Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #26 Skrevet 24. april 2022 Jeg jobbet først 80% en stund og gikk så ned til 60% i ett halvår ca, når minste var 2 år og vi var skikkelig i hamsterhjulet. Men jeg merket etterhvert at jeg synes det var drit kjedelig å måtte ta hovedansvar for handling, husarbeid og levere/ hente på skole og bhg, samt syke barn - det var ikke mye «egentid» de to dagene. Og fortsatt 3 dager i uka med full jobb. Selv om mannen kompenserte endel økonomisk i husholdningen, samt var deltagende nok - fant jeg ut etter det halvåret at dette ville jeg ikke mer. Tapte mange titusen i inntekt, samt pensjonsopptjening - selv om jeg ble kompensert for å ta meg av små barn ang pensjonspoeng. Synes det var superkjedelig å gå hjem til husvask og storhandling på mandag morgen etter levering av barna. Vi fikk mer tid på ettermiddagene som familie, men jeg kjedet meg altså stort likevel. Så jeg endte med å gå tilbake i 100% stilling og fikk det bedre, tross hamsterhjulet. Nå er vi skilt, og takk gud for at jeg fortsatt har god økonomi og kan ta vare på egne barn og bolig etter dette. Anonymkode: df0d5...9b5
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #27 Skrevet 24. april 2022 Hadde jeg hatt muligheten hadde jeg ikke tvilt ett sekund! Du er heldig! Anonymkode: 36dca...600
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #28 Skrevet 24. april 2022 YOLO 😃 tross alt. Ville satt opp ett budsjett og tenkt litt gjennom hvordan du skal sørge for å ikke bli utdatert på arbeidsmarkedet. Jeg jobbet deltid da vi var i samme situasjon som dere, plutselig var mannen uten jobb og bare deltid ble ikke så godt mottatt i jobbsøking etterpå. Så legg en plan. Hva med å starte ett eget firma? Studere? Så har du noe å fylle CV-en med. Anonymkode: f2e79...d82
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #29 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Nå er det faktisk ikke slik at det er snakk om NÅR bruddet skjer, mange er sammen livet ut. Noen sjanser er verd å ta. Anonymkode: 63afc...b67 Og det er alltid kvinnene som tar den sjansen. 50% ender i brudd. Det er en stor økonomisk risiko å ta. Anonymkode: c05a9...7ef
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #30 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Og det er alltid kvinnene som tar den sjansen. 50% ender i brudd. Det er en stor økonomisk risiko å ta. Anonymkode: c05a9...7ef Det er null risiko om man lager avtaler som dekker begges behov. Noen evner faktisk å tenke på fremtiden selv om de ønsker bedre tid i nuet. Anonymkode: 63afc...b67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå