Gå til innhold

Ungdommer som ikke følger avtaler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags konsekvenser gir dere?

feks om de ikke følger avtaler om leggetid, ikke kommer når de hentes ol

Anonymkode: ddf78...ea8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare tidspunkt de må være på rommet om kvelden. Da legger de seg ganske fort, og vi sjekker ikke når de sovner. 

Kommer de ikke til avtalt tidspunkt så får de ikke gå ut neste dag eller kveld. 

Anonymkode: 0470d...adb

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Har bare tidspunkt de må være på rommet om kvelden. Da legger de seg ganske fort, og vi sjekker ikke når de sovner. 

Kommer de ikke til avtalt tidspunkt så får de ikke gå ut neste dag eller kveld. 

Anonymkode: 0470d...adb

Ja men om du har avtale om å hente tenåringen  feks og det nekter å komme ut fordi det er for tidlig å hentes feks, hva gir du av konsekvens da?

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Ja men om du har avtale om å hente tenåringen  feks og det nekter å komme ut fordi det er for tidlig å hentes feks, hva gir du av konsekvens da?

Da er det en konsekvens at de må gå hjem. Om det er for langt til at det er forsvarlig hadde jeg gått inn og hentet og i etterkant gitt beskjed om at mammataxi var ute av drift på ubestemt tid. Jeg diller ikke med store unger. 

Anonymkode: 9032b...018

Skrevet

Du tar med deg barnet. Det er konsekvensen. Så tar dere en rolig og fin prat på kvelden. Nei, du skla ikke kutte wifi eller husarrest. 

DU må finne bedre måter å få barnet til å høre på deg. 

Anonymkode: 6a461...4e9

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du tar med deg barnet. Det er konsekvensen. Så tar dere en rolig og fin prat på kvelden. Nei, du skla ikke kutte wifi eller husarrest. 

DU må finne bedre måter å få barnet til å høre på deg. 

Anonymkode: 6a461...4e9

Hvordan tenker du å ta med deg en tenåring?? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Da er det en konsekvens at de må gå hjem. Om det er for langt til at det er forsvarlig hadde jeg gått inn og hentet og i etterkant gitt beskjed om at mammataxi var ute av drift på ubestemt tid. Jeg diller ikke med store unger. 

Anonymkode: 9032b...018

Ja det ble konsekvensen her også 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Da har noe feilet i oppdragelsen. Det var sånt våre kunne finne på når de var 7 år og var på besøk hos kompisen. Tenåringer som blir hentet oppfører seg vel ikke slik???

Anonymkode: e8713...369

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det har aldri skjedd, men da hadde jeg kommet inn og hentet dem inne.

Anonymkode: 5c630...f9a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvordan tenker du å ta med deg en tenåring?? 

Det vil være såpass pinlig om mor kommer inn og begynner å snakke "alvor" med dem forrang vennene at det hadde ikke blitt noe problem.

Anonymkode: 5c630...f9a

Skrevet

Kommer du for sent den ene dagen (eller natten/kvelden) kommer du tilsvarende tidlig neste gang. Det er avtalt på forhånd og en grei løsning. 

Anonymkode: ac5a0...085

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Da har noe feilet i oppdragelsen. Det var sånt våre kunne finne på når de var 7 år og var på besøk hos kompisen. Tenåringer som blir hentet oppfører seg vel ikke slik???

Selvsagt måtte det der komme🙄

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Selvsagt måtte det der komme🙄

Ja ikke sant? For NOE har feilet...om man har en fjorten femtenåring som nekter å komme ut når han eller hun er så heldig å bli henta, da har noe feilet et sted. 

Skrevet

Ja ikke sant? For NOE har feilet...om man har en fjorten femtenåring som nekter å komme ut når han eller hun er så heldig å bli henta, da har noe feilet et sted. 

Det var ikke spørsmålet , så om du ikke har noe svar på set jeg spør om så kan du gå ut av tråden og spre dritten din et snnet sted

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Det var ikke spørsmålet , så om du ikke har noe svar på set jeg spør om så kan du gå ut av tråden og spre dritten din et snnet sted

Da er min løsning - kjør hjem igjen og la ungen gå hjem.

Og begynn med oppdragelse. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Hva slags konsekvenser gir dere?

feks om de ikke følger avtaler om leggetid, ikke kommer når de hentes ol

Inndragning av spill, nettbrett og mobil. 

Anonymkode: c0214...3f4

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da er min løsning - kjør hjem igjen og la ungen gå hjem.

Og begynn med oppdragelse. 

Kan du kutte ut? Det er helt normalt at ungdommer tester grenser, hadde vært mer bekymret om de aldri gjorde det. At de tester betyr ikke st man ikke hsr oppdragelse. Men du har selvsagt bare ungdommer som gjør akkurat som de får beskjed om og aldri gjør noe galt🙄

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Kan du kutte ut? Det er helt normalt at ungdommer tester grenser, hadde vært mer bekymret om de aldri gjorde det. At de tester betyr ikke st man ikke hsr oppdragelse. Men du har selvsagt bare ungdommer som gjør akkurat som de får beskjed om og aldri gjør noe galt🙄

Hadde du snakket om en 8-9 åring så ja..men når det er en tenåring det er snakk om syns jeg du har rimelig lite kontroll. Mine har aldri, og da gjentar jeg ALDRI trassa som en drittunge for de mener jeg henter dem for tidlig. De finner på nok av greier, og tester grenser de og - men å oppføre seg som en trassig drittunge det gjør de faktisk ikke. Og siden du reagerer som du gjør regner jeg med du syns det er like pinlig dette opptrinnet barnet ditt holder på med. Nei vent...ungdommen din.

Skrevet

Hadde du snakket om en 8-9 åring så ja..men når det er en tenåring det er snakk om syns jeg du har rimelig lite kontroll. Mine har aldri, og da gjentar jeg ALDRI trassa som en drittunge for de mener jeg henter dem for tidlig. De finner på nok av greier, og tester grenser de og - men å oppføre seg som en trassig drittunge det gjør de faktisk ikke. Og siden du reagerer som du gjør regner jeg med du syns det er like pinlig dette opptrinnet barnet ditt holder på med. Nei vent...ungdommen din.

Så nedlatende og ekkel du er! Nei selvsagt har de ikke det, bare å skrive deittunge sier alt om deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...