Gå til innhold

Min hytte, mine regler.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Etter din mening, sp trist med foreldre som ikke anerkjenner gaming som sport 

Anonymkode: ff482...7d2

Jeg tillater ikke mitt barn å bare drive med sin idrett når vi er på ferie heller. Og ikke alle som gamer driver med sport. Noen som gamer driver med sport. HIs regler gjelder på hennes hytte. Det må disse besøksbarna og deres mor lære seg.

Anonymkode: 50d52...b0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mamma`n til Will& Ailo skrev (7 timer siden):

Gaming er en idrett på lik linje med fotball, håndball og andre sportsaktiviteter!

Hva om du skulle bli med slektningen din på hennes hytte og dine barn feks elsker fotball. Din slektning hater fotball og sier at fotballen blir låst inne og de får kun drive med fotballen 30 min om dagen på klokkeslett som hun bestemmer! 
Hadde det vært ok for deg?

Hvorfor være så firkantet? 
Skal ikke de også få lov til å være med å bestemme hva de vil gjøre i ferien sin? 

Gaming er en sport, ikke en idrett. Og selv om disse barna kanskje gamer hele tiden er det ikke sikkert at det er aktiv sport det er snakk om.. 
Min datter trener friidrett, elsker friidrett, men det er ikke bare løping og hopping på ferie likevel. Det HI sa er at det blir skrudd av midt på dagen, og det må være greit. 

Anonymkode: 7a30b...74c

Skrevet

Må presisere at jeg ikke var så bastant til min slektning. Jeg sa at vi har spillefri på dagen, dette fungerer så fint at jeg ikke ser noen grunn til å slutte med det så lenge ungene trives slik vi har det. De er fortsatt såpass små at gaming ikke er alt. At jeg «skrur av WIFI» er ikke noe jeg gjør nå (skrev det i hi) det er en metafor for at det er skjermfri. Jeg var veldig bestemt til min slektning på at skjermfri er noe vi fortsatt gjennomfører og vi vil ikke at våre barn skal få andre ideer. Gaming er fint det, og barna har fått delta på LAN i regi skolen (klassekontakter) vi har også hatt spillekvelder hjemme med kompiser. Men lange dager med spilling skjer ikke på fast basis. Jeg anerkjenner at mye sosialt skjer på nett. Mine barn får selvsagt ha med telefon, ta bilder og sende meldinger til venner når vi er ute. Men sitte pal i sofaen med pc og headset er ikke aktuelt. Frisk luft, aktivitet og litt sol på kroppen er viktig. Så kan det hende vi sier en regnværsdag, i dag kan dere få bruke dagen på nett. Der styrer vi voksne. 
HI

Anonymkode: 9b5b4...4be

Skrevet
Mamma`n til Will& Ailo skrev (8 timer siden):

Gaming er en idrett på lik linje med fotball, håndball og andre sportsaktiviteter!

Hva om du skulle bli med slektningen din på hennes hytte og dine barn feks elsker fotball. Din slektning hater fotball og sier at fotballen blir låst inne og de får kun drive med fotballen 30 min om dagen på klokkeslett som hun bestemmer! 

Skal ikke de også få lov til å være med å bestemme hva de vil gjøre i ferien sin? 

Jeg har selv gamere, men enig med trådstarter at hennes hytte gjelder hennes regler. Vi er på hytta til svigers av og til, der er det ikke nett. Ungene ønsker ikke være der lenge av gangen, i og med det ikke er så mye av interesse der, men de tåler ett par dager med luftgevær, bål, aking og dart i stedet. 

Forøvrig enig med en over her, det er mulig å formidle dette på en forutsigbar og hyggelig måte. Vi velger ferie etter hvordan våre barn er, eller ungdom er mer riktig, men jeg pusher ikke vår livsstil på andre som jeg besøker. Det her er tross alt feriestedet til trådstarter, skal man delta på deres ferie, er det ett privilegium, ikke noe en gjest skal overstyre. Da får en velge en annen ferie selv, som også er helt greit. 

Anonymkode: 0ded1...5c1

Skrevet

Tråden er ryddet for negativ omtale av barn, negativ brukerdebatt, spekulasjoner og avsporinger.

Admin

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

"Dere må gjerne komme og besøke oss på hytta i sommer, det hadde vært koselig. Men mine barn får ikke lov å sitte inne og game på dagtid, så kommer dere til oss må dine barn følge våre regler, jeg kan ikke forskjellsbehandle egne og dine barn altså. Så nettet er nede fra kl 10 om formiddagen til etter middag på kvelden. Kan dere ikke leve med det kan vi ikke feriere sammen på vår hytte dessverre. Dere får snakke om det og gi meg beskjed"

Enkelt og greit, enten finner hun seg i hvordan det er på deres hytte, eller dere kan ikke være sammen der.

Anonymkode: 7a605...c56

Jeg ville droppet "altså" i den setningen om forskjellsbehandling av barn. Det er overflødig og kan virke litt passiv-aggressivt. Ellers synes jeg denne var saklig og helt fin. 

Anonymkode: dfe7b...096

Skrevet

Hun skal da ikke mene noe om hvordan du gjør det i hytta di. Du plikter ikke å stille med wifi, altså, der er millioner av steder å feriere hvis man likevel vil sitte inne. 
Hjemmeferie blinker seg ut som det letteste alternativet. 

Anonymkode: d5e03...41b

Skrevet
Mamma`n til Will& Ailo skrev (15 timer siden):

Hvis det er om å gjøre å «trene e-sport» i ferien, så er andre folks hytte et dårlig sted å gjøre det…

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Jeg hadde aldri i livet tvunget barn /ungdom til å på død og liv finne på ting de ikke vil. La de slappe av på hytta med wifi. Skjønner ikke greia. 

Du HI og venninnen din får gå turer og spille ringspill og yatzy og drikke vin alene. La barna koble av på ferie. De holder kontakt med vennene sine gjennom Internett. 

Ingen her som husker hvordan det var da vi var ungdommer? 

Anonymkode: 68f65...ec9

Jeg husker det godt, jo,  at da vi var ungdommer fantes ikke internett. Det var fine ferier likevel 🙄

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ville droppet "altså" i den setningen om forskjellsbehandling av barn. Det er overflødig og kan virke litt passiv-aggressivt. Ellers synes jeg denne var saklig og helt fin. 

Anonymkode: dfe7b...096

Ja, for "kan dere ikke leve med det.." osv var jo veldig saklig. 

Hva med enkelt og greit : vi har ikke Wi-Fi på hytta annet enn på kvelden. Regner med at det går bra da :-)

Då forbaska enkelt gjøres det. Man trenger ikke å sende en hel avhandling med belærende tone. Herregud 

Anonymkode: 62521...7b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...