Anonym bruker Skrevet 22. april 2022 #1 Skrevet 22. april 2022 Lukter råtten fisk nedentil og jeg regner dermed med jeg har bakteriell vaginose. Hadde det også for noen uker siden, ikke lengre enn et par måneder siden, men kom meg aldri til lege og så ble det friskt av seg selv. Nå har jeg det altså nok en gang og tenker at det bør vel behandles denne gangen. Leser på nett at man behandler det med antibiotika. Må man alltid det eller er diverse fra apoteket greit nok tror dere? Er alltid vanskelig å få akuttime på mitt legekontor 😳 og på legevakten som åpner på ettermiddag gjør de ikke underlivsundersøkelser pga kun en lege på jobb og regler sier de må være to. Anonymkode: c9a27...3b9
Anonym bruker Skrevet 22. april 2022 #2 Skrevet 22. april 2022 Det finnes leger på nett. Det koster 299 kr og du får svar på svært kort tid Anonymkode: 15095...882
Anonym bruker Skrevet 22. april 2022 #3 Skrevet 22. april 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det finnes leger på nett. Det koster 299 kr og du får svar på svært kort tid Anonymkode: 15095...882 Dette har jeg også brukt. Fikk resept med en gang nesten. Anonymkode: 6dbed...554
Anonym bruker Skrevet 22. april 2022 #4 Skrevet 22. april 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Lukter råtten fisk nedentil og jeg regner dermed med jeg har bakteriell vaginose. Hadde det også for noen uker siden, ikke lengre enn et par måneder siden, men kom meg aldri til lege og så ble det friskt av seg selv. Nå har jeg det altså nok en gang og tenker at det bør vel behandles denne gangen. Leser på nett at man behandler det med antibiotika. Må man alltid det eller er diverse fra apoteket greit nok tror dere? Er alltid vanskelig å få akuttime på mitt legekontor 😳 og på legevakten som åpner på ettermiddag gjør de ikke underlivsundersøkelser pga kun en lege på jobb og regler sier de må være to. Anonymkode: c9a27...3b9 Vet ikke hva du gjør, men ikke vask undelivet med vanlig dusjsåpe. Bruk såpe med lav pH, men det aller beste er bare vann. Mer enn vann er strengt tatt ikke nødvendig. Dåsa skal ikke lukte fioler, den skal lukte kjønnsorgan. Bare et tips hvis du ikke visste det. Anonymkode: c8792...04c
Anonym bruker Skrevet 22. april 2022 #5 Skrevet 22. april 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Vet ikke hva du gjør, men ikke vask undelivet med vanlig dusjsåpe. Bruk såpe med lav pH, men det aller beste er bare vann. Mer enn vann er strengt tatt ikke nødvendig. Dåsa skal ikke lukte fioler, den skal lukte kjønnsorgan. Bare et tips hvis du ikke visste det. Anonymkode: c8792...04c Ja vet egentlig man ikke skal bruke dusjsåpe, men har nok likevel brukt det i alle år. Har liksom tålt det til nå, og jeg er nå 45 år. Jeg er ikke opptatt av at underlivet skal lukte parfymert såpe, men er nøye på å være ren, spesielt når jeg har vært og gjort nr 2 vasker jeg en ekstra gang med klut når kjæresten er her. Blir automatisk mer renhold når han e e her fordi vi har mye sex, og da blir det vasket både før og etter sex. Tror jeg er i perioden før overgangsalderen, altså den fasen før blødning stopper. Merker forandringer der nede på ustabil mens og tørrere slimhinner og mer infeksjon og uvi generelt. Kåtskapen varierer også mer samt at det er vanskeligere å oppnå orgasme. Neste uke har jeg endelig ordinær legetime der jeg skal be pent om blodprøver for å sjekke hormonnivå mtp alderen min. I dag kjøpte jeg vagitorer med melkesyrebakterier som skal gjenopprette miljøet der nede samt Lactasyd uparfymert intimsåpe. Får prøve det foreløpig når jeg ikke fikk til lege i dag. Tenkte lenge på nettlege, men ble ikke. Anonymkode: c9a27...3b9
Anonym bruker Skrevet 22. april 2022 #6 Skrevet 22. april 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Det finnes leger på nett. Det koster 299 kr og du får svar på svært kort tid Anonymkode: 15095...882 Ja takk for tips. Vurderte det lenge i dag, men ble så jeg droppet det. Skal til en planlagt legetime neste fredag, så satser på en skikkelig undersøkelse da. Mest sannsynlig er denne runden med bakteriell vaginose gått over av seg selv til da, men finner da tid til å gå grundigere til årsak til underlivsplagene jeg nå oftere og oftere har. Prøver det sånn nå, pluss at jeg kjøpte meg vagitorer og intimsåpe med melkesyrebakterier på apoteket i dag. Anonymkode: c9a27...3b9
Anonym bruker Skrevet 22. april 2022 #7 Skrevet 22. april 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Ja vet egentlig man ikke skal bruke dusjsåpe, men har nok likevel brukt det i alle år. Har liksom tålt det til nå, og jeg er nå 45 år. Jeg er ikke opptatt av at underlivet skal lukte parfymert såpe, men er nøye på å være ren, spesielt når jeg har vært og gjort nr 2 vasker jeg en ekstra gang med klut når kjæresten er her. Blir automatisk mer renhold når han e e her fordi vi har mye sex, og da blir det vasket både før og etter sex. Tror jeg er i perioden før overgangsalderen, altså den fasen før blødning stopper. Merker forandringer der nede på ustabil mens og tørrere slimhinner og mer infeksjon og uvi generelt. Kåtskapen varierer også mer samt at det er vanskeligere å oppnå orgasme. Neste uke har jeg endelig ordinær legetime der jeg skal be pent om blodprøver for å sjekke hormonnivå mtp alderen min. I dag kjøpte jeg vagitorer med melkesyrebakterier som skal gjenopprette miljøet der nede samt Lactasyd uparfymert intimsåpe. Får prøve det foreløpig når jeg ikke fikk til lege i dag. Tenkte lenge på nettlege, men ble ikke. Anonymkode: c9a27...3b9 Men da slutter du bare å bruke dusjsåpe. Verre er det ikke. Anonymkode: c8792...04c
Anonym bruker Skrevet 22. april 2022 #8 Skrevet 22. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men da slutter du bare å bruke dusjsåpe. Verre er det ikke. Anonymkode: c8792...04c Å.. Nei vil ikke bare bruke vann nei. Vil vaske meg på kroppen og så vil jeg jo føle rumpa blir ordentlig ren 😬 Anonymkode: c9a27...3b9
Anonym bruker Skrevet 22. april 2022 #9 Skrevet 22. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Å.. Nei vil ikke bare bruke vann nei. Vil vaske meg på kroppen og så vil jeg jo føle rumpa blir ordentlig ren 😬 Anonymkode: c9a27...3b9 Bruk såpe i rumpa, men ikke i underlivet. Anonymkode: 0aa1d...129
Anonym bruker Skrevet 22. april 2022 #10 Skrevet 22. april 2022 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Bruk såpe i rumpa, men ikke i underlivet. Anonymkode: 0aa1d...129 Jepp👌🏼 Anonymkode: c8792...04c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå