Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #76 Skrevet 25. april 2022 Uff, skikkelig sosial kontroll her ja. Stakkers unger! De lever jo som i et hjem fullt av æreskultur. Du sier det har gått bra med de eldste. Ja det går ofte tilsynelatende bra med muslimske barn som er utsatt for fortykk og sosial kontroll. Men er de lykkelige? Tviler. Anonymkode: 2da0a...c6b
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #77 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hva er ikke vanskelig å se? Det er veldig slemt å antyde at jeg ønsker barna dine vondt, det er det jeg sitter igjen med. Anonymkode: d879a...09e Syns du det? Du skriver at du ser hva jeg ønsker for barna mine. Dette stiller jeg spørsmål ved forøvrig. Deretter er du redd jeg vil oppnå det motsatte. Helt uten å begrunne hva som er feil med "'den trange malen" for oppførsel. Hva "brudd" skulle bety vet jeg ikke. Du skjønner vel at når du kommer med slikt "jeg er redd for" etter utallige kverulerende kommentarer jeg faktisk nå og da slet med å forstå, så er det ganske naturlig at jeg antar at du er passiv aggresive. Det hjelper heller ikke når du brått etter å ha vært veldig offensiv, går rett i offerrollen og syns det er "'slemt" av meg å tro at du ikke ønsker barna mine alt godt. Det du bare har vist er at du er en person som av en eller annen grunn følte deg truet av vår måte å oppdra på. Derfor kverulerer du og er passiv aggresiv. For så å gå i offerrollen og bruke den hersketeknikken. Jeg vil bare si at det du har vist her syns jeg gjør deg til et forbilde for barna dine du bør revurdere om du skal stå ved. Anonymkode: a12d9...d12
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #78 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Uff, skikkelig sosial kontroll her ja. Stakkers unger! De lever jo som i et hjem fullt av æreskultur. Du sier det har gått bra med de eldste. Ja det går ofte tilsynelatende bra med muslimske barn som er utsatt for fortykk og sosial kontroll. Men er de lykkelige? Tviler. Anonymkode: 2da0a...c6b Hva snakker du om? Anonymkode: a12d9...d12
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #79 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dette er bare babbel. Nå er ikke dette aktuelt fordi de ikke har slike venner, så det blir helt irrelevante spørsmål. Jeg tror ikke at jeg engang skjønner de to siste spørsmålene relatert til dette! Selv om vi sier det ene, så kan vi også helt fint informere om det andre. Hvorfor skulle det være et problem? Du får jo bare fryde deg her vil det aldri bli såkalt åpent hus, og ikke en gjeng rundt middagsbordet. Vi kan spise sammen en lørdag kveld, men ikke en hel gjeng. Anonymkode: a12d9...d12 Du får jo bare glede deg i din lille krets. Anonymkode: a77be...4c0
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #80 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Du får jo bare glede deg i din lille krets. Anonymkode: a77be...4c0 ? Anonymkode: a12d9...d12
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #81 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Syns du det? Du skriver at du ser hva jeg ønsker for barna mine. Dette stiller jeg spørsmål ved forøvrig. Deretter er du redd jeg vil oppnå det motsatte. Helt uten å begrunne hva som er feil med "'den trange malen" for oppførsel. Hva "brudd" skulle bety vet jeg ikke. Du skjønner vel at når du kommer med slikt "jeg er redd for" etter utallige kverulerende kommentarer jeg faktisk nå og da slet med å forstå, så er det ganske naturlig at jeg antar at du er passiv aggresive. Det hjelper heller ikke når du brått etter å ha vært veldig offensiv, går rett i offerrollen og syns det er "'slemt" av meg å tro at du ikke ønsker barna mine alt godt. Det du bare har vist er at du er en person som av en eller annen grunn følte deg truet av vår måte å oppdra på. Derfor kverulerer du og er passiv aggresiv. For så å gå i offerrollen og bruke den hersketeknikken. Jeg vil bare si at det du har vist her syns jeg gjør deg til et forbilde for barna dine du bør revurdere om du skal stå ved. Anonymkode: a12d9...d12 Var det noen som gikk i offerrollen her? Du bedriver sterk sosial kontroll som man ellers stort sett finner i enkelte muslimske kulturer. At jeg er svært kritisk til det betyr jo ikke at jeg ønsker barna dine noe vondt. Tvert i mot, vil jeg heller si. Jeg mener at de mest trolig hadde blitt lykkeligere ved å få litt mer tillit og slappere tøyler. Bare det å få beskjed om at om man blir gravid så er det rett ut og slutt på all hjelp vil jo sannsynligvis prege en ungdom ganske kraftig. Anonymkode: d879a...09e
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #82 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Dette blir usaklig. Hvorfor uttaler du deg på mine ungdommers vegne? Er de her for å svare deg? Jeg kan jo selvfølgelig komme med masse positivt om mine, om hva de gjør, mener og presterer, men det er helt uvesentlig her og nå. Dessuten er det ingen som har skrevet at de ikke gjør seg sine erfaringer. Det gjør de, og det er nettopp det som er årsaken til at de godt vet at det er betryggende å ha oss foreldre i ryggen som støtte og til hjelp også. Kanskje du kunne bidratt med å forklare hvorfor du oppdrar dine som du gjør? Du har vel også en gjennomtenkt måte å oppdra barn på. Regner jeg med ihvertfall så lenge du angriper andres måte å gjøre ting på. Anonymkode: a12d9...d12 Du fremstår å ha veldig lav toleranse. Ikke bare overfor dine barn, men i møte med andres meninger også. Anonymkode: 42cd4...173
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #83 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Var det noen som gikk i offerrollen her? Du bedriver sterk sosial kontroll som man ellers stort sett finner i enkelte muslimske kulturer. At jeg er svært kritisk til det betyr jo ikke at jeg ønsker barna dine noe vondt. Tvert i mot, vil jeg heller si. Jeg mener at de mest trolig hadde blitt lykkeligere ved å få litt mer tillit og slappere tøyler. Bare det å få beskjed om at om man blir gravid så er det rett ut og slutt på all hjelp vil jo sannsynligvis prege en ungdom ganske kraftig. Anonymkode: d879a...09e Jeg har oversikt over hvem barna er med. Jeg vet stort sett hvor de er. Jeg godtar ikke at de har venner som mobber, er nedlatende mot andre eller har generell dårlig oppførsel. Er det det du kaller sosial kontroll? Hvorfor skal vi ta oss av tre barn til hvis de velger å bli gravide når de vet bedre? De vet hva prevensjon er, og de vet hva de risikerer om de har sex uten. Hvis de gjør den tabben med vitende og vilje så må de selvfølgelig ta konsekvensene. Er det sosial kontroll? Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Du fremstår å ha veldig lav toleranse. Ikke bare overfor dine barn, men i møte med andres meninger også. Anonymkode: 42cd4...173 Syns du? Har jeg svart ufint? Har jeg vært negativ mot noen her? Har jeg ikke svart høflig og velvillig? Det var den ene personen som hadde vært veldig offensiv og som brukte hersketeknikk til slutt, som jeg ble kritisk til. Jeg misliker slik oppførsel. At man skal være så på, og når det blir tatt litt til motmæle så er man "slem" Det kaller jeg manipulerende og dårlig oppførsel. Det sa jeg fra om. Resten må du nesten linke til, for jeg ser ikke hvor jeg ikke var tolerant for andres meninger? Anonymkode: a12d9...d12
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #84 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hørt om medbragt? Og det er vel ikke usannsynlig at hun eksperimenterer mtp legning? Rettelse - de har ikke slike venner som du vet. De er jo fullstendig klar over holdningene dine og hadde aldri tatt med seg venner de vet ikke holder din standard. Og så er jeg nysgjerrig på hva slags type venner det ev er som er så ille at barna dine må skånes for dem med alle midler? Det med konsert er heller ikke babbel, det var du selv som skrev at de ikke får gå om de ikke-godkjente vennene er der. Så da lurer jeg på hvordan du får sjekket det? Anonymkode: d879a...09e Medbragt? Altså vi har to hester en som er min og hennes hun trener i høye klasser ikke akkurat tid til medbrakt altså🤣 utrolig hvordan dere fisker etter problemer. Altså jeg kjenner mitt barn og vet hva hun gjør. Naiv er jeg ikke men hun er hjemme eller i stallen. I stallen er hun sammen med meg. Forstår ikke helt hvor hun skulle gjort noe uten min viten. I tillegg forteller hun meg alt. Ting jeg ikke vil hvite en gang… Anonymkode: 6938e...da7
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #85 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Jeg har oversikt over hvem barna er med. Jeg vet stort sett hvor de er. Jeg godtar ikke at de har venner som mobber, er nedlatende mot andre eller har generell dårlig oppførsel. Er det det du kaller sosial kontroll? Ja Hvorfor skal vi ta oss av tre barn til hvis de velger å bli gravide når de vet bedre? De vet hva prevensjon er, og de vet hva de risikerer om de har sex uten. Hvis de gjør den tabben med vitende og vilje så må de selvfølgelig ta konsekvensene. Er det sosial kontroll? Ja Syns du? Har jeg svart ufint? Har jeg vært negativ mot noen her? Har jeg ikke svart høflig og velvillig? Det var den ene personen som hadde vært veldig offensiv og som brukte hersketeknikk til slutt, som jeg ble kritisk til. Jeg misliker slik oppførsel. At man skal være så på, og når det blir tatt litt til motmæle så er man "slem" Det kaller jeg manipulerende og dårlig oppførsel. Det sa jeg fra om. Resten må du nesten linke til, for jeg ser ikke hvor jeg ikke var tolerant for andres meninger? Anonymkode: a12d9...d12 Anonymkode: d879a...09e
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #86 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Anonymkode: d879a...09e Tror du har misforstått hva sosial kontroll er altså. Hvis det å passe på barna sine nå er blitt til sosial kontroll i enkelte sine hoder, så da vet ikke jeg. Jeg begynner ihvertfall å skjønne hvorfor politiet er så oppgitte over at foreldre ikke passer mer på barna sine. De må ringe foreldre som ikke aner hvor barna er, eller hvem de er sammen med. Mange ganger i måneden skjer dette. Da kan jo kanskje du ringe dem og forklare at dere betrakter det å vite sånt som sosial kontroll? Gjør det du. Anonymkode: a12d9...d12
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #87 Skrevet 25. april 2022 Det er ikke sosial kontroll å vite hvem barna er med, hvor de er og hvordan de kommer seg hjem. Ha snakket med foreldrene og vite hve de er og hva de står for. Samt om det er noen trygge voksen der de er. kommer de sent hjem er det viktig at de ikke går alene. Når dette er på plass får ungene mine lov til ganske mye. de kan dra på overnattinger, turer med en aktivitet, reiser til besteforeldre på egen hånd... Men jeg legger ikke til rette for at det kun er 1 jente og 1 gutt alene her hjemme eller på tur, det må være mer enn to av et kjønn. Vet utmerket godt at ting skjer uansett, men jenter skal ha en å støtte seg på hvis det blir vanskelig. Fest uten voksne hjemme har ikke vært aktuelt enda, men jeg vet jo at jeg må gi meg snart men eldste er 16 og ser ikke ut til å ville på den slags tull enda. Anonymkode: 63b99...434
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #88 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke sosial kontroll å vite hvem barna er med, hvor de er og hvordan de kommer seg hjem. Ha snakket med foreldrene og vite hve de er og hva de står for. Samt om det er noen trygge voksen der de er. kommer de sent hjem er det viktig at de ikke går alene. Når dette er på plass får ungene mine lov til ganske mye. de kan dra på overnattinger, turer med en aktivitet, reiser til besteforeldre på egen hånd... Men jeg legger ikke til rette for at det kun er 1 jente og 1 gutt alene her hjemme eller på tur, det må være mer enn to av et kjønn. Vet utmerket godt at ting skjer uansett, men jenter skal ha en å støtte seg på hvis det blir vanskelig. Fest uten voksne hjemme har ikke vært aktuelt enda, men jeg vet jo at jeg må gi meg snart men eldste er 16 og ser ikke ut til å ville på den slags tull enda. Anonymkode: 63b99...434 Er lettet hver gang det kommer innlegg som dette. Begynner nesten å lure alvorlig her. Anonymkode: a12d9...d12
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #89 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Er lettet hver gang det kommer innlegg som dette. Begynner nesten å lure alvorlig her. Anonymkode: a12d9...d12 Det er nok ulike måter å tenke at ungdommen vår skal prøve og teste og få lov til... jeg tenker de trnger frihet under grenser og trygge stødige voksne rundt seg... jeg tenker det er oppdragelse og guiding av ungdommene våre slik at de kommer seg gjennom ungdomstiden, det skal jo ikke være fri flyt av alt?? det er mye som blir bedre av litt modning. ungdommen min trenger ikke så mye oppdragelse men veiledning og hjelp til å gjøre planer fornuftige. at det er en viss grad av risikovurdering og konsekvenstankegang. Sier lite nei, men vi justerer ofte planene. og så regner med at fornuften kommer om noen år og da roer jeg meg ned.... Anonymkode: 63b99...434
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #90 Skrevet 25. april 2022 Du store min tid, dette er kvinner på sitt beste! Fullstendig uten evne til å se at mødre velger annerledes enn dem - og at det til og med kan gå bra - uten at følelsene tar fullstendig overhånd. Anonymkode: 934e7...b22
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #91 Skrevet 25. april 2022 Bare et notat til de mindre leseføre her: Å lure på om din tenåring vet at de KAN betro deg alt, er noe ganske annet enn å anta at en tenåring VIL fortelle alt. Å være sitt barns fortrolige betyr ikke at de avlegger rapport; men at de vet de kan søke til deg når det brenner på dass. En ganske stor forskjell der… Anonymkode: 0317f...d57
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #92 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Det er ikke sosial kontroll å vite hvem barna er med, hvor de er og hvordan de kommer seg hjem. Ha snakket med foreldrene og vite hve de er og hva de står for. Samt om det er noen trygge voksen der de er. kommer de sent hjem er det viktig at de ikke går alene. Når dette er på plass får ungene mine lov til ganske mye. de kan dra på overnattinger, turer med en aktivitet, reiser til besteforeldre på egen hånd... Men jeg legger ikke til rette for at det kun er 1 jente og 1 gutt alene her hjemme eller på tur, det må være mer enn to av et kjønn. Vet utmerket godt at ting skjer uansett, men jenter skal ha en å støtte seg på hvis det blir vanskelig. Fest uten voksne hjemme har ikke vært aktuelt enda, men jeg vet jo at jeg må gi meg snart men eldste er 16 og ser ikke ut til å ville på den slags tull enda. Anonymkode: 63b99...434 Det er ikke sosial kontroll å følge opp barn og tenåringer. Man må har regler, vite hvor de er, være våkne når de kommer hjem, hente ved behov, følge med på omgangskrets osv. Det er å være ansvarlige foreldre. Det som er sosial kontroll er å nekte ungdommer av samme kjønn å være alene, å nekte venner uansett kjønn å være sammen uten gjennomgått kontroll og intervju av foreldrene, å ha full kontroll på hvem som er i samme bygg/område til enhver tid, å true med å bli kastet ut ved graviditet osv. Det er en måte å frata tenåringene alt ansvar og muligheten til å ta valg på egenhånd. Når man ikke engang får velge venner uten foreldrenes innblanding blir det vanskelig den dagen man flytter ut og ikke har mammas mening å støtte seg til i alt. Anonymkode: d879a...09e
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #93 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det som er sosial kontroll er å nekte ungdommer av samme kjønn å være alene, å nekte venner uansett kjønn å være sammen uten gjennomgått kontroll og intervju av foreldrene, å ha full kontroll på hvem som er i samme bygg/område til enhver tid, å true med å bli kastet ut ved graviditet osv. Det er en måte å frata tenåringene alt ansvar og muligheten til å ta valg på egenhånd. Når man ikke engang får velge venner uten foreldrenes innblanding blir det vanskelig den dagen man flytter ut og ikke har mammas mening å støtte seg til i alt. Anonymkode: d879a...09e Dette. Anonymkode: 0317f...d57
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #94 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er ikke sosial kontroll å følge opp barn og tenåringer. Man må har regler, vite hvor de er, være våkne når de kommer hjem, hente ved behov, følge med på omgangskrets osv. Det er å være ansvarlige foreldre. Det som er sosial kontroll er å nekte ungdommer av samme kjønn å være alene, å nekte venner uansett kjønn å være sammen uten gjennomgått kontroll og intervju av foreldrene, å ha full kontroll på hvem som er i samme bygg/område til enhver tid, å true med å bli kastet ut ved graviditet osv. Det er en måte å frata tenåringene alt ansvar og muligheten til å ta valg på egenhånd. Når man ikke engang får velge venner uten foreldrenes innblanding blir det vanskelig den dagen man flytter ut og ikke har mammas mening å støtte seg til i alt. Anonymkode: d879a...09e Du legger bra på her. Det står ikke noe sted at de ikke får være alene. De fikk ikke være det uten voksne i huset fram til en viss alder. Hvis de velger venner med dårlig oppførsel som i å behandle andre dårlig vil det medføre restriksjoner, ja. De får velge hvilke venner de vil, men vi skal vite hvem de er. Jeg aner ikke hva du mener med å vite hvem alle i bygget er. Du må virkelig lære deg å lese det som står skrevet, for det du gjør er å lyve for å fremstille ting som du vil. Vi skal vite om venner vi betrakter som dårlig innflytelse er tilstede, om de hadde hatt slike venner. Det er noe helt annet. Dessuten skal vi vite hvem festen er hos. Hvis du først skal kritisere, så hold deg i det minste til fakta. Hvis du må lyve for å understreke en mening, så er jo ikke det du kritiserer særlig kritikkverdig, er det vel? Blir de gravide, så ja. De må bo for seg selv om de har gjort det med vitende og vilje. Konsekvenser kalles det. Og vi tror at det er effektivt for å forhindre at de gjør slike dumheter. Anonymkode: a12d9...d12
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #95 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Du legger bra på her. Det står ikke noe sted at de ikke får være alene. De fikk ikke være det uten voksne i huset fram til en viss alder. Hvis de velger venner med dårlig oppførsel som i å behandle andre dårlig vil det medføre restriksjoner, ja. De får velge hvilke venner de vil, men vi skal vite hvem de er. Jeg aner ikke hva du mener med å vite hvem alle i bygget er. Du må virkelig lære deg å lese det som står skrevet, for det du gjør er å lyve for å fremstille ting som du vil. Vi skal vite om venner vi betrakter som dårlig innflytelse er tilstede, om de hadde hatt slike venner. Det er noe helt annet. Dessuten skal vi vite hvem festen er hos. Hvis du først skal kritisere, så hold deg i det minste til fakta. Hvis du må lyve for å understreke en mening, så er jo ikke det du kritiserer særlig kritikkverdig, er det vel? Blir de gravide, så ja. De må bo for seg selv om de har gjort det med vitende og vilje. Konsekvenser kalles det. Og vi tror at det er effektivt for å forhindre at de gjør slike dumheter. Anonymkode: a12d9...d12 Du vet at ved å ha slike konsekvenser hvis barna skulle bli gravide, så kommer du effektivt kutte ut ungen av livet ditt for enhver fremtid. Jeg mener foreldre skal stille opp for barna uansett hva de gjør. Jeg synes slike konsekvenser gjør deg til et fryktelig dårlig menneske og mor. Anonymkode: 2da0a...c6b
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #96 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du vet at ved å ha slike konsekvenser hvis barna skulle bli gravide, så kommer du effektivt kutte ut ungen av livet ditt for enhver fremtid. Jeg mener foreldre skal stille opp for barna uansett hva de gjør. Jeg synes slike konsekvenser gjør deg til et fryktelig dårlig menneske og mor. Anonymkode: 2da0a...c6b Jeg føler i hvertfall et enormt hat mot min mor for måten hun behandlet meg da jeg ble gravid. Vi kommer aldri få et godt forhold igjen og jeg har mistet all respekt for henne. Hun var også meget kontrollerende gjennom barndommen og leste blant annet dagboken min. Jeg føler bare vonde følelser for henne. Anonymkode: 2da0a...c6b
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #97 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Du vet at ved å ha slike konsekvenser hvis barna skulle bli gravide, så kommer du effektivt kutte ut ungen av livet ditt for enhver fremtid. Jeg mener foreldre skal stille opp for barna uansett hva de gjør. Jeg synes slike konsekvenser gjør deg til et fryktelig dårlig menneske og mor. Anonymkode: 2da0a...c6b Vi så at vi antagelig ville hjelpe med bosted. Sånn at de vet vi mener alvor. Ingen sier at vi ikke hadde stilt opp, men de skulle ikke bodd hjemme nei. Du får bare syns akkurat hva du vil. Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg føler i hvertfall et enormt hat mot min mor for måten hun behandlet meg da jeg ble gravid. Vi kommer aldri få et godt forhold igjen og jeg har mistet all respekt for henne. Hun var også meget kontrollerende gjennom barndommen og leste blant annet dagboken min. Jeg føler bare vonde følelser for henne. Anonymkode: 2da0a...c6b Javel. Ingen leser andres dagbøker her. Ikke vet jeg hva moren din så og gjorde før du ble gravid heller. Anonymkode: a12d9...d12
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #98 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du legger bra på her. Det står ikke noe sted at de ikke får være alene. De fikk ikke være det uten voksne i huset fram til en viss alder. Hvis de velger venner med dårlig oppførsel som i å behandle andre dårlig vil det medføre restriksjoner, ja. De får velge hvilke venner de vil, men vi skal vite hvem de er. Jeg aner ikke hva du mener med å vite hvem alle i bygget er. Du må virkelig lære deg å lese det som står skrevet, for det du gjør er å lyve for å fremstille ting som du vil. Vi skal vite om venner vi betrakter som dårlig innflytelse er tilstede, om de hadde hatt slike venner. Det er noe helt annet. Dessuten skal vi vite hvem festen er hos. Hvis du først skal kritisere, så hold deg i det minste til fakta. Hvis du må lyve for å understreke en mening, så er jo ikke det du kritiserer særlig kritikkverdig, er det vel? Blir de gravide, så ja. De må bo for seg selv om de har gjort det med vitende og vilje. Konsekvenser kalles det. Og vi tror at det er effektivt for å forhindre at de gjør slike dumheter. Anonymkode: a12d9...d12 Hva er egentlig forskjellen på det du beskriver og sosial kontroll? Hvor går grensen for deg? Anonymkode: d879a...09e
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #99 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hva er egentlig forskjellen på det du beskriver og sosial kontroll? Hvor går grensen for deg? Anonymkode: d879a...09e Det får du nesten lage et innlegg om. Dette handler ikke om hva jeg mener er sosial kontroll, og jeg ser ikke poenget med å avspore med mine meninger om akkurat det heller. Jeg sier bare at om man skal være kritisk, så må man holde seg til fakta. Ikke overdrive og lyve for å få ting til å bli som man vil for å kunne kritisere. Anonymkode: a12d9...d12
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #100 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Det får du nesten lage et innlegg om. Dette handler ikke om hva jeg mener er sosial kontroll, og jeg ser ikke poenget med å avspore med mine meninger om akkurat det heller. Jeg sier bare at om man skal være kritisk, så må man holde seg til fakta. Ikke overdrive og lyve for å få ting til å bli som man vil for å kunne kritisere. Anonymkode: a12d9...d12 Men diskusjonen går jo akkurat ut på dette, hvor mye man bør kontrollere ungdommen. I mange muslimske miljø finner man holdninger som ligner på dine, spesielt blant jenter. Og å faktisk true med å kaste ungdommen ut i det som mest sannsynlig er et av livets største traumer om man blir uplanlagt gravid som tenåring, det trodde jeg faktisk knapt forekom i året 2022. Man slår ikke bena under egne unger når de trenger oss mest. Anonymkode: d879a...09e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå