Gå til innhold

Ungdom, sex og grenser.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Så med andre du legger opp til at de kan ha sex hjemme for de er 16 år. Legger du roseblader og tenner lys og gjør det klart for dem? Du virker veldig rar og har en veldig rar holdning.

Anonymkode: 26008...ea7

Nei. Jeg blander meg ikke inn i kjærestelivet til mine store tenåringer og prøver ikke å bestemme over kroppene deres. 

Anonymkode: 09787...ee1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Som sagt, da foretrekker du at din tenåring debuterer på mindre hygieniske og sikre steder. OK.

Nei foretrekker ingenting, tenårene vet at det er regler i huset og det skal følges. Hva de gjør med det er helt opp til dem. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Jeg blander meg ikke inn i kjærestelivet til mine store tenåringer og prøver ikke å bestemme over kroppene deres. 

Hvem er det som skriver her inne at de bestemmer over kroppen til tenårene? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Nei foretrekker ingenting, tenårene vet at det er regler i huset og det skal følges. Hva de gjør med det er helt opp til dem. 

En regel bør ha en grunn. Stiller du samme krav til gjestene dine som kommer på overnatting?

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvem er det som skriver her inne at de bestemmer over kroppen til tenårene? 

Ved å nekte dem å være alene hjemme med kjæresten når de er over 16 bestemmer foreldrene at tenåringen og kjæresten ikke skal ha fysisk kontakt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 27.4.2022 den 13.17):

Nettopp. Og som forelder til en tenåring kan man jo ikke kontrollere at den ikke-godkjente venner uteblir fra besøk hos den godkjente vennen. Hadde min fjorten år gamle datter hatt en jevnaldrende venninne, og moren hennes ringte meg hver gang jenta var på besøk for å undersøke hvem flere som var her på besøk, ville jeg tenkt "ko-ko" med en gang.

Det hadde jeg også. Og jeg hadde faktisk ikke sett det som min oppgave å svare på det, heller. Hvem jeg har på besøk sammen med mitt barn kan hun drite tynt og gult i. 

Anonymkode: 0317f...d57

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (På 27.4.2022 den 12.27):

Vi tror ikke at unge mennesker alltid tar gode valg. Vi mener bare at det er mange ting i livet de unge må få erfare selv. Vennskap er en av de tingene. Man kan ikke bestemme over hvem ungene skal ha som venner. Det er slikt som de unge må finne ut av selv. Samme med kjærester. Dette handler om å erfare og ingen tror at alle erfaringer i livet er gode.

👏

Anonymkode: bda03...505

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 27.4.2022 den 12.41):

Igjen : jeg kaller dette total ansvarsfraskrivelse. 

Anonymkode: a12d9...d12

Å jeg kaller det du driver med total kontroll og det er skremmende 

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Å jeg kaller det du driver med total kontroll og det er skremmende 

At du velger å kalle det total kontroll forteller mer om hvem du er. Så at du syns det er skremmende forstår jeg godt i din posisjon. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

At du velger å kalle det total kontroll forteller mer om hvem du er. Så at du syns det er skremmende forstår jeg godt i din posisjon. 

Hvilken posisjon mener du hun er i?

Anonymkode: b4096...884

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvilken posisjon mener du hun er i?

Anonymkode: b4096...884

Når man er tom for argumenter, begynner tåkepratet a la "sånne som deg", "de i din posisjon" og så videre. De som elsker å kontrollere og ha makt over andre mennesker vil alltid skylde på at alle andre tar feil, og de har rett. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Når man er tom for argumenter, begynner tåkepratet a la "sånne som deg", "de i din posisjon" og så videre. De som elsker å kontrollere og ha makt over andre mennesker vil alltid skylde på at alle andre tar feil, og de har rett. 

Hvis noen kaller dette "total kontroll", så sier det seg selv at de ikke har mye disiplin selv. Jeg har heller ikke sagt noe om hvem som har rett og hvem som har feil. Jeg har skrevet at ingenting av hva noen her har skrevet, har fått meg til å endre mening om noe. Selvfølgelig mener jeg vår måte er rett for oss. Du tenker sikkert det om fin måte å gjøre ting på også. 

Skrevet

Stakkars ungdom. Du er altfor streng ,de kommer til og gjøre mye bak din rygg

Anonymkode: be8d1...d33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...