Gå til innhold

Ville dere tatt i mot?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har foreldre jeg ikke har hatt kontakt med på måndevis, Fikk i dag penger fra dem. Ville du tatt i mot eller returnert de? 

Anonymkode: 60d99...9fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan gå måneder mellom hver gang jeg har kontakt med pappa også, for han er sær og vanskelig. Men ønsker han å gi meg penger vet jeg at det er fordi han har en god periode og tenker på meg, så da tar jeg imot og takker for det.

Anonymkode: 3ca48...894

Skrevet

Penger for hva? 

Anonymkode: 70510...5fd

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Penger for hva? 

Gave sto det (ikke bursdag). 

Skrevet

Kanskje vært en idé å si hvorfor du ikke har hatt kontakt med dem? 

Anonymkode: 9f9d0...d4a

Skrevet

Gave sto det (ikke bursdag). 

Og hvor mye? Er det noen grunn til å tro at det fulgte spesielle krav med gaven?

Skrevet

Uoverensstemmelse/uenighet. Jeg er skuffet over dem. Var et 4 sifret beløp. 

Skrevet

Kanskje det er en håndsrekning for å ordne opp i problemene?

Hadde tatt imot, og vist takknemlighet

Anonymkode: 2a909...ff9

Skrevet

Så du tar avstand i månedsvis pga uenigheter? Jeg tenker at du kan ta imot, og at du ser på det som en selvfølge å takke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hvor gammel er du?

Å ghoste foreldrene sine pga en uenighet høres da veldig barnslig ut? Var det noe veldig alvorlig de gjorde galt da?

Det vanlige er jo å snakke ut om ting, legge de bak seg og gå videre...

Om dere har et litt dårlig eller hjelpeløst forhold, hvor det vanlige er å bare kutte hverandre ut om man er uenig så er kanskje dette eneste måten de klarer å be om godt vær på? Da ville jeg ihvertfall tatt imot, de prøver jo strekke ut en hånd.

Skrevet

Ble veldig skuffet og såret. Derfor ikke tatt kontakt. Kan være, men redd det skal være en takknemlighetsgjeld der som blir bygget. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvor gammel er du?

Å ghoste foreldrene sine pga en uenighet høres da veldig barnslig ut? Var det noe veldig alvorlig de gjorde galt da?

Det vanlige er jo å snakke ut om ting, legge de bak seg og gå videre...

Om dere har et litt dårlig eller hjelpeløst forhold, hvor det vanlige er å bare kutte hverandre ut om man er uenig så er kanskje dette eneste måten de klarer å be om godt vær på? Da ville jeg ihvertfall tatt imot, de prøver jo strekke ut en hånd.

Kanskje jeg skal det som en utstrakt hånd. 

Skrevet

Tar alltid mot penger 😂

Anonymkode: 98152...7c6

Skrevet

da ville  jeg brukt anledning  til å spørre hva det var for. om du har skrevet om det før her: har det hjulpet deg å holde avstand fra de? du må jo selv vite hva du vil? om du vil ha kontakt da har du en gylden anledning nå, hvis du ikke vil, og ikke vil ha penga kan du gi de til Røde Kors eller noe? men nå må du snart ta et valg selv. vi kan ikke at valg for deg.  og du trenegr noen fagfolk å snakke med, ikke ukjente tullinger som meg som du ikke vet hvem er. jeg og andre her trenger ikke og skal ikke stå til ansvar for dine valg.  feil sted, kan du ikke snakke med annen slekt om dette?

gir gjerne meninger om konfirmasjonsmenyer, barn som krangler, om jeg syns noen kan dra på ferie eller ikke. men dette er så viktig for deg at dette kan du ikke dra oss inn i. du må finne ut hva du vil selv.

Anonymkode: 83129...3c5

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Kanskje???? Du kan tenke på det et par måneder til men vil det hjelpe det sårede sinnet ditt?hva annet tror du det er da? "her kanskje du vil hate oss enda mer om jeg gir deg penger. ja la oss prøve det"... dere må være en rar familie altså og jeg trodde min var dysfunksjonell...

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Fy faen. Det er umulig å gjøre noe riktig i relasjonen til deg. 

Anonymkode: 8c50f...cf1

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

da ville  jeg brukt anledning  til å spørre hva det var for. om du har skrevet om det før her: har det hjulpet deg å holde avstand fra de? du må jo selv vite hva du vil? om du vil ha kontakt da har du en gylden anledning nå, hvis du ikke vil, og ikke vil ha penga kan du gi de til Røde Kors eller noe? men nå må du snart ta et valg selv. vi kan ikke at valg for deg.  og du trenegr noen fagfolk å snakke med, ikke ukjente tullinger som meg som du ikke vet hvem er. jeg og andre her trenger ikke og skal ikke stå til ansvar for dine valg.  feil sted, kan du ikke snakke med annen slekt om dette?

gir gjerne meninger om konfirmasjonsmenyer, barn som krangler, om jeg syns noen kan dra på ferie eller ikke. men dette er så viktig for deg at dette kan du ikke dra oss inn i. du må finne ut hva du vil selv.

Jøss. Vil du vennligst snakke for seg selv? Takk! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Å gi de tilbake er ihvertfall en total avvisning fra din side...

Er de så fæle at du overhodet ikke vil ha de i livet ditt så sender du pengene tilbake og går videre i livet uten dem.

Men ingen er perfekte altså, ikke du heller. I mine øyne er det temmelig brutalt å avvise dem sånn, da skal de virkelig ga gjort noe alvorlig galt.

Det er foreldrene dine, kan du ikke tåle litt feil fra dem?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jøss. Vil du vennligst snakke for seg selv? Takk! 

Hi er en gjenganger her inne, som har skrevet mange innlegg om temaet.

Anonymkode: 7f593...9d6

Skrevet

Takker for svar fra dere. Setter pris på det. Og for noen innput og spm jeg kan tenke over. 

Ingen å snakke med dette om så godt å ta det anonymt. 

Skrevet

Dette gnager meg veldig! 

Skrevet

Dette gnager meg veldig! 

Dette må du avgjøre selv. Men det er ingen stor sak, du må slutte å overtenke alt. Du finner stadig nye ting å gnage på. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Dette må du avgjøre selv. Men det er ingen stor sak, du må slutte å overtenke alt. Du finner stadig nye ting å gnage på. 

Vet jeg må det, men klarer det ikke helt enda. Er nok en overtenker dessverre. Lett for når man sitter alene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Vet jeg må det, men klarer det ikke helt enda. Er nok en overtenker dessverre. Lett for når man sitter alene. 

Har nå bygget opp en mur for å ikke bli såret/skuffet. Og klarer meg alene. Skal jeg rive den ned igjen og bli sårbar igjen? 

Skrevet

Vipps de til meg 👍👍👍

Anonymkode: 0c6e9...0ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...