Gå til innhold

Gutt 2 år og 2 mnd ang språk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han kan mange ord og setter sammen 2-3 ord. Men det bekymrer meg at han aldri prater når han ønsker noe, er frustrert, lei seg eller rundt matbordet. Er det normalt?  Han er jo liten....så 

Anonymkode: 91f2e...256

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mener at han ikke prater, han hyler og du prøver febrilsk å finne ut hva ham vil? Vil du ha denne, denne, gjøre slik? 
det er vel normalt at de skriker og synes det er lettere at en voksen løser problemet. Jeg personlig misliker barn som begynner å hyle for alt. Jeg er beinhard på at man snakker, vil du noe må du bruke ordene dine, du skriker ikke til meg, du snakker pent ect. 
det å lære barn å sette ord på følelsene og ønskene sine er en fordel for barnet. 

Skrevet
Lille krøll skrev (1 time siden):

Du mener at han ikke prater, han hyler og du prøver febrilsk å finne ut hva ham vil? Vil du ha denne, denne, gjøre slik? 
det er vel normalt at de skriker og synes det er lettere at en voksen løser problemet. Jeg personlig misliker barn som begynner å hyle for alt. Jeg er beinhard på at man snakker, vil du noe må du bruke ordene dine, du skriker ikke til meg, du snakker pent ect. 
det å lære barn å sette ord på følelsene og ønskene sine er en fordel for barnet. 

Er det jeg gjør. Jeg sier til han at han må snakke. Men i stede for å snakke så slår han. Han slår alt og alle. Noen ganger slår han på ting så hardt at han får vondt i hånden. 

Han er umulig å kle på og av. Han er hysterisk.. skriker. Prater ikke. Jeg prøver å prate med han. Avlede han osb. Ingenting funker. 

Er det normalt?  Far har asperger og jeg er redd dette kan være tegn på autisme av noe slag?

Skrevet

Flere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...