Gå til innhold

Hadde ein litt skummel opplevelse i dag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oh. My. God. 

For noen kjerringer 😂

Anonymkode: 59eee...219

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Men hvorfor har du ikke etterstrammet boltene? Det er jo noe du må forklare. Hadde du gjort det, ville du oppdaget at boltene var løse før dekket falt av. 

Anonymkode: 6eb70...0b0

Har rett og slett gløymt det. De sa ikkje det på verksteder og kvitteringen kasta de for eg trengte vel ikke den fordi alt stod på dataen. Har kanskje kjørt 8 mil. 

Anonymkode: c0f5f...e29

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Etterstramming må du selv gjøre

Anonymkode: 97d76...ac1

Etter 1500 kjørte km ja.

Anonymkode: fe8b1...024

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Etterstramming må du selv gjøre

Anonymkode: 97d76...ac1

Nei nei! Kutt ut. Betaler du et verksted for å skifte dekk skal dekkene ikke løsne fra bilen altså !

Anonymkode: 91b0a...8b6

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Etter 1500 kjørte km ja.

Anonymkode: fe8b1...024

150 mil, det er fullstendig feil.

Anonymkode: e6a95...945

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nei nei! Kutt ut. Betaler du et verksted for å skifte dekk skal dekkene ikke løsne fra bilen altså !

Mange kvinnfolk vet ikke hva de prater om...

Anonymkode: ffd86...13c

Skrevet

Hva driver du med? Selvfølgelig er man ansvarlig for å etterstramme. Man kan be verkstedet gjøre det, men du må jo komme deg til verkstedet selv. Eller tror du de oppsøker alle som har skiftet dekk hos de for å sjekke?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva driver du med? Selvfølgelig er man ansvarlig for å etterstramme. Man kan be verkstedet gjøre det, men du må jo komme deg til verkstedet selv. Eller tror du de oppsøker alle som har skiftet dekk hos de for å sjekke?

Er du full eller ? Hva er det du svarer på egentlig ? Klart du må komme deg til verkstedet selv. Hvem har sagt noe annet ?

Skrevet

Er du full eller ? Hva er det du svarer på egentlig ? Klart du må komme deg til verkstedet selv. Hvem har sagt noe annet ?

Selvsagt er jeg ikke full.

Du må komme til verkstedet selv, skriver du. Flott, da er vi enige da. Men hi tok ikke det ansvaret. Hun fikk dekkene byttet, men etterstramminga ga hun blaffen i. Altså etterstramminga som skal skje etter 50 km. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du tar feil. De skal ikke løsne rett etter, men så må man etterstramme, og det er bileiers,  og kun bileiers, ansvar. Det er nedfelt i lovverket, så det er ikke en gang noe å diskutere. 

Anonymkode: 8c0da...3ff

Skrevet

Tenkte litt feil det var på torsdag jeg skifta dekkene. Har 2.2 mil ca til verksted og det samme til jobb. Tok denne turen retur torsdag, tur/retur fredag og tur lørdag, dvs 8 km og boltene løsna helt. Hadde forstått det hvis det bare var litt laust. Men hvorfor har de fire mil så mye ekstra å si dersom det ikke var feil fra verkstedet si side og boltene på de andre dekka satt like stramt.  HI

Skrevet

2 mil, 2 km? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Tenkte litt feil det var på torsdag jeg skifta dekkene. Har 2.2 mil ca til verksted og det samme til jobb. Tok denne turen retur torsdag, tur/retur fredag og tur lørdag, dvs 8 km og boltene løsna helt. Hadde forstått det hvis det bare var litt laust. Men hvorfor har de fire mil så mye ekstra å si dersom det ikke var feil fra verkstedet si side og boltene på de andre dekka satt like stramt.  HI

Dette går ikke, Hi. Du er uansvarlig og alt er din feil, ferdig snakket! Ta konsekvensene, lær av dine feil. Dette gjør du ikke igjen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

2 mil, 2 km? 

Meinte 2.2 mil, litt over 8 mil til saman

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Er folk virkelig så uvitende? Selvsagt kan dekket løsne, poenget med etterstramming er jo å sjekke om boltene sitter... Og ofte sitter de fast, men det kan hende at de løsner. Nettopp slik det ene dekket ditt gjorde. Håper virkelig du krever at verkstedet tar regninga og/eller krever erstatning🤭 Da får de i alle fall noe å le av. 

Anonymkode: f0643...eba

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 23.4.2022 den 23.33):

Nei, det er noe verkstedet er ansvarlige for. Akkurat som at leger er ansvarlige for å fjerne sting når de har sydd.

Anonymkode: 804fa...1d4

Du må bestille time og betale for begge deler, både lege og verksted

Anonymkode: 09ac2...42d

Skrevet

Jeg har hatt lappen i 22 år og visste ikke at boltene må etterstrammes... Nå har jeg heller skiftet dekk eller hatt ansvaret for det. Men - om jeg noen gang skulle gjort det. Mener jeg at det selvfølgelig er ansvaret til verkstedet og opplyse om at det må gjøres etter så å så lang tid. 

Akkurat som når du går til tannlegen sier de hvor lenge du vente til du kan spise å drikke. 

Her har HI spurt om hun kan kjør med bilen, og verkstedet svarer ja kjør til Oslo om du vil. Uten å nevne noe med å etterstramme bolter.

I tillegg burde ikke hjul falle av etter så kort tid uansett da.. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Dette er frumet i et nøtteskall. Hvordan i all verden får dere det at hjulet ramlet av er HI sin feil?! Det er innlysende at det er verkstedet som har gjort en brøler her, ved å ikke feste det ene dekket skikkelig. Ellers hadde vel de andre dekkene ramlet av også, om man følger deres mening om at hun ikke har etterstrammet? 

Anonymkode: af08d...390

Nei ikke nødvendigvis 

Anonymkode: 9d414...35a

Skrevet

"Alle" vet at boltene må etterstrammes etter ca 5 mil. Alle dere som så bastant sier at dette trenger man ikke, dette må verksted ta osv...vær glad dere ikke har mista et dekk for lengst.

Anonymkode: 315c4...6c1

Skrevet
Annesmiltillivet skrev (4 minutter siden):

Jeg har hatt lappen i 22 år og visste ikke at boltene må etterstrammes... Nå har jeg heller skiftet dekk eller hatt ansvaret for det. Men - om jeg noen gang skulle gjort det. Mener jeg at det selvfølgelig er ansvaret til verkstedet og opplyse om at det må gjøres etter så å så lang tid. 

Akkurat som når du går til tannlegen sier de hvor lenge du vente til du kan spise å drikke. 

Her har HI spurt om hun kan kjør med bilen, og verkstedet svarer ja kjør til Oslo om du vil. Uten å nevne noe med å etterstramme bolter.

skummelt at du ikke visste det! 

Anonymkode: 9d414...35a

Skrevet
Annesmiltillivet skrev (11 minutter siden):

Det er jo grunnleggende lærdom, det er til og med et av spørsmålene man kan få på teoriprøven. 

Og uansett hvor kjipt det er, så vil neppe HI ha klagerett fordi hun som bilens eier er ansvarlig for å sørge for at den er i forskriftsmessig stand. Det kan hun anta at bilen er på vei ut av der hun skiftet dekk, men når det er allmennkunnskap (for dette er faktisk noe i hvert fall nesten alle sjåfører vet) at det må etterstrammes etter noen mil, så er hun den ansvarlige. Det er lett å google dette opp, og du vil fort se at det har vært saker på dette tidligere der eier alltid er den som blir holdt ansvarlig. 

Anonymkode: 8c0da...3ff

Skrevet
Annesmiltillivet skrev (26 minutter siden):

At ikke du vet bedre er skremmende... 

Skrevet

Hva sa verkstedet da hi?

Anonymkode: e6a95...945

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...