Gå til innhold

Bør foreldrene varsles?

Anbefalte innlegg

Skrevet

To 2009-jenter har møtt på en 2005-gutt i byen. De har lagt hverandre til på snap. Alle har løyet på alder. Jentene sier de er ett år eldre, han har sagt han er ett år yngre. De meldes og sender hjerter og han spør om de er forelsket i ham osv. Jentene har vist disse meldingene til min datter, som kom til meg og sa i fra selv om hun fikk beskjed om å holde kjeft. Bør jeg blande meg inn og si i fra til jentenes foreldre? Jeg selv hadde villet få beskjed, men dette er foreldre jeg aldri har med å gjøre. 

Anonymkode: 81ab6...c2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du bør si fra.

Dette er en gutt over seksuell lavalder som aktivt lyver til og søker jenter flere år under seksuell lavalder.

Flott at datteren din sier fra til deg!

Jeg ville kontaktet disse foreldrene, og ville også fortalt at jenta di har fått beskjed om å ikke fortelle dette, så du håper foreldrene kan "avsløre" jentene på en måte som ikke avslører at det er din datter som er kilden. F.eks. at foreldrene sjekker jentenes mobiler og sosiale medier.

Pass på å rose jenten din for at du sa fra, for hun kan ha avverget at jentene på 12-13 år blir voldtatte eller utsatt for andre seksuelle overgrep!

Anonymkode: 910af...93e

Skrevet

Her har faktisk læreren på skolen sagt helt klart på foreldremøte at han gjerne er mellomledd om noe bør informeres om uten at det kommer frem hvem som har "sladret". Gi beskjed til meg om noe kommer frem og jeg tar det videre uten å si hvor det kommer fra, sa han.

Så her ville jeg sagt ifra til læreren på skolen også kan han ta kontakt med foreldregruppen og si ifra at det er jenter i klassen som snapper med eldre gutter og at det bør adresseres.

Anonymkode: c815d...824

Skrevet

Da vi var 13 år var vi kjærester med gutter på 16, 17 år... 

Anonymkode: ed456...9eb

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jenter født i 2009 er ikke 13 år. 

Anonymkode: 32a29...f4a

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvor gamle er de da?

Anonymkode: 7b775...cc9

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Datteren min er født i 2009 og hun er 13 år....

Anonymkode: c815d...824

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Disse er 12 1/2 og gutten er 17. Jeg må nok velge å si det, selv om min datter har fått beskjed om å ikke si n

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Ja, du bør si fra.

Dette er en gutt over seksuell lavalder som aktivt lyver til og søker jenter flere år under seksuell lavalder.

Flott at datteren din sier fra til deg!

Jeg ville kontaktet disse foreldrene, og ville også fortalt at jenta di har fått beskjed om å ikke fortelle dette, så du håper foreldrene kan "avsløre" jentene på en måte som ikke avslører at det er din datter som er kilden. F.eks. at foreldrene sjekker jentenes mobiler og sosiale medier.

Pass på å rose jenten din for at du sa fra, for hun kan ha avverget at jentene på 12-13 år blir voldtatte eller utsatt for andre seksuelle overgrep!

Hun har selvsagt fått skryt. Vi er veldig åpne, så hun vet godt at hun kan ta opp alt.  Hun vil ikke at jentene skal vite at hun har sagt noe.men forstår om Jeg snakker med foreldrene. Jeg sa i fra at jeg måtte vurdere å gjøre det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jo, de et eller blir 13 år. Min datter som er født i 2009 blir 13 år om noen uker.

Gi beskjed HI, jeg ville i hvert fall gjerne visst om det.

Anonymkode: 1429c...fe1

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Hun har selvsagt fått skryt. Vi er veldig åpne, så hun vet godt at hun kan ta opp alt.  Hun vil ikke at jentene skal vite at hun har sagt noe.men forstår om Jeg snakker med foreldrene. Jeg sa i fra at jeg måtte vurdere å gjøre det. 

Godt å høre om foreldre og barn som har et så tillitsfullt, trygt og åpent forhold til hverandre ❤️

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hæ? Hvilket år lever du i?

Anonymkode: dcbf2...939

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jo, det kan de være.

Anonymkode: 6b9e9...f9a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...