Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #1 Skrevet 24. april 2022 Jeg blir i så mye bedre humør av den, i tillegg får jeg livsgnist og energi. Et det vanlig? Anonymkode: 48f3a...ff2
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #2 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg blir i så mye bedre humør av den, i tillegg får jeg livsgnist og energi. Et det vanlig? Anonymkode: 48f3a...ff2 Nei, det ville jeg vært obs på. Mannen gikk på den etter prolaps, moren min etter operasjon. En ble kvalm og uvel, andre merket lite. Får du rus ala opioider, bør du være restriktiv, så ikke du drar på deg ett rusproblem. Det er fortere gjort enn en tror. Snakker av erfaring. Anonymkode: b19d7...15e
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #3 Skrevet 24. april 2022 Jeg tar tramadol rundt 3-4 ganger i uka. I starten ble jeg uvel og kvalm. Etter jevnlig bruk blir jeg ikke det lenger. Får en liten «rus» men gjør meg ikke oppstemt. Annet enn at smertene blir merkbart bedre, verkingen blir borte og jeg får slappet mere av. Som gjør at jeg blir enklere å ha med å gjøre, og i bedre humør. Nettopp fordi de kroniske smertene ikke gjør meg irritert og sliten. Anonymkode: 55c74...853
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #4 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg blir i så mye bedre humør av den, i tillegg får jeg livsgnist og energi. Et det vanlig? Anonymkode: 48f3a...ff2 Du bør ikke ta tramadol, høres det ut for. Du beskriver rus og det skal du være forsiktig med Anonymkode: aa0a9...1de
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #5 Skrevet 24. april 2022 Jeg får den samme effekten. Tror ikke det er så vanlig, har ikke hørt om andre som får det. Når den går ut (og hvis jeg har benyttet anledningen til å få gjort mer enn jeg ellers orker), så kan jeg gjerne kollapse helt. Jeg synes det er litt skummelt, så tar dem sjelden. Det er ikke bare det at smertene blir bedre for min del, paralgin forte fungerer bedre på smertene for meg, men jeg får ikke den samme effekten av den. Anonymkode: ce0d3...6fc
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #6 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Nei, det ville jeg vært obs på. Mannen gikk på den etter prolaps, moren min etter operasjon. En ble kvalm og uvel, andre merket lite. Får du rus ala opioider, bør du være restriktiv, så ikke du drar på deg ett rusproblem. Det er fortere gjort enn en tror. Snakker av erfaring. Anonymkode: b19d7...15e Jeg blir litt kvalm. Men aller mest blir jeg glad og klarer mye uten smerter. Er så deilig. Anonymkode: 48f3a...ff2
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #7 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Jeg tar tramadol rundt 3-4 ganger i uka. I starten ble jeg uvel og kvalm. Etter jevnlig bruk blir jeg ikke det lenger. Får en liten «rus» men gjør meg ikke oppstemt. Annet enn at smertene blir merkbart bedre, verkingen blir borte og jeg får slappet mere av. Som gjør at jeg blir enklere å ha med å gjøre, og i bedre humør. Nettopp fordi de kroniske smertene ikke gjør meg irritert og sliten. Anonymkode: 55c74...853 Ja. Jeg slipper smertene. Er kanskje derfor jeg blir glad? Anonymkode: 48f3a...ff2
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #8 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Du bør ikke ta tramadol, høres det ut for. Du beskriver rus og det skal du være forsiktig med Anonymkode: aa0a9...1de Hvorfor? Det gjør godt. Anonymkode: 48f3a...ff2
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #9 Skrevet 24. april 2022 Du beskriver rus, HI, og det er veldig skummelt om du bruker medikamentet over tid. Mange som er blitt avhengige av Tramadol, selv ved kortere bruk. Selv tåler jeg ikke Tramadol, har ingen smertestillende effekt, men får derimot masse bivirkninger og blir veldig dårlig. Like greit, så slipper jeg å bli avhengig Anonymkode: 92cc6...bd4
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #10 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Jeg får den samme effekten. Tror ikke det er så vanlig, har ikke hørt om andre som får det. Når den går ut (og hvis jeg har benyttet anledningen til å få gjort mer enn jeg ellers orker), så kan jeg gjerne kollapse helt. Jeg synes det er litt skummelt, så tar dem sjelden. Det er ikke bare det at smertene blir bedre for min del, paralgin forte fungerer bedre på smertene for meg, men jeg får ikke den samme effekten av den. Anonymkode: ce0d3...6fc Jeg syns ikke paralgin forte hjelper meg så mye. Jeg har prolaps, sinnsykt vondt. Hva mener du med kollapse helt? Anonymkode: 48f3a...ff2
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #11 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Du beskriver rus, HI, og det er veldig skummelt om du bruker medikamentet over tid. Mange som er blitt avhengige av Tramadol, selv ved kortere bruk. Selv tåler jeg ikke Tramadol, har ingen smertestillende effekt, men får derimot masse bivirkninger og blir veldig dårlig. Like greit, så slipper jeg å bli avhengig Anonymkode: 92cc6...bd4 Postet litt fort. Du bør diskutere dette med legen din, ha en dialog om hvor mye du bruker, hvor lenge (les kort) du skal bruke den, fare for å ville øke dosen etterhvert, hva om du blir avhengig m.m. Anonymkode: 92cc6...bd4
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #12 Skrevet 25. april 2022 Jeg har jobbet med ruspasienter, primært medikamentavhengighet. Tromadol var en gjenganger blant disse, så ville vært forsiktig. Det er deilig, man trenger mer for å få samme effekt og det er vanskelig å slutte. Anonymkode: 6718c...d2b
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #13 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg blir litt kvalm. Men aller mest blir jeg glad og klarer mye uten smerter. Er så deilig. Anonymkode: 48f3a...ff2 Er det kroniske smerter du har? Anonymkode: b19d7...15e
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #14 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jeg blir litt kvalm. Men aller mest blir jeg glad og klarer mye uten smerter. Er så deilig. Anonymkode: 48f3a...ff2 Klarer mye uten smerter? Jeg håper ikke du klarer å kjøre bil, for eksempel. Anonymkode: aa0a9...1de
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #15 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Er det kroniske smerter du har? Anonymkode: b19d7...15e Ja, har prolaps. Har hatt sterke smerter i flere mnd. I tillegg har jeg forkalkninger som gjør at jeg har mye nervesmerter. Jeg holder snart ikke ut. Vet ikke hva jeg skal gjøre rett og slett 🤕🤕🤕 Anonymkode: 48f3a...ff2
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #16 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Klarer mye uten smerter? Jeg håper ikke du klarer å kjøre bil, for eksempel. Anonymkode: aa0a9...1de Nei. Jeg kjører ikke bil. Men jeg klarer å rydde huset, dusje, tømme oppvaskmaskinen uten smerter. Anonymkode: 48f3a...ff2
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #17 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har jobbet med ruspasienter, primært medikamentavhengighet. Tromadol var en gjenganger blant disse, så ville vært forsiktig. Det er deilig, man trenger mer for å få samme effekt og det er vanskelig å slutte. Anonymkode: 6718c...d2b Ja. Jeg vet. Jeg tar 1 pr dag. For klare ettermiddagen. Det er kanskje dumt. Men hva skal jeg gjøre? 😢 Anonymkode: 48f3a...ff2
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #18 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Ja, har prolaps. Har hatt sterke smerter i flere mnd. I tillegg har jeg forkalkninger som gjør at jeg har mye nervesmerter. Jeg holder snart ikke ut. Vet ikke hva jeg skal gjøre rett og slett 🤕🤕🤕 Anonymkode: 48f3a...ff2 Full forståelse for den, hvis det er en trøst går heldigvis en prolaps over på sikt. Snakk med legen din, kanskje du kan få noe alternativt for smertene hvis det går over tid. Tramadol vil uansett miste litt effekt etterhvert og dosen økes, anbefaler på det sterkeste å finne en håndterbar løsning før man kommer dit. Anonymkode: b19d7...15e
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #19 Skrevet 25. april 2022 Ja, jeg fikk resept på den etter at jeg brakk ryggen. Jeg har bare brukt noen få tabletter fordi jeg har blitt ganske uvel og svimmel. Anonymkode: c9a85...d8c
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #20 Skrevet 25. april 2022 Jeg fikk da jeg røyk senen i ankelen. Jeg fikk veldig angst av den. Så til de grader at det ikke var gøy lenger. Var også veldig tydelig at de kom av tablettene. Gikk på paralgin forte etter det og det fungerte mye bedre. Ingen angst. Tramadol er det samme som paralgin forte bare uten Paracet en . Anonymkode: f0995...8cb
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #21 Skrevet 25. april 2022 Jeg gikk på det etter operasjon. Fikk "rus" av dem som du beskriver. Jeg klarte fint å slutte, men jeg savnet de lenge. Vær litt obs. Snakk med legen om alternative medisiner. Anonymkode: a5118...6ce
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #22 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Jeg gikk på det etter operasjon. Fikk "rus" av dem som du beskriver. Jeg klarte fint å slutte, men jeg savnet de lenge. Vær litt obs. Snakk med legen om alternative medisiner. Anonymkode: a5118...6ce Så godt å høre at vi er flere. Anonymkode: 48f3a...ff2
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #23 Skrevet 25. april 2022 Jeg har samme effekt av p.forte som du beskriver HI. Jeg har også prolaps og en irritert nerve som gjør meg "gal" av smerter. P. Forte hjelper meg slik at jeg klarer å levere ungene i bhg/skole uten at jeg får sammenbrudd, pluss at jeg får gjort ting i huset . Jeg er selv veldig klar over at jeg blir litt ruset , så jeg forsøker å holde inntaket lavt. Idag er jeg på min 4 dag uten. Rekord for meg. Har vel tatt 1 annenhver dag i flere år( har dem dom fast medikament grunnet annen sykdom ). Det negative med rusen er at jeg blir noe ukritisk og alt for gira på egene ønsker/visjoner. Anonymkode: d4b8a...1ce
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #24 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Jeg fikk da jeg røyk senen i ankelen. Jeg fikk veldig angst av den. Så til de grader at det ikke var gøy lenger. Var også veldig tydelig at de kom av tablettene. Gikk på paralgin forte etter det og det fungerte mye bedre. Ingen angst. Tramadol er det samme som paralgin forte bare uten Paracet en . Anonymkode: f0995...8cb Nei, det er ikke det samme selv om begge deler er morfinpreparater. Paralgin forte uten paracetamol er Kodein. Anonymkode: a8ede...161
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #25 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Så godt å høre at vi er flere. Anonymkode: 48f3a...ff2 Godt å høre at andre får rus? Leser du ikke advarslene du får? Anonymkode: 1ef7b...be3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå