Anonym bruker Skrevet 23. april 2022 #1 Skrevet 23. april 2022 Jeg skal bake en hvit dame til konfirmasjonen til sønnen min, og kle den med marsipan selvfølgelig. Problemet er pynten. Jeg har pyntet kaker tidligere med marsipan, men får det ikke skikkelig til. De blir for myke, faller sammen eller "svetter" i kjøleskapet osv. Så denne gangen tenkte jeg å forsøke å lage pynten med fondant i stedet (roser og litt blomster ol.), og det gjør ikke så mye om denne blir litt tørr (erfaringsmessig blir uansett pynten ofte liggende igjen på fatet). Spørsmålet er hvor lenge i forveien jeg kan lage pynten og hvordan jeg bør oppbevare den. Og om den vil holde fasongen, også den siste natten da den er montert på toppen av kaken (må jo pynte den dagen før)? Anonymkode: e95a9...692
Anonym bruker Skrevet 23. april 2022 #2 Skrevet 23. april 2022 Sto over natten pyntet i kjølig bod. Pynten laget jeg vel ett døgn før det og hadde i kjøleskap. Den kan klistre seg fast i tallerken så ha på plastfilm over tallerken om du vil lage den i forveien og oppbevare i kjøleskap. Anonymkode: 13094...4f4
Anonym bruker Skrevet 23. april 2022 #3 Skrevet 23. april 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Sto over natten pyntet i kjølig bod. Pynten laget jeg vel ett døgn før det og hadde i kjøleskap. Den kan klistre seg fast i tallerken så ha på plastfilm over tallerken om du vil lage den i forveien og oppbevare i kjøleskap. Anonymkode: 13094...4f4 Takk for tips! Håpet er jo egentlig å kunne lage det til noen uker i forveien. Jeg kommer ikke til å ha tid 1-2 dager før. HI Anonymkode: e95a9...692
Anonym bruker Skrevet 23. april 2022 #4 Skrevet 23. april 2022 Fontantpynten kan du lage minst ei uke eller to i forveien. Jeg lar den tørke litt, og så oppbevarer jeg det i tett boks i kjøleskap. Anonymkode: 06901...e2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå