Gå til innhold

Hvor mye gi til søsken som gifter seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er normalt å gi? Vi har god økonomi, ikke rik. Men har det godt, råd til å spare penger hver mnd. Grei inntekt, ikke så veldig mye lån. Bare litt uenig med min andre søster som er i samme økonomisk situasjon som meg om hvor mye penger det er normalt å gi. Jeg vil gi mer enn det hun vil og hun mener at det er for mye😅

Anonymkode: 5318a...eca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ga gaver til ca 1500kr da mannens søster giftet seg. Økonomisk har vi det helt ok. 

Anonymkode: 255a8...b32

Skrevet

1500

Anonymkode: 615a3...a99

Skrevet

Det er jo helt umulig å svare på. Dere gir det dere vil. Du må vel ikke gi det samme som søsteren din? 

Anonymkode: b8c00...527

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Det er jo helt umulig å svare på. Dere gir det dere vil. Du må vel ikke gi det samme som søsteren din? 

Nei, men jeg tenkte å gi mer enn det hun har tenkt og da føler hun at hun virker gniten hvis hun ikke gir samme beløp som meg😅 Så derfor jeg lurte på hva folk synes et normalt å gi når man har inntekt som man klarer seg bra, kan spare penger hver mnd osv

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Nei, men jeg tenkte å gi mer enn det hun har tenkt og da føler hun at hun virker gniten hvis hun ikke gir samme beløp som meg😅 Så derfor jeg lurte på hva folk synes et normalt å gi når man har inntekt som man klarer seg bra, kan spare penger hver mnd osv

hi

Hadde det vært sånn at søsteren min alltid følte at jeg tok glansen ved å alltid gi mye mer til alle anledninger, så hadde jeg moderert meg om hun følte på det. Så måtte jeg tatt med hvordan det var med brudeparet og hvor mye de eventuellt "trengte".

Til slutt så ville jeg visst om det var fordi hun ikke ville gi mer, eller ikke kunne. Går det på viljen hennes hadde jeg ikke tatt hensyn. 

Skrevet

Jeg ville nok gitt for et sted mellom 3000-5000.

Anonymkode: 9e780...a50

Skrevet

Rundt 2000 kr, kanskje 3000 kr. Det er vel normalt å gi tilsvarende kuvert, og så litt ekstra til nær familie. 

Anonymkode: c0de5...a01

Skrevet

Jeg ga 1000.

Anonymkode: 3089d...60b

Skrevet

Vi gav 5.000 da broren til mannen giftet seg, og det er 10 år siden....

Anonymkode: 9a504...63c

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

hi

1000 - 1500 kr. 

Men vi er 7 i søskenflokken da. Blir mye utgifter i året med stor familie med dåp, bursdager, konf. og bryllup. 

Anonymkode: f63ce...ddf

Skrevet

Minst dobbelt så mye som du ville ha gitt til en konfirmasjon iallefall. 😉 

Mannen og jeg ville nok gitt ca 2000-2500 til søsken, men det fordrer at vi ikke må ut med veldig høye utgifter til reise og evnt hotell. 

Skrevet
HvittHus skrev (24 minutter siden):

Minst dobbelt så mye som du ville ha gitt til en konfirmasjon iallefall. 😉 

Mannen og jeg ville nok gitt ca 2000-2500 til søsken, men det fordrer at vi ikke må ut med veldig høye utgifter til reise og evnt hotell. 

Hvorfor dobbelt så mye?

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor dobbelt så mye?

Nei du kan gjerne gi mer 🙂 , men jeg er grundig lei av den trenden som er idag med å gi konfirmanter pengegaver av en annen verden, mens et brudepar blir avspist med en 1000 lapp. 

Skrevet
HvittHus skrev (28 minutter siden):

Nei du kan gjerne gi mer 🙂 , men jeg er grundig lei av den trenden som er idag med å gi konfirmanter pengegaver av en annen verden, mens et brudepar blir avspist med en 1000 lapp. 

Godt vi er forskjellige 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Godt vi er forskjellige 

Du synes at en konfirmant skal ha større gave enn et brudepar?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...