. Jeg regner jo ikke med at de spør selv når de ikke vil. Jeg har ikke nevnt brettspill! Jeg skrev en "aktivitet" Nettopp for at ungdom skal slippe å oppleve konkurranse og å bevise noe når de ikke er typene til det. En aktivitet er som en fysisk aktivitet utendørs helst, og hvor alle slapper av. Jeg begynner å bli lei av alt jeg må rette opp i av alt dere har tatt feil i. Det blir litt slitsomt altså. Som jeg har skrevet så bodde vi nesten midt i storbyen med de to eldste. Det var også store skoler med mange elever. Det var både mobbing og vold på skolen. Du må jo tenke på at selv om du ikke har møtt noen mobbere, så er det en del av dem. De voksne som er sosiopater og psykopater var mest sannsynlig også det første i ungdomsårene. Nå har jeg heller ikke skrevet ett eneste sted at vi har måtte gå til det skritt å ha restriksjoner. Vi har sluppet det, men jeg har møtt ungdom jeg aldri ville latt mine være sammen med på fks fester eller turer. Helst ikke i det hele tatt. Det er mulig at det er på grunn av min erfaring der at jeg ikke er ignorant. Jeg tror likevel jeg ville tenkt på det uansett. Anonym bruker skrev (6 minutter siden): De fleste 13-åringene synes det er pinlig å spille brettspill til vennenes foreldre og ha en dannet middag med dem. Tenåringene liker generelt ikke å henge med oldisene av egen fri vilje. For øvrig er det noe naivt å tro at selv om barna ikke tar med de "ikke-godkjente" vennene hjem, så blir det ingen omgang med disse vennene i det hele tatt. Hvis det er venner fra skolen, vil de jo kunne omgås på skoleveien og i friminuttet, uten at foreldrene har sjans i havet for å kontrollere det. Eller skal foreldre ringe læreren og be om å plassere disse vennene i en parallellklassen? Anonymkode: 09787...ee1 Det er mulig noen syns det er pinlig. Det vet jeg ingenting om. Har ikke opplevd det her. Anonymkode: a12d9...d12
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #209 Skrevet 27. april 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Herregud, dette ble en skikkelig spennende tråd. Jeg synes temaet er veldig gøy, i og med jeg har straks voksne barn selv, har jeg jo testet ett og annet. Tråkket feil, korrigert, forsøkt på nytt. Nekter de aldri hvem, hva og hvor. Det er bra folk i vennegjengen, og mindre bra folk, ofte henger hele gjengen og hvordan skal du da praktiserer hvem de får være med og ikke. Overnatting har jeg alltid kontakt med foreldrene. Jeg har ansvar for å vite at de er trygge, da må jeg vite at det er en voksen som venter på de når ikke det er meg. Så synes jeg helt ærlig straff og konsekvens er ganske interresant. For hva er egentlig korrekt konsekvens og hvem skal avgjøre det? Jeg praktiserer ikke straff, ei heller så mye konsekvenser, annet enn enkle ting som skal du sitte på med meg må du møte til tiden, ellers vente på neste buss. Men du kan ha sex uten prevensjon uten å bli gravid, sex med prevensjon og allikevel bli gravid. Altså, verden er ikke rettferdig, tingenes tilfeldigheter skjer. Vil påstå jeg er ganske løsningsorientert. Det er mitt mål, lære av egne feil. Hva du har gjort får du ikke endret på. Så hva tenker du å gjøre med det videre? Det praktiserer jeg med omtrent alt. Virker som det funker da, jeg blir stadig positivt overrasket over hvor reflekterte de er nå. Jeg trenger sjelden å sette grenser, for de evner å sette dem selv. Anonymkode: 2aad4...f71 Så godt å lese! Anonymkode: a12d9...d12
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #210 Skrevet 27. april 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Å hilse på betyr nok litt mer enn å betrakte et barn og si hei. Alle har da likt å spise sammen. Jeg regner jo ikke med at de spør selv når de ikke vil. Jeg har ikke nevnt brettspill! Jeg skrev en "aktivitet" Nettopp for at ungdom skal slippe å oppleve konkurranse og å bevise noe når de ikke er typene til det. En aktivitet er som en fysisk aktivitet utendørs helst, og hvor alle slapper av. Jeg begynner å bli lei av alt jeg må rette opp i av alt dere har tatt feil i. Det blir litt slitsomt altså. Som jeg har skrevet så bodde vi nesten midt i storbyen med de to eldste. Det var også store skoler med mange elever. Det var både mobbing og vold på skolen. Du må jo tenke på at selv om du ikke har møtt noen mobbere, så er det en del av dem. De voksne som er sosiopater og psykopater var mest sannsynlig også det første i ungdomsårene. Nå har jeg heller ikke skrevet ett eneste sted at vi har måtte gå til det skritt å ha restriksjoner. Vi har sluppet det, men jeg har møtt ungdom jeg aldri ville latt mine være sammen med på fks fester eller turer. Helst ikke i det hele tatt. Det er mulig at det er på grunn av min erfaring der at jeg ikke er ignorant. Jeg tror likevel jeg ville tenkt på det uansett. Det er mulig noen syns det er pinlig. Det vet jeg ingenting om. Har ikke opplevd det her. Anonymkode: a12d9...d12 Selvfølgelig har du ikke opplevd det. Dine barn er jo ikke dumme og tar hjem kun dem som kan bli "godkjent". Eventuelt instruerer vennene sine til å oppføre seg på den måten dere vil. Så ler de av dere etterpå. Anonymkode: 09787...ee1
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. april 2022 #211 Skrevet 27. april 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Å hilse på betyr nok litt mer enn å betrakte et barn og si hei. Alle har da likt å spise sammen. Jeg regner jo ikke med at de spør selv når de ikke vil. Jeg har ikke nevnt brettspill! Jeg skrev en "aktivitet" Nettopp for at ungdom skal slippe å oppleve konkurranse og å bevise noe når de ikke er typene til det. En aktivitet er som en fysisk aktivitet utendørs helst, og hvor alle slapper av. Jeg begynner å bli lei av alt jeg må rette opp i av alt dere har tatt feil i. Det blir litt slitsomt altså. Som jeg har skrevet så bodde vi nesten midt i storbyen med de to eldste. Det var også store skoler med mange elever. Det var både mobbing og vold på skolen. Du må jo tenke på at selv om du ikke har møtt noen mobbere, så er det en del av dem. De voksne som er sosiopater og psykopater var mest sannsynlig også det første i ungdomsårene. Nå har jeg heller ikke skrevet ett eneste sted at vi har måtte gå til det skritt å ha restriksjoner. Vi har sluppet det, men jeg har møtt ungdom jeg aldri ville latt mine være sammen med på fks fester eller turer. Helst ikke i det hele tatt. Det er mulig at det er på grunn av min erfaring der at jeg ikke er ignorant. Jeg tror likevel jeg ville tenkt på det uansett. Det er mulig noen syns det er pinlig. Det vet jeg ingenting om. Har ikke opplevd det her. Anonymkode: a12d9...d12 Så dine barn får rett og slett ikke ta med seg nye klassekamerater hjem fra skolen uanmeldt?
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #212 Skrevet 27. april 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Selvfølgelig har du ikke opplevd det. Dine barn er jo ikke dumme og tar hjem kun dem som kan bli "godkjent". Eventuelt instruerer vennene sine til å oppføre seg på den måten dere vil. Så ler de av dere etterpå. Anonymkode: 09787...ee1 Nei mine barn er ikke dumme. Du får trådens første smil De er nok ikke som du åpenbart har erfaring med! mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden): Så dine barn får rett og slett ikke ta med seg nye klassekamerater hjem fra skolen uanmeldt? Hvordan konkluderer du med dette? Anonymkode: a12d9...d12
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #213 Skrevet 27. april 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Å hilse på betyr nok litt mer enn å betrakte et barn og si hei. Alle har da likt å spise sammen. Jeg regner jo ikke med at de spør selv når de ikke vil. Jeg har ikke nevnt brettspill! Jeg skrev en "aktivitet" Nettopp for at ungdom skal slippe å oppleve konkurranse og å bevise noe når de ikke er typene til det. En aktivitet er som en fysisk aktivitet utendørs helst, og hvor alle slapper av. Jeg begynner å bli lei av alt jeg må rette opp i av alt dere har tatt feil i. Det blir litt slitsomt altså. Som jeg har skrevet så bodde vi nesten midt i storbyen med de to eldste. Det var også store skoler med mange elever. Det var både mobbing og vold på skolen. Du må jo tenke på at selv om du ikke har møtt noen mobbere, så er det en del av dem. De voksne som er sosiopater og psykopater var mest sannsynlig også det første i ungdomsårene. Nå har jeg heller ikke skrevet ett eneste sted at vi har måtte gå til det skritt å ha restriksjoner. Vi har sluppet det, men jeg har møtt ungdom jeg aldri ville latt mine være sammen med på fks fester eller turer. Helst ikke i det hele tatt. Det er mulig at det er på grunn av min erfaring der at jeg ikke er ignorant. Jeg tror likevel jeg ville tenkt på det uansett. Det er mulig noen syns det er pinlig. Det vet jeg ingenting om. Har ikke opplevd det her. Anonymkode: a12d9...d12 Igjen må jeg beklage at jeg ikke helt klarer å huske alle nyansene, brettspill var altså feil. Men jeg syns likevel det er svært rart å kreve at vennene skal ha vært med dere på aktivitet før de blir godkjente. Og så må jeg jo si at det er litt rart at du ikke reflekterer mer over hvorfor dere ikke har hatt behov for å sette ned foten ovenfor noen venner. Kan det være fordi det er svært få 13 år gamle sosiopater eller kan det være fordi barna velger å kun ta med hjem de vennene de vet går gjennom nåløyet? Og så er vi tilbake til hvordan du vil kontrollere at de uønskede kontaktene ikke deltar på fester og konserter som dine barn er på? Har du alltid full kontroll på hvor de er til enhver tid? Har du alltid full kontroll på hvem som er på besøk hos Per eller Pål når dine barn er der? Hvordan gjøres dette i praksis? Anonymkode: d879a...09e
Admin Skrevet 29. april 2022 #214 Skrevet 29. april 2022 Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt, brukerangep og svar til dette. Noen siteringer av slettede innlegg har blitt stående da svarene var i tema med debatten. Admin
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #215 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (På 4/27/2022 den 13.56): Igjen må jeg beklage at jeg ikke helt klarer å huske alle nyansene, brettspill var altså feil. Men jeg syns likevel det er svært rart å kreve at vennene skal ha vært med dere på aktivitet før de blir godkjente. Og så må jeg jo si at det er litt rart at du ikke reflekterer mer over hvorfor dere ikke har hatt behov for å sette ned foten ovenfor noen venner. Kan det være fordi det er svært få 13 år gamle sosiopater eller kan det være fordi barna velger å kun ta med hjem de vennene de vet går gjennom nåløyet? Og så er vi tilbake til hvordan du vil kontrollere at de uønskede kontaktene ikke deltar på fester og konserter som dine barn er på? Har du alltid full kontroll på hvor de er til enhver tid? Har du alltid full kontroll på hvem som er på besøk hos Per eller Pål når dine barn er der? Hvordan gjøres dette i praksis? Anonymkode: d879a...09e Det er ikke så rart at de ikke har tatt med slike venner hjem. Det er ikke sånn at de tar med en ny venn hver dag. Begge de eldste har hatt omtrent samme omgangskrets på fem, seks hver siden barneskolen. Det siste du skriver er ikke relevant. Jeg kontrollerer heller ingenting. Anonymkode: a12d9...d12
Gladjente00 Skrevet 29. april 2022 #216 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (På 25.4.2022 den 12.31): Du tror ikke at ungdommen kan ha sex på Roskilde eller i skogen? Har de det kun i seng på gutte-/jenterommet? De kan heller ikke drikke alkohol eller prøve narkotika eller bli gravide på Roskilde? Virkelig? Og som sagt - er det slik at dere overvåker alle aktiviteter med venner? Sitter dere på rommet med dem når de gamer? Sykler ved siden av til skolen? Sitter bak dem på kinoen? Anonymkode: 09787...ee1 Nå trur jeg at du missforståt det HI skriver. Hun sier ikke at de ikke kan ha sex andre plasser enn hjemme i senga, men hi ønsker ikke å oppfordre eller legge til rette for at det skjer i hjemmet deres i hvertfall, og det skjønner jeg. Alle kan velge å ha sex i skogen eller bak en dass på roskilde men det er ikke det det handler om. Hun ønsker ikke at de skal være hjemme alene i huset når de ikke er hjemme og det skjønner jeg veldig godt. Man kan ikke kontrollere ungdommer 24/7 men der hun kan sette grenser for at de deres hjem skal det iallfall ikke skje. Det er jo ikke snakk om noen overvåkning på aktiviteter/fester osv, bare helt klare regler i hjemmet! Og det er jeg enige med henne om. Jeg vet at det er så mange foreldre som er veldig slakke på regler og konsekvenser hjemme, og ungdommer trenger klare regler å forholde seg til. Noen trenger mer regler enn andre da ungdommer er ulike og har ulike trang for å gjør ting. Noen ungdommer er veldig lette å ha med å gjør mens andre føler de må strekke grenser mer. Så selv om hi har desse reglene for hennes familie så betyr det ikke at hun er overstreng eller noe annet. Det er deres hjem og hvis det fungere så skjønner jeg ikke hvorfor dere skal kritisere henne for det. La hver familie bestemme over sitt eget hjem, så praktisere dere hvordan dere ønsker å ha det i ditt hjem. Enkelt å greit. Det er ingen fasit eller oppskrift på hver enkel ungdom/barn.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #217 Skrevet 29. april 2022 Gladjente00 skrev (1 time siden): Nå trur jeg at du missforståt det HI skriver. Hun sier ikke at de ikke kan ha sex andre plasser enn hjemme i senga, men hi ønsker ikke å oppfordre eller legge til rette for at det skjer i hjemmet deres i hvertfall, og det skjønner jeg. Alle kan velge å ha sex i skogen eller bak en dass på roskilde men det er ikke det det handler om. Hun ønsker ikke at de skal være hjemme alene i huset når de ikke er hjemme og det skjønner jeg veldig godt. Man kan ikke kontrollere ungdommer 24/7 men der hun kan sette grenser for at de deres hjem skal det iallfall ikke skje. Det er jo ikke snakk om noen overvåkning på aktiviteter/fester osv, bare helt klare regler i hjemmet! Og det er jeg enige med henne om. Jeg vet at det er så mange foreldre som er veldig slakke på regler og konsekvenser hjemme, og ungdommer trenger klare regler å forholde seg til. Noen trenger mer regler enn andre da ungdommer er ulike og har ulike trang for å gjør ting. Noen ungdommer er veldig lette å ha med å gjør mens andre føler de må strekke grenser mer. Så selv om hi har desse reglene for hennes familie så betyr det ikke at hun er overstreng eller noe annet. Det er deres hjem og hvis det fungere så skjønner jeg ikke hvorfor dere skal kritisere henne for det. La hver familie bestemme over sitt eget hjem, så praktisere dere hvordan dere ønsker å ha det i ditt hjem. Enkelt å greit. Det er ingen fasit eller oppskrift på hver enkel ungdom/barn. La oss se. Det er fullt lovlig for to sekstenåringer å ha sex med hverandre. Du foretrekker altså at din datter debuterer bak en dass i uhygieniske forhold der man sikkert ikke har tilgang på prevensjon, enn i en ren seng hjemme? Anonymkode: 09787...ee1
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #218 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): La oss se. Det er fullt lovlig for to sekstenåringer å ha sex med hverandre. Du foretrekker altså at din datter debuterer bak en dass i uhygieniske forhold der man sikkert ikke har tilgang på prevensjon, enn i en ren seng hjemme? Anonymkode: 09787...ee1 Det er ikke en sjel som sier at foreldre foretrekker det. Dessuten, er det å ha sex i en ren seng hjemme til hinder for å ha sex på festival? Tror du at hvis en ungdom vil ha sex så tenker han at nei, det får vente til vi har en ren seng hjemme? Slutt med alt tull og helt idiotiske argumenter. Anonymkode: a12d9...d12
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #219 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er ikke en sjel som sier at foreldre foretrekker det. Dessuten, er det å ha sex i en ren seng hjemme til hinder for å ha sex på festival? Tror du at hvis en ungdom vil ha sex så tenker han at nei, det får vente til vi har en ren seng hjemme? Slutt med alt tull og helt idiotiske argumenter. Anonymkode: a12d9...d12 Det som er idiotiske argumenter er å nekte sine ungdommer over den seksuelle lavalderen å utforske kjæresten sin i trygge omgivelser. Anonymkode: 09787...ee1
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #220 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det som er idiotiske argumenter er å nekte sine ungdommer over den seksuelle lavalderen å utforske kjæresten sin i trygge omgivelser. Anonymkode: 09787...ee1 Du må nok lese tråden på nytt. Anonymkode: a12d9...d12
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #221 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du må nok lese tråden på nytt. Anonymkode: a12d9...d12 Overhodet ikke. Anonymkode: 09787...ee1
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #222 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): La oss se. Det er fullt lovlig for to sekstenåringer å ha sex med hverandre. Du foretrekker altså at din datter debuterer bak en dass i uhygieniske forhold der man sikkert ikke har tilgang på prevensjon, enn i en ren seng hjemme? Anonymkode: 09787...ee1 Å herregud snakk om å være firkantette. Selv om det er lov å ha sex når du er 16 år betyr det ikke at det er lov i huset hjemme. Det har foreldre full lov faktisk til å bestemme selv. Samme som de er 18 år selv om de har lov å drikke øl betyr ikke at det er greit å ha fest hjemme uten samtykke fra foreldrene. Anonymkode: 26008...ea7
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #223 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Det som er idiotiske argumenter er å nekte sine ungdommer over den seksuelle lavalderen å utforske kjæresten sin i trygge omgivelser. Anonymkode: 09787...ee1 Så med andre du legger opp til at de kan ha sex hjemme for de er 16 år. Legger du roseblader og tenner lys og gjør det klart for dem? Du virker veldig rar og har en veldig rar holdning. Anonymkode: 26008...ea7
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #224 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Det er ikke en sjel som sier at foreldre foretrekker det. Dessuten, er det å ha sex i en ren seng hjemme til hinder for å ha sex på festival? Tror du at hvis en ungdom vil ha sex så tenker han at nei, det får vente til vi har en ren seng hjemme? Slutt med alt tull og helt idiotiske argumenter. Anonymkode: a12d9...d12 Helt enig.! Anonymkode: 26008...ea7
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #225 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Å herregud snakk om å være firkantette. Selv om det er lov å ha sex når du er 16 år betyr det ikke at det er lov i huset hjemme. Det har foreldre full lov faktisk til å bestemme selv. Samme som de er 18 år selv om de har lov å drikke øl betyr ikke at det er greit å ha fest hjemme uten samtykke fra foreldrene. Anonymkode: 26008...ea7 Som sagt, da foretrekker du at din tenåring debuterer på mindre hygieniske og sikre steder. OK. Anonymkode: 09787...ee1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå