Gå til innhold

Tramadol... kjenner du til medisinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde vært veldig skeptisk, er jo ikke lenge siden det var en nyhetssak om ei som var blitt avhengig og ikke fikk hjelp til avrusning.

Anonymkode: 020a9...645

Fortsetter under...

Skrevet

Google trimadol avhengig, mye ekkel lesning.

Anonymkode: 020a9...645

Skrevet

Man kan fort bli avhengig av tramadol. Jeg har ikke hørt om så mange som blir "lykkelig og happy" av den (jeg jobber med rus) men man opplever jo ofte at smertene forsvinner, man klarer mer og kanskje derfor føler på en lykkefølelse. Selv sovner jeg når jeg tar de, fordi jeg omsider blir så avslappet i kroppen at det er gjennomførbart

Anonymkode: fee37...f96

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg har samme effekt av p.forte som du beskriver HI. Jeg har også prolaps og en irritert nerve som gjør meg "gal" av smerter.  P. Forte hjelper meg slik at jeg klarer å levere ungene i bhg/skole uten at jeg får sammenbrudd,  pluss at jeg får gjort ting i huset . Jeg er selv veldig klar over at jeg blir litt ruset , så jeg forsøker å holde inntaket lavt. Idag er jeg på min 4 dag uten. Rekord for meg. Har vel tatt 1 annenhver dag i flere år( har dem dom fast medikament grunnet annen sykdom ).

Det negative med rusen er at jeg blir noe ukritisk og alt for gira på egene ønsker/visjoner.

Anonymkode: d4b8a...1ce

Så bra du er restriktiv selv. Nettopp denne selvinnsikten som kan være avgjørende for å unngå økt dose og senere avhengighet. Man er bevisst. 

Jeg er selv tilbøyelig for alkohol, la oss være ærlig, følelsen etter to glass vin er helt fantastisk. Selv om mine venner kan ta to glass uten problem, så kan ikke jeg. Fordi jeg elsker rusen og har tidligere eskalert forbruket når dette ble kombinert med en vanskelig tid i livet. Rus føles godt, det er jo nettopp derfor det er så skummelt. 

Anonymkode: b19d7...15e

Skrevet

Fikk Tramadol mot smerter en gang. De hjalp IKKE mot smertene, og jeg kjente heller ingenting... Verken rus, kvalme eller noe...

Men det er jo klart at du føler deg glad hvis smertene blir borte! 

Anonymkode: 9995c...e55

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Man kan fort bli avhengig av tramadol. Jeg har ikke hørt om så mange som blir "lykkelig og happy" av den (jeg jobber med rus) men man opplever jo ofte at smertene forsvinner, man klarer mer og kanskje derfor føler på en lykkefølelse. Selv sovner jeg når jeg tar de, fordi jeg omsider blir så avslappet i kroppen at det er gjennomførbart

Anonymkode: fee37...f96

Jeg er hi.

Ja. Riktig. Jeg blir lykkelig pga jeg endelig kan leve normalt. Kan være med ungene. Bevege meg. Osv. Får tro på en fremtid uten smerter. 

Blir også trøtt, klarer å slappe av 

Jeg har tatt maks 1 pr dag. Noen dager tar jeg ikke en eneste. Jeg tørr ikke å begi meg utpå noe mer.

Anonymkode: 48f3a...ff2

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg er hi.

Ja. Riktig. Jeg blir lykkelig pga jeg endelig kan leve normalt. Kan være med ungene. Bevege meg. Osv. Får tro på en fremtid uten smerter. 

Blir også trøtt, klarer å slappe av 

Jeg har tatt maks 1 pr dag. Noen dager tar jeg ikke en eneste. Jeg tørr ikke å begi meg utpå noe mer.

Anonymkode: 48f3a...ff2

Skjønner godt du blir lykkeligere når du får litt fred fra smerter, det ville de fleste blitt. 
så lenge du holder forbruker slik du gjør nå skal du klare deg ganske greit. 

Jeg gikk på 3 om dagen i 4 mnd, og det var et helvete å slutte. Det var ikke det at jeg trengte de eller hadde lyst på, men avrusingen var hard, og jeg ble fysisk dårlig, kjentes ut som jeg hadde influensa, selv huden var vond og følelsene mine var helt kaos. 

Jeg bråsluttet, da, ved en nedtrapping vil det nok gå litt lettere

Anonymkode: a20f7...f81

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Fikk Tramadol mot smerter en gang. De hjalp IKKE mot smertene, og jeg kjente heller ingenting... Verken rus, kvalme eller noe...

Men det er jo klart at du føler deg glad hvis smertene blir borte! 

Anonymkode: 9995c...e55

Neste gang du skal til legen, be om å få sjekket om du har CYP-varianter som gjør at du får endret virkning av visse medikamenter. Det kan være en fordel å vite om hvis du skulle trenge det en gang.

Jeg måtte selv lese meg til dette, og ba legen om å sjekke. Av de tre som da ble sjekket hadde jeg to slike CYP-varianter. Og det forklarte jo hvorfor jeg ikke har reagert normalt på en del medikamenter gjennom livet, og som da bare ble avfeid med at det bare var noe psykisk med meg, at jeg ønsket å pushe sterkere medikamenter og lignende. Er jeg nå utsatt for skade, så kan jeg vise til at jeg har CYP-feil slik og slik og da vet de at kroppen min ikke vil ha ønsket effekt av medikamenter som kroppen bearbeider gjennom akkurat de prosessene.

Anonymkode: 92cc6...bd4

Skrevet

Jeg blir bare groggy av tramadol. Det tar som regel smertene, men jeg blir småkvalm og kjempetrøtt 😛

Om det hjelper deg mot smertene og du bare tar en daglig (at du ikke higer etter flere) så tenker jeg at det er positivt for deg for å bli kvitt smertene dine og leve et «normalt» liv. Bare pass på at de er veldig harde på magen. Og OM du begynner å kjenne at det kjennes som et problem så snakk med legen om det. Enn så lenge virker det jo veldig kontrollert.

Anonymkode: 19aa1...cd0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...