Anonym bruker Skrevet 23. april 2022 #1 Skrevet 23. april 2022 Hadde bilen på bilverksted onsdag for å skifte dekk, i dag mens vi kjørte løsna det ene hjulet. Det bråkte noe forferdelig og jeg tenkte at her måtte noe være alvorlig galt og akkurat i dag jeg skulle svinge ut av vegen kom hjulet trillende. Ungene ble jo såklart litt skremte. Ringte forsikringsselskap og bilen blei henta av bergingsbil og levert bilverksted. Jeg har vel krav om at de tar det på sin rekning/forsikring? Anonymkode: c0f5f...e29
Anonym bruker Skrevet 23. april 2022 #2 Skrevet 23. april 2022 Åfytte Her tror jeg du kan gå for erstatning. Dette er ingen "reklame" de vil ha. De kunne tatt livet av dere! Anonymkode: 462f9...472
Anonym bruker Skrevet 23. april 2022 #3 Skrevet 23. april 2022 Men må en ikke alltid etterstramme? Anonymkode: efb36...890
Anonym bruker Skrevet 23. april 2022 #4 Skrevet 23. april 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Men må en ikke alltid etterstramme? Anonymkode: efb36...890 Det er verkstedets oppgave. Anonymkode: 804fa...1d4
Anonym bruker Skrevet 23. april 2022 #5 Skrevet 23. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er verkstedets oppgave. Anonymkode: 804fa...1d4 Etterstramming må du selv gjøre Anonymkode: 97d76...ac1
Anonym bruker Skrevet 23. april 2022 #6 Skrevet 23. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Etterstramming må du selv gjøre Anonymkode: 97d76...ac1 Gi deg. Dette skal ikke skje under noen omstendighet. Altså! Hadde såå krevd erstatning. Ellers skrevet om dette overalt. Anonymkode: 462f9...472
Anonym bruker Skrevet 23. april 2022 #7 Skrevet 23. april 2022 Etterstramme skal en gjøre selv, om ikke må du bestille time og betale for å få det gjort. Men dette er ikke noe som normalt skal skje, så ville snakket med verkstedet. Anonymkode: ef199...a25
Anonym bruker Skrevet 23. april 2022 #8 Skrevet 23. april 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Etterstramming må du selv gjøre Anonymkode: 97d76...ac1 Nei, det er noe verkstedet er ansvarlige for. Akkurat som at leger er ansvarlige for å fjerne sting når de har sydd. Anonymkode: 804fa...1d4
Anonym bruker Skrevet 23. april 2022 #9 Skrevet 23. april 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nei, det er noe verkstedet er ansvarlige for. Akkurat som at leger er ansvarlige for å fjerne sting når de har sydd. Anonymkode: 804fa...1d4 Hver gang jeg bytter dekk, får jeg med en lapp de henger på speilet hvit det står at man selv må stramme etter boltene. Det er helt normalt å gjøre selv. Anonymkode: 643e6...d50
Anonym bruker Skrevet 23. april 2022 #10 Skrevet 23. april 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Nei, det er noe verkstedet er ansvarlige for. Akkurat som at leger er ansvarlige for å fjerne sting når de har sydd. Anonymkode: 804fa...1d4 Nei, verkstedet er ikke ansvarlige for dette. Men, du kan selvfølgelig får verkstedet til å gjøre det for deg. Man skal etterstramme når man har kjørt 3-5 mil med bilen. Anonymkode: f5ec5...60a
Anonym bruker Skrevet 23. april 2022 #11 Skrevet 23. april 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Det er verkstedets oppgave. Anonymkode: 804fa...1d4 Verstedet gjør det selvsagt det for en hvis kjører dit og ber om det. Eller tenkte du at verkstedet skulle kommet hjem til hi og etterstarmmet de? Det er bileiers ansvar, ikke verkstedet sitt ansvar. Anonymkode: e6a95...945
Anonym bruker Skrevet 23. april 2022 #12 Skrevet 23. april 2022 Ja, du skal etterstramme, men det er jo fordi du ikke skal ha "slark" I mutterne, ikke for at hjulet ikke skal falle av... Anonymkode: 2bc35...8a7
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #13 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hver gang jeg bytter dekk, får jeg med en lapp de henger på speilet hvit det står at man selv må stramme etter boltene. Det er helt normalt å gjøre selv. Anonymkode: 643e6...d50 Etterstramming skal man gjøre ja, men hjulene skal uansett ikke falle av hvis man glemmer det. Anonymkode: af2ce...b26
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #14 Skrevet 24. april 2022 Ok, har visst glemt det. Jobber og i hjemmesykepleien og der skifter de uttallige dekk kvart år og kvar sesong og vi har visst ikke etterstramt der heller. HI Anonymkode: c0f5f...e29
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #15 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Nei, verkstedet er ikke ansvarlige for dette. Men, du kan selvfølgelig får verkstedet til å gjøre det for deg. Man skal etterstramme når man har kjørt 3-5 mil med bilen. Anonymkode: f5ec5...60a Men siden hi skiftet dekkene på onsdag er det slett ikke sikkert at hun har kjørt 3-5 mil enda. Dekket skal selvsagt ikke falle sv selv om det ikke ble gjort! Her er det kun bilverksted som er å klandre. Anonymkode: 59eee...219
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #16 Skrevet 24. april 2022 Det er faen meg ikke snakk om manglende etterstramming hvis mutterne faller av! 😳 Dette hadde jeg klaga på. Og vært tydelig på at du ikke har kjørt mer enn 3 mil Anonymkode: 34454...275
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #17 Skrevet 24. april 2022 Du er alltid selv ansvarlig for å etterstramme hjulene etter hjulskift. Hvor langt hadde du kjørt etter hjulskift da dette skjedde? Å for all del ikke si at du hadde kjørt under 3 mil som en forslår om dette ikke er tilfelle! Husk at både verksted og bergningsfirma noterer kmstand på bilen din, så her kan du raskt bli tatt i løgn om du ikke forteller sannheten. Da har du ialle fall en dårlig sak. Anonymkode: 6a580...043
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #18 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Du er alltid selv ansvarlig for å etterstramme hjulene etter hjulskift. Hvor langt hadde du kjørt etter hjulskift da dette skjedde? Å for all del ikke si at du hadde kjørt under 3 mil som en forslår om dette ikke er tilfelle! Husk at både verksted og bergningsfirma noterer kmstand på bilen din, så her kan du raskt bli tatt i løgn om du ikke forteller sannheten. Da har du ialle fall en dårlig sak. Anonymkode: 6a580...043 Hadde kjørt over 3 mil. Men det skal vel ikkje skje at alle mutterne på hjulet forsvinner og hjulet ramler helt av? Var forresten en bolt på hvert hjul som måtte bestilles nye og de skulle ta det på neste uke. Jeg spurte om det var å kjøre med bilen,ja kan kjøre til Oslo hvis du vil og det er 7 timer fra her jeg bor. Anonymkode: c0f5f...e29
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #19 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Du er alltid selv ansvarlig for å etterstramme hjulene etter hjulskift. Hvor langt hadde du kjørt etter hjulskift da dette skjedde? Å for all del ikke si at du hadde kjørt under 3 mil som en forslår om dette ikke er tilfelle! Husk at både verksted og bergningsfirma noterer kmstand på bilen din, så her kan du raskt bli tatt i løgn om du ikke forteller sannheten. Da har du ialle fall en dårlig sak. Anonymkode: 6a580...043 Bare slutt med en gang. Akkurat som om dette er det som skjer om man ikke etterstrammer? At hjulet faller av? :-D sorry for det er ingenting å le av en gang. Fysøren jeg håper HI slår neven i bordet her. Det er så jeg ønsker hardt at dette var meg! Anonymkode: 462f9...472
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #20 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Bare slutt med en gang. Akkurat som om dette er det som skjer om man ikke etterstrammer? At hjulet faller av? 😄 sorry for det er ingenting å le av en gang. Fysøren jeg håper HI slår neven i bordet her. Det er så jeg ønsker hardt at dette var meg! Anonymkode: 462f9...472 Det er det som skjer jo. Litt og litt mer slark, og mutterne blir løsere og løsner. Eller tror du man skal etterstramme og det er viktig av en annen grunn? Det er ikke at det alltid skjer, men det KAN skje. Og da er man jo på den sikre siden. Almennkunnskap. Gjelder også om selv har skiftet dekkene. Man etterstrammer. https://dinside.dagbladet.no/motor/etterstramming-kan-redde-deg/61566656 Anonymkode: ef983...ed4
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #21 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er det som skjer jo. Litt og litt mer slark, og mutterne blir løsere og løsner. Eller tror du man skal etterstramme og det er viktig av en annen grunn? Det er ikke at det alltid skjer, men det KAN skje. Og da er man jo på den sikre siden. Almennkunnskap. Gjelder også om selv har skiftet dekkene. Man etterstrammer. https://dinside.dagbladet.no/motor/etterstramming-kan-redde-deg/61566656 Anonymkode: ef983...ed4 Det er da verkstedets oppgave. Særlig hvis det er dødsfarlig! Da må det jo utføres av profesjonelle. Hvis noen får plater og skruer i benet etter å ha brukket benet så forventes de ikke å fjerne det på egen hånd, da er det profesjonelle som fjerner det. Det er fordi det er forbundet med livsfare å fjerne det på egen hånd. Her håper jeg inderlig HI saksøker så det ljomer etter! Anonymkode: 804fa...1d4
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #22 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Det er det som skjer jo. Litt og litt mer slark, og mutterne blir løsere og løsner. Eller tror du man skal etterstramme og det er viktig av en annen grunn? Det er ikke at det alltid skjer, men det KAN skje. Og da er man jo på den sikre siden. Almennkunnskap. Gjelder også om selv har skiftet dekkene. Man etterstrammer. https://dinside.dagbladet.no/motor/etterstramming-kan-redde-deg/61566656 Anonymkode: ef983...ed4 Det er bemerkelsesverdig hvor få biler det skjer med. Dessuten er det kanskje en idé av verkstedet å gi en slik beskjed da? Iom at jobben de gjør er så elendig at folk risikerer livet. Anonymkode: 462f9...472
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #23 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Det er bemerkelsesverdig hvor få biler det skjer med. Dessuten er det kanskje en idé av verkstedet å gi en slik beskjed da? Iom at jobben de gjør er så elendig at folk risikerer livet. Anonymkode: 462f9...472 Det har de nok og gjort. Jeg har aldri skiftet dekk selv, og det står alltid på kvitteringen at jeg må etterstramme de. Anonymkode: e6a95...945
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #24 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Det er da verkstedets oppgave. Særlig hvis det er dødsfarlig! Da må det jo utføres av profesjonelle. Hvis noen får plater og skruer i benet etter å ha brukket benet så forventes de ikke å fjerne det på egen hånd, da er det profesjonelle som fjerner det. Det er fordi det er forbundet med livsfare å fjerne det på egen hånd. Her håper jeg inderlig HI saksøker så det ljomer etter! Anonymkode: 804fa...1d4 Verkstedets oppgave å etterstramme??? Anonymkode: e6a95...945
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #25 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Det er verkstedets oppgave. Anonymkode: 804fa...1d4 Nei, det er ikke det. Anonymkode: ffd86...13c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå