Gå til innhold

Hvor mange kaker til 26 mennesker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Konfirmasjon dette her. 26 mennesker (24 voksne, 15 åring og 12 åring).

Lyst på litt å velge mellom på kakebordet. Hvor mange kaker?

Anonymkode: e2062...715

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Himmel og hav skrev (Akkurat nå):

Jeg ville hatt 10, 

Egentlig jeg også 😄.

Skrevet

Oi. Her er vi 35, og har 6 kaker (2 store).. mange barn da.. kjente plutselig jeg fikk panikk for morgendagen!😱

Anonymkode: 8cf19...3c3

Skrevet

Jeg ville hatt 10, og litt frukt, sjokolade o.l i tillegg.

Anonymkode: 7f3f5...50d

Skrevet

Jeg pleier å ha 5 kaker pluss is når vi er 14 i barnebursdag her. (voksne gjester.) 

Så ville gått for 8-10. 

Anonymkode: bd65e...1a2

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg pleier å ha 5 kaker pluss is når vi er 14 i barnebursdag her. (voksne gjester.) 

Så ville gått for 8-10. 

Mener egentlig 10.

Skrevet

Vi blir like mange og har planlagt 9 kaker + bær. Det er selvsagt altfor mye mat, men på en slik dag skal kakebordet bugne og ha rikt utvalg. 

Anonymkode: 1828b...198

Skrevet

8-9 stk

Anonymkode: 13aa3...087

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Oi. Her er vi 35, og har 6 kaker (2 store).. mange barn da.. kjente plutselig jeg fikk panikk for morgendagen!😱

Det er helt sikkert nok kake, folk spiser sjelden en halv kake hver etter middag.

Men det er litt forskjell på hvor man kommer fra i landet når det kommer til forventet utvalg på kakebordet.

Der jeg kommet fra skal ikke et kakebord i dåp, konfirmasjon og bryllup ligne på en bursdag. De tre festdsgene skal det bugne og være et utvalg man ikke ser ellers. Selv om man kanskje spiser bare et par-tre mindre kakestykke skal det være et godt utvalg å velge fra 

Anonymkode: 7f3f5...50d

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det var lite men går sikkert fint

Anonymkode: 13aa3...087

Skrevet

Vi var 30 og hadde åtte det ble litt snaut. Alle fikk men det var nesten helt tomt for alt. Kjedelig å ha nesten skrapa bord synes jeg. Samtidig deilig å ikke ha mye rester da. 

Anonymkode: 441e5...370

Skrevet

Dette temaet har veldig mange lokale tradisjoner og kulturelle forventninger 😛

For meg hadde utvalget vært viktig i tillegg til antallet (gjester). Så et bord for 15 gjester hadde ikke vært så forskjellig fra 30 gjester. Blir fort 5 ulike hvis man skal ha en variant eller to av gjærbakst, noe med marengs, noe med grønnsaker/frukt, noe med sjokolade, en kremkake, kanskje en dessertkake, ostekake, osv osv.

Jeg ville hatt mer enn nok. Føles litt stusselig når det bare er akkurat nok, eller akkurat så mye rester at du skjønner at det egentlig var for lite.

Anonymkode: 13b60...470

Skrevet

Fire forskjellige kaker om de er normalt store. Gjærbakst hører ikke med på kakebordet hos oss, vi er mer mer enn mette nok etter mat og dessert.  

Anonymkode: b136d...818

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Er 30 stk, halvparten barn. Har og 6 kaker , men slenger på sjokolade kjeks, jaffa kjeks, lefse , twist i tillegg

Anonymkode: 1f949...236

Skrevet

Her inne er det spørsmålet nesten som å spørre om hvor mye koster en bil. Mange mener det skal bugne og være veldig mye og gjerne masse rester. Min familie har ikke den tradisjonen. Vi er ikke så glad i kaker, men glad i god mat. Her spises det mye av middagen, men veldig lite kaker og dessert. Hadde vi hatt 10 kaker hadde vi aldri blitt kvitt det og endt opp med å kaste masse.

Du kjenner vel din familie og venner best og vet om de er kakespisere eller ikke.

Anonymkode: 493aa...80e

Skrevet

Tenkte å ha 5 kaker, is og bær til mine 20 konfirmasjonsgjester.

Anonymkode: 04956...8d8

Skrevet

7 kaker + kransekake og makroner til 29 gjester her. Og litt salt snacks og frukt i tillegg.

Anonymkode: 298ea...960

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Vi var 30 og hadde åtte det ble litt snaut. Alle fikk men det var nesten helt tomt for alt. Kjedelig å ha nesten skrapa bord synes jeg. Samtidig deilig å ikke ha mye rester da. 

Anonymkode: 441e5...370

Det skal minst være ti stykker i en kake, så da spiste gjestene dine mye. Det er jo et kompliment, for da smakte de nok godt :-) 

Anonymkode: b6087...e99

Skrevet

Det kommer også litt an på størrelsen på kakene. Jeg var nylig i en dåp med 4 store kaker (sånne firkanta, digre kaker), 30 voksne, og det var nok altså. 

Men jeg ville helt sikkert hatt minst 8 selv. 

Skrevet
On 4/23/2022 at 12:40 AM, Anonym bruker said:

Konfirmasjon dette her. 26 mennesker (24 voksne, 15 åring og 12 åring).

Lyst på litt å velge mellom på kakebordet. Hvor mange kaker?

Anonymkode: e2062...715

5

Anonymkode: f4261...3b1

Skrevet

Vi blir 30 og har 7 kaker (hvorav 1 stor konfirmasjonskake), kringle, ost med kjeks og syltetøy, oppkuttet frukt og noe potetgull. En tredjedel er barn.

Anonymkode: f9826...4a8

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Vi blir 30 og har 7 kaker (hvorav 1 stor konfirmasjonskake), kringle, ost med kjeks og syltetøy, oppkuttet frukt og noe potetgull. En tredjedel er barn.

Anonymkode: f9826...4a8

Hva slags frukt kutter dere opp? 

Skrevet
On 4/23/2022 at 3:47 PM, Anonym bruker said:

Det skal minst være ti stykker i en kake, så da spiste gjestene dine mye. Det er jo et kompliment, for da smakte de nok godt 🙂

2 1/2 kakestykke i selskap er vel ikke så fryktelig mye. Greit nok at man kanskje ikke tar et stort stykke av alt, men det er vel vanlig å ta litt av alt og da blir det gjerne såpass. 

Anonymkode: 5c4fd...665

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...