Gå til innhold

Ville dere tatt i mot?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ville tatt det som en utstrakt hånd. Og takket og spurt om dere skulle møtes snart.

Og seriøst: Svelg kameler når det kommer til foreldre. Med mindre foreldrene dine har misbrukt deg fysisk eller psykisk er det ikke noe moro å sitte igjen om noe skulle skje med dem. At du har kuttet kontakten fordi du er snurt pga bagateller. 

Anonymkode: 5bc60...909

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Har nå bygget opp en mur for å ikke bli såret/skuffet. Og klarer meg alene. Skal jeg rive den ned igjen og bli sårbar igjen? 

Anonymkode: 60d99...9fd

Men klarer du deg alene? Du skriver hele tiden om hvor ensom og alene du er. Om foreldrene dine er oppegående, men dårlige på å holde kontakten så kan du svelge den kamelen det er å være den som er pådriveren i deres relasjon. 

Anonymkode: 98152...7c6

Skrevet

Dette er jo tydeligvis et beløp mellom 1000 og 10000, altså ingen formue akkurat. 

Anonymkode: 2c747...d3e

Skrevet

Dere er to om å ikke ta kontakt altså. Hvorfor er det bare foreldre som skal ta kontakt? Jeg tenker at ved å gi denne gaven så strekker de ut en hånd. Du kan velge å ta i mot denne hånden og jobbe deg gjennom problemene med dine foreldre. De har sendt et sterkt signal om at de ønsker det. Eller du kan være en barnslig martyr og velte deg i selvmedlidenhet over at dine foreldre ikke bryr seg. (Selv om det faktisk reven løgn) Du må selvsagt ikke ta i mot pengene om du ikke ønsker, men dette er uansett tidspunktet å prøve å løse opp i dette problemet du har. Voksne mennesker snakker om problemer og forsøker finne ut av det. 

Anonymkode: 23cb5...b2f

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Har nå bygget opp en mur for å ikke bli såret/skuffet. Og klarer meg alene. Skal jeg rive den ned igjen og bli sårbar igjen? 

Det er ikke meningen vi skal gå med murer rundt oss altså.

Vi mennesker er sårbare, det er en sjanse vi tar når vi er sammen med andre mennesker. Vi kan spres, både med og uten intensjon, av familie, venner, kjærester osv.

Men vi velger jo selv litt hvor lettkrenket vi vil være da, og vi kan ikke la oss såre hele tiden av at andre tenker annerledes enn oss. 

Du og dine foreldre er kanskje forskjellige, og de lever kanskje ikke opp til dine forventninger i ett og alt. Men de er da bare mennesker de også, og de er glad i deg og har nå antrukket ut en hånd og fortalt deg at de bryr seg og vil ha deg i livet sitt.

Kanskje du trenger å være litt rundere i kanten og godta ar folk rundt deg ikke er helt perfekte de heller...?

Anonymkode: 3ca48...894

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Vet jeg må det, men klarer det ikke helt enda. Er nok en overtenker dessverre. Lett for når man sitter alene. 

Hvis du fortsetter å avvisse alle som strekker ut en hånd kommer du i hvertfall til å fortsette å sitte alene.

Anonymkode: 70510...5fd

Skrevet

Tusen takk til dere som har tatt dere tid til å svare meg. Setter pris på det! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jøss. Vil du vennligst snakke for seg selv? Takk! 

Anonymkode: 9f9d0...d4a

Over tid så tror jeg faktisk ikke vi er de som skal hjelpe henne, jeg tror ikke vi sitter på den fagkunnskapen som trengs. Har du? jeg har ikke det. Og jeg tror enten det må være virkelige mennesker uten fagkompetanse (venner, familie) eller noen med fagkompetanse. fagkompetansen må gjerne sitte på en chattekanal eller noe, hvis det er lettere anonymt... dette er litt viktig for hun lider jo stort. Er det noe jeg har sett over årene og har respekt for her så er det de som har fått  folk til å ta imot hjelp fra fagfolk. Ja vi kan hjelpe litt ,men det fins grenser. og her nærmer vi oss mer enn vi kan bistå med.

Anonymkode: 83129...3c5

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Tusen takk til dere som har tatt dere tid til å svare meg. Setter pris på det! 

Og er det ikke andre rundt deg å snakke, med så prøv mental helse: https://mentalhelse.no/fa-hjelp/nettjenesten-sidetmedord-no?gclid=Cj0KCQjw6pOTBhCTARIsAHF23fL3PoDtH_D34icNbhbHapuFZ1OW1hHT_m5Hfw8TMyX82r6yj_k3GU0aAo8vEALw_wcB

eller noe annet. Bruk noen med fagkompetanse. vær så snill.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Og er det ikke andre rundt deg å snakke, med så prøv mental helse: https://mentalhelse.no/fa-hjelp/nettjenesten-sidetmedord-no?gclid=Cj0KCQjw6pOTBhCTARIsAHF23fL3PoDtH_D34icNbhbHapuFZ1OW1hHT_m5Hfw8TMyX82r6yj_k3GU0aAo8vEALw_wcB

eller noe annet. Bruk noen med fagkompetanse. vær så snill.

Takk for tips om dette. Skal se på det. 

Skrevet

Jeg har takket for pengene, men ikke fått noe tilbakemeld etter det. 

Blir gjerne ikke noe forskjell uansett. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 24.4.2022 den 1.44):

Jeg ville tatt det som en utstrakt hånd. Og takket og spurt om dere skulle møtes snart.

Og seriøst: Svelg kameler når det kommer til foreldre. Med mindre foreldrene dine har misbrukt deg fysisk eller psykisk er det ikke noe moro å sitte igjen om noe skulle skje med dem. At du har kuttet kontakten fordi du er snurt pga bagateller. 

Anonymkode: 5bc60...909

TROR du seriøst selv at noen kutter kontakten på grunn av bagateller…? Barn er generelt mye mer lojale enn foreldre! 

Anonymkode: 25d6d...de3

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Ringte du de og takket for pengene? Du er ganske kip viss du sendte en sms. 

Anonymkode: f4018...80f

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

TROR du seriøst selv at noen kutter kontakten på grunn av bagateller…? Barn er generelt mye mer lojale enn foreldre! 

Anonymkode: 25d6d...de3

Når man kan surmule i måneder over hyttetur som blir lagt til feil dag, vil jeg tro at noen kutter kontakten på grunn av bagateller, ja. 

Anonymkode: 8c50f...cf1

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Foreldrene dine er jo som de er, de blir ikke andre mennesker selv om du tar imot en gave fra dem

Om du legger vekk forventningene om at de skal være slik eller sånn så får du mye bedre liv.

Velg å ta foreldrene dine som de er, ha mye eller lite kontakt med dem, men ikke forvent at de skal endre seg.

Anonymkode: 3ca48...894

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2022-4-23 den 22.56):

Ble veldig skuffet og såret. Derfor ikke tatt kontakt. Kan være, men redd det skal være en takknemlighetsgjeld der som blir bygget. 

Det bestemmer du jo selv? Hvordan du tar det? Ta i mot, selvfølgelig, ellers blir du den smålige altså. Takk for pengene. Ikke sikkert dere blir bestevenner for det, men lev i nuet. Du har sikkert grunn til å være sur men ta det for det det er. 

Anonymkode: e129b...665

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2022-4-23 den 23.01):

Kanskje jeg skal det som en utstrakt hånd. 

SELVFØLGELIG. Er du så på hugget at du tror det ligger ondskap i det å gi deg penger? Ta i mot, si takk. Ta en dag om gangen.

Skrevet

Dette var jo en ny vri på alle de 238572893562562895628956 innleggene om ingen som bryr seg.

Anonymkode: 9a7ba...a6a

Skrevet

Jeg fikk pengene på Vipps og takket der og. Klarte ikke å ringe, men har takket. 

Nei, jeg er redd at det ikke kommer bety noe og at alt blir likt. De kommer ikke til å forandre seg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg fikk pengene på Vipps og takket der og. Klarte ikke å ringe, men har takket. 

Nei, jeg er redd at det ikke kommer bety noe og at alt blir likt. De kommer ikke til å forandre seg. 

I det minste har du litt cash i kassa, kjøp deg noe du har ønsket deg. Blir vel ikke verre enn det var av å få noen kroner? 

Anonymkode: b349a...703

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

I det minste har du litt cash i kassa, kjøp deg noe du har ønsket deg. Blir vel ikke verre enn det var av å få noen kroner? 

Anonymkode: b349a...703

Tenker jeg gjør det. Foreløpig flyttet de på sparekonto. Nei, blir ikke verre. Men likt. Har ikke snakket sammen. Så den vonde klumpen i magen er ikke bedre osv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

neinei. kommunisere ordentlig. ikke via vips. den tenker ikke jeg på i det hele tatt som kommunikasjon. RING dem, ring mental helse, ring legen din. imorgen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

neinei. kommunisere ordentlig. ikke via vips. den tenker ikke jeg på i det hele tatt som kommunikasjon. RING dem, ring mental helse, ring legen din. imorgen.

Jeg er egentlig enig med deg. Det er vel egentlig ikke noen plass å kommunisere. 

Har en gang ringt en sånn tlf og det var ikke lett: Følte meg så dum. Snakke og fortelle om mitt spm/problem med en vilt fremmende. Lettere å skrive gjerne. 

Jeg tror jeg er konfliktsky. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Jeg er egentlig enig med deg. Det er vel egentlig ikke noen plass å kommunisere. 

Har en gang ringt en sånn tlf og det var ikke lett: Følte meg så dum. Snakke og fortelle om mitt spm/problem med en vilt fremmende. Lettere å skrive gjerne. 

Jeg tror jeg er konfliktsky. 

Lurer fælt på hva som har gjort at det er såpass stor avstand mellom dere. Ja, du virker konfliktsky. ❤️

Ta tyren ved hornene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Lurer fælt på hva som har gjort at det er såpass stor avstand mellom dere. Ja, du virker konfliktsky. ❤️

Ta tyren ved hornene. 

Vil ikke fortelle det her. Ja, jeg er nok det dessverre det. 

Takk. Må prøve på det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...