Anonym bruker Skrevet 23. april 2022 #1 Skrevet 23. april 2022 Enten de er flyttet ut eller de jobber å tjener egne penger. Hvor ofte gir du dem penger? Her får de gave/penger til fødselsdag og jul. Og av og til utenom når jeg har litt eller de skal noe. Kjekt å kunne gjøre det som foreldre. Husker når mine foreldre ga meg noe og hvor jeg satt pris på det. Anonymkode: 1d605...9c8
KellyTaylor Skrevet 23. april 2022 #2 Skrevet 23. april 2022 De får selvsagt gaver/penger til jul og bursdag. I tillegg skal jeg betale en andel i et Toscanabryllup om noen år til den eldste Ellers så får de noen kr støtt og stadig under etableringsfasen og slikt gleder meg å se at de blir glade for noen ekstra kroner.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2022 #3 Skrevet 23. april 2022 Gaver til jul/bursdag. Eldste tjener penger selv, men gir litt dyrere ting innemellom. Nå sist ny gjesteseng. Anonymkode: 902f5...ef1
Anonym bruker Skrevet 23. april 2022 #4 Skrevet 23. april 2022 Bidrar med kroner innimellom ja, akkurat som mine foreldre gjorde med meg da jeg var student og i etableringsfasen. Når jeg er på besøk fyller jeg bl.a kjøleskap og frys, gjerne med litt varer jeg vet de liker, men ikke tar seg råd til å spise. Vippser også i ny og ne. De ber aldri om penger, men jeg vet de setter pris på det likevel. Anonymkode: 8e06e...886
Anonym bruker Skrevet 23. april 2022 #5 Skrevet 23. april 2022 De får litt av og til. Eldste fikk vinterdekk i fjor høst, eller er det småtteri hist og her. Litt til mat, kjøper med deo på taxfree, fyller på med litt sokker og sånne ting som det er deilig å slippe bruke egne penger på. Jeg kommer til å forsette med det altså. Nå er svigermor død, men hun stakk til oss en tusenlapp når det var på tide med vinterklær til ungene, kom innom med en pose full av kyllingfileter etter kjøttdeig fordi hun hadde kommet over et tilbud, lagde jordbærsyltetøy til oss osv osv. Det var så fint at hun tenkte på oss og vi var evig takknemlig. Har aldri fått noe av mine foreldre, ungene fikk ikke engang 20 kr til is når de var små (mens svigerfar gikk i banken og vekslet så han fikk en rull med 10'ere til hvert barnebarn så de kunne være med på alt fra lodd til kakesalg). Har aldri fått veldig mye av svigers heller, men de tenkte på oss og gav etter evne. Mine foreldre bruker alle pengene på seg selv. Jeg vet hvem jeg ønsker å ta etter 🙂 Anonymkode: 19462...3fa
Anonym bruker Skrevet 23. april 2022 #6 Skrevet 23. april 2022 Jeg har aldri fått småbeløp annet enn til jul og bursdag, men da vi skulle kjøpe hus fikk jeg forskudd på arv. Et ganske betydelig beløp. Anonymkode: 801f9...341
Anonym bruker Skrevet 23. april 2022 #7 Skrevet 23. april 2022 Jul og bursdag. Ellers må de klare seg selv Anonymkode: 23e89...c08
Anonym bruker Skrevet 23. april 2022 #8 Skrevet 23. april 2022 Min er 18 og bor for seg selv i leid leilighet. Han er lærling og har fått drømmearbeidsplassen så han tjener godt med penger. Han får derfor ikke penger «uten grunn», men jeg laget for eksempel en ganske fancy julekalender til ham som han ble utrolig glad for og jeg har gitt ham «månedsgaver» innimellom med forskjellige matvarer etc. Anonymkode: 1cb8d...1c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå