Gå til innhold

Hvor viktig er venner for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og møter/har du kontakt med de ofte? 

Anonymkode: 57585...624

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt nå......

Anonymkode: 97729...9a1

Skrevet

Venner er veldig viktig for meg selv om jeg er introvert og trivses godt i eget selskap. Bestevennen min snakker jeg med hver dag og treffer henne minst 3 ganger i uken. Andre venner sjeldnere

Anonymkode: a1c99...702

Skrevet

Veldig viktig! Hvor ofte vi møtes varierer veldig. Noen ser jeg ofte (er kollegaer som har blitt venner), andre kanskje bare en eller to ganger i året. 

Anonymkode: 546d8...232

Skrevet

Ikke veldig viktig, siden jeg ikke har noen nære venner...Flyttet som voksen og nettverket jeg har bygget opp her består mest av bekjente egentlig.

Har en liten gjeng (klubb) som vel er de nærmeste vennene mine, vi møtes en gang i måneden. Prater sjelden med de utenom det ene møtet.

Anonymkode: e9b18...622

Skrevet (endret)

Veldig viktig. Noen møter jeg nesten daglig. Hva med deg, Hi? 

Endret av Elizabeth
Skrevet (endret)
Elizabeth skrev (Akkurat nå):

Endret av Elizabeth
Feil
Skrevet

Lite viktig. Selv om jeg liker å møte folk, trives jeg best i eget selskap. Familie og jobb dekker mine sosiale behov.

Anonymkode: 925b5...b67

Skrevet

Ikke superviktig. Andre ting er mer prioritert enn ventetid overskuddet til å møtes er ikke tilstede. Treffer venner 4-5 ganger i året

Anonymkode: 8fcb4...7b8

Skrevet

Veldig viktig, selv om det er flere jeg sjelden treffer fysisk har jeg kontakt med mange av dem hver dag enten det er digitalt, pr post eller pr telefon.

Anonymkode: 70509...6c4

Skrevet
Elizabeth skrev (4 timer siden):

Veldig viktig. Noen møter jeg nesten daglig. Hva med deg, Hi? 

Så kjekt. Fint med fine folk rundt seg. Det er viktig for meg. 

Skrevet

venner er jo viktig, mest viktig at jeg vet at de er der ved behov. mange har jeg ikke sett på lenge.  noen ser jeg gjennom hobbier eller ungene ukentlig. også varierer det med hvor travelt det er.

Anonymkode: 51a4f...08e

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Så kjekt. Fint med fine folk rundt seg. Det er viktig for meg. 

Godt å høre. God helg!

Skrevet
Elizabeth skrev (33 minutter siden):

Godt å høre. God helg!

Takk. God helg til deg og! 

Skrevet
Elizabeth skrev (3 timer siden):

Godt å høre. God helg!

Må bare si det var koselig med god helg hilsen fra deg 🌺

Skrevet

Hører gjerne flere. 

Dere som sier det betyr lite er det pga mann, barn og stor familie? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hører gjerne flere. 

Dere som sier det betyr lite er det pga mann, barn og stor familie? 

Jeg er en av dem som har sagt at det betyr mye - selv om jeg har mann, barn og stor familie jeg også har daglig kontakt med (eldre familiemedlemmer som trenger en prat).

Har du en fin kveld?

Skrevet

Venner er veldig viktig for meg. Jeg er sosial med mann, barna  jobb og familie ellers, men det er liksom noe som "mangler" om jeg ikke får vært sosial med venninnene mine. Prater med venner daglig på telefon/snapchat, og møter to stk fast en gang i uka. Blir ofte litt innimellom også. Nå går jeg bare å gleder meg til sommeren, jeg, en god venninne, mennene våres og barna våres skal på ferie sammen!

Er ikke alltid overskuddet er der til å møte venner, men jeg får det mye bedre med meg selv om jeg tvinger meg ut allikavel:)

Anonymkode: a9668...9cd

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er en av dem som har sagt at det betyr mye - selv om jeg har mann, barn og stor familie jeg også har daglig kontakt med (eldre familiemedlemmer som trenger en prat).

Har du en fin kveld?

Kjekt å høre. Omtenksomt. Ikke så mye som skal til alltid for det eldre familiemedlemmet.

Ja, har egentlig det. Lurte på å se Sommerhytta som begynte denne uken. Et så bra vær så håper å få vært en del ute denne helgen å nyte. Du da? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Venner er veldig viktig for meg. Jeg er sosial med mann, barna  jobb og familie ellers, men det er liksom noe som "mangler" om jeg ikke får vært sosial med venninnene mine. Prater med venner daglig på telefon/snapchat, og møter to stk fast en gang i uka. Blir ofte litt innimellom også. Nå går jeg bare å gleder meg til sommeren, jeg, en god venninne, mennene våres og barna våres skal på ferie sammen!

Er ikke alltid overskuddet er der til å møte venner, men jeg får det mye bedre med meg selv om jeg tvinger meg ut allikavel:)

Anonymkode: a9668...9cd

Så kjekt da. 

Skjønner det blir mye, men som du sier er verdt det å komme seg ut av og til selvom. 

Skrevet

Venner ja, hva det nå enn er...  Jeg er også en av dem som har flyttet mye, både som ung og som voksen, og derfor ikke er omringet av venner som jeg har hatt i mange år. Men jeg har "gamle" venner som jeg har kjent og hatt som venner i mange år som jeg av og til møter når vi er på ferie.  Det er alltid koselig. Og det gode er at selv om det kanskje er 7. 10 eller 20 år siden vi så hverandre sist, så er det deilig å kjenne at etter et par minutter, så er det akkurat som i "gamle" dager, akkurat som om det bare er noen måneder siden sist. 

I dagliglivet mitt har jeg ikke mange venner, ikke av den "gammeldagse" formen i betydningen av venner i alle fall. Men jeg har folk som jeg treffer jevning gjennom hobbyer, som foreldre til barnas venner, gjennom jobben, gjennom familien, en nabo som jeg gjerne slår av en ekstra prat med osv.  

Er venner viktig for meg? Jo, av og til er litt litt misunnelig på folk som har bodd på omtrent samme plassen i mer eller mindre bestandig og har venner som har fulgt dem opp gjennom tidene. Men sånn er det ikke, og derfor har jeg funnet venner som kanskje ikke er "bestevenninner", men som likevel gir meg mye og som jeg kan både kose meg sammen med. le sammen med og gråte sammen med. Selv om vi ikke er sammen hver dag eller hver uke. 

Anonymkode: 26e0b...d7a

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Kjekt å høre. Omtenksomt. Ikke så mye som skal til alltid for det eldre familiemedlemmet.

Ja, har egentlig det. Lurte på å se Sommerhytta som begynte denne uken. Et så bra vær så håper å få vært en del ute denne helgen å nyte. Du da? 

Så fint. Det er jo endelig ordentlig vær og varme, da er alt bedre.
Jeg sitter og venter på telefon fra eldste barnet som skal hentes hos venner en gang. I mellomtiden spiller jeg Angry birds og sitter her.

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Så fint. Det er jo endelig ordentlig vær og varme, da er alt bedre.
Jeg sitter og venter på telefon fra eldste barnet som skal hentes hos venner en gang. I mellomtiden spiller jeg Angry birds og sitter her.

Ja, godt med det fineværet som er nå. 

Kjekt at det er på besøk og at du kan hente. Kjekt å spille litt. Ha en fin kveld/natt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Venner ja, hva det nå enn er...  Jeg er også en av dem som har flyttet mye, både som ung og som voksen, og derfor ikke er omringet av venner som jeg har hatt i mange år. Men jeg har "gamle" venner som jeg har kjent og hatt som venner i mange år som jeg av og til møter når vi er på ferie.  Det er alltid koselig. Og det gode er at selv om det kanskje er 7. 10 eller 20 år siden vi så hverandre sist, så er det deilig å kjenne at etter et par minutter, så er det akkurat som i "gamle" dager, akkurat som om det bare er noen måneder siden sist. 

I dagliglivet mitt har jeg ikke mange venner, ikke av den "gammeldagse" formen i betydningen av venner i alle fall. Men jeg har folk som jeg treffer jevning gjennom hobbyer, som foreldre til barnas venner, gjennom jobben, gjennom familien, en nabo som jeg gjerne slår av en ekstra prat med osv.  

Er venner viktig for meg? Jo, av og til er litt litt misunnelig på folk som har bodd på omtrent samme plassen i mer eller mindre bestandig og har venner som har fulgt dem opp gjennom tidene. Men sånn er det ikke, og derfor har jeg funnet venner som kanskje ikke er "bestevenninner", men som likevel gir meg mye og som jeg kan både kose meg sammen med. le sammen med og gråte sammen med. Selv om vi ikke er sammen hver dag eller hver uke. 

Anonymkode: 26e0b...d7a

Godt å ha noen der og som du sier st kjemien er tilbake med en gang selvom en stund siden sist. 

Skrevet

Veldig. I kriser finner man fort ut hvem som er de beste vennene.

Hvor ofte vi møtes kommer an på livet. Min helse og hvor opptatt de er. Men jeg vet jeg har de. 

Anonymkode: b8737...86d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...