Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #26 Skrevet 20. april 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Gjør det noe at jeg sier det samme som noen du snakker med. Jeg leser også at du tolker det feil. Det vet du jo ikke om jeg gjør da. Jeg vet at folk lyver om både det ene og det andre, og greit nok. Særlig når det gjelder muligheter til å gjøre som andre. Det får dem til å føle at de "'regnes med" Det er ikke så fryktelig rart, og jeg syns det er heller rart at flere er helt uvitende om dette. Anonymkode: 26f4b...846
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #27 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Det forklarte jeg. Jeg lurer mer på hvorfor dere liksom er flere som er helt uforstående til det. Da får du lese det jeg siterte på nytt. Det kommer vel tydelig frem hva en Norgesferie er i den brukerens uttalelse. Anonymkode: 26f4b...846 Nei, det er du som her velger å misforstå, det er ikke det vi andre leser. Anonymkode: ab10b...248
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #28 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei, det er du som her velger å misforstå, det er ikke det vi andre leser. Anonymkode: ab10b...248 "Vi andre"? Nå er det helt sikkert mange som ikke deltar i akkurat denne tråden. Anonymkode: 26f4b...846
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #29 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Det forklarte jeg. Jeg lurer mer på hvorfor dere liksom er flere som er helt uforstående til det. Da får du lese det jeg siterte på nytt. Det kommer vel tydelig frem hva en Norgesferie er i den brukerens uttalelse. Anonymkode: 26f4b...846 Nei. Det kommer tydelig frem hva en norgesferie KAN være. Alle vet at man kan få luksusferier i Norge også. Anonymkode: 23ab7...bab
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #30 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): "Vi andre"? Nå er det helt sikkert mange som ikke deltar i akkurat denne tråden. Anonymkode: 26f4b...846 Vi andre som leser her da, skjønner du. Vi som ser at du misforstår. Anonymkode: 23ab7...bab
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #31 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Vi andre som leser her da, skjønner du. Vi som ser at du misforstår. Anonymkode: 23ab7...bab Jeg forholdt meg til hva brukeren skrev. Ikke hvordan dere tolker det og hva hun ikke skrev. Anonymkode: 26f4b...846
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #32 Skrevet 20. april 2022 Hvorfor tror du at du har rett i at folk lyver om ferieplanene sine, Hi? Anonymkode: e7b3c...76c
sug lut Skrevet 20. april 2022 #33 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Jeg forholdt meg til hva brukeren skrev. Ikke hvordan dere tolker det og hva hun ikke skrev. Anonymkode: 26f4b...846 På tide å rulle inn? Hilsen den såkalte "brukeren".
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #34 Skrevet 20. april 2022 sug lut skrev (10 minutter siden): På tide å rulle inn? Hilsen den såkalte "brukeren". Ja det kan du fint gjøre. Anonymkode: 26f4b...846
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #35 Skrevet 20. april 2022 Når man ser hvor mange forskjellige ferier folk her drar på så forstår jeg faktisk ikke hvordan man kommer fram til hvem av dem som liksom skal lyve. De ser ut til å representere alt jeg kjenner fra virkeligheten. Så jeg hadde vel ikke reagert før noen påsto de skulle til Mars. Marseilles eller Mandal eller Maldivene kjøper jeg glatt. Anonymkode: ab10b...248
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #36 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Dette kan jo være en grunn til at noen velger å lyve. Jeg tror nok at du mangler en viss forståelse for hvordan det er å være de som ikke har mulighet til å dra på ferie, og i ditt syn er jo Norgesferie både enkle og langt fra imponerende. Da kan de i det minste lyve litt her inne for å føle seg bedre. Som regel lyver folk mest for seg selv. Så kan jeg fortelle deg at den dyreste ferien jeg har vært på de siste fem årene har vært i Norge. Til gjengjeld så var det ganske spektakulære opplevelser, så lite imponerende var det ikke. Anonymkode: 26f4b...846 Lyve for å føle seg bedre…? Det er jo ansett som god stil i «de rette kretser» å feriere i Norge. Enten er det veldig dyrt (og det er jo det mest avgjørende i enkelte kretser), eller så vitner det i en sunn og for tiden høyst populær interesse for natur, friluftsliv og fysisk aktivitet. Å fly til utlandet derimot er jo snart å anses som sosialt selvmord og miljøkriminalitet. Like harry som røyking og Uggs. Ingen med et snev av stil og klasse føler seg mindreverdig fordi man ferierer i Norge. Anonymkode: 9f871...cc4
Anonym bruker Skrevet 21. april 2022 #37 Skrevet 21. april 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (16 timer siden): Her inne antar jeg at det folk sier om sånt er sant og svarer deretter. Jeg derimot regner det som ganske sansynlig at mye er løgn, men som regel velger jeg å forholde meg til det som om det var sant. Anonymkode: ccff9...14c
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 21. april 2022 #38 Skrevet 21. april 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Jeg derimot regner det som ganske sansynlig at mye er løgn, men som regel velger jeg å forholde meg til det som om det var sant. Anonymkode: ccff9...14c Hvorfor tror du at folk lyver da?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2022 #39 Skrevet 21. april 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Lyve for å føle seg bedre…? Det er jo ansett som god stil i «de rette kretser» å feriere i Norge. Enten er det veldig dyrt (og det er jo det mest avgjørende i enkelte kretser), eller så vitner det i en sunn og for tiden høyst populær interesse for natur, friluftsliv og fysisk aktivitet. Å fly til utlandet derimot er jo snart å anses som sosialt selvmord og miljøkriminalitet. Like harry som røyking og Uggs. Ingen med et snev av stil og klasse føler seg mindreverdig fordi man ferierer i Norge. Anonymkode: 9f871...cc4 Mye passiv aggresivitet her ihvertfall. Hvorfor er du så provosert av de som reiser utenlands? Vi er nok et stykke unna å ha så stor skam for å fly som du tror. Bortsett fra hippiene som protesterer, så tar det nok noen år til ( dessverre) "Snev av stil og klasse" Herregud slutt å dum deg ut sånn. Det er så lett å gjennomskue deg. Anonymkode: 26f4b...846
Anonym bruker Skrevet 21. april 2022 #40 Skrevet 21. april 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Mye passiv aggresivitet her ihvertfall. Hvorfor er du så provosert av de som reiser utenlands? Vi er nok et stykke unna å ha så stor skam for å fly som du tror. Bortsett fra hippiene som protesterer, så tar det nok noen år til ( dessverre) "Snev av stil og klasse" Herregud slutt å dum deg ut sånn. Det er så lett å gjennomskue deg. Anonymkode: 26f4b...846 Men det er jo sant. De som syns norgesferie er mindreverdig har verken stil eller klasse. Anonymkode: 23ab7...bab
Anonym bruker Skrevet 21. april 2022 #41 Skrevet 21. april 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (23 minutter siden): Hvorfor tror du at folk lyver da? Mange grunner. Noen gjør det for å bære dikkre på ikke å bli gjenkjent. Noen gjør det for å provosere. Noen gjør det fordi de drømmer. Noen tror på det selv.osv. Jeg har vært her i mange år og sett at innleggene til en del som har skrevet og skriver med nick ikke er troverdige, for eksempel med masse innlegg om luksusferien de skulle ha i påsken og så når påsken kommer bruker de det meste av dagen på å diskutere trivialiteter her inne. Det har skjedd mange ganger at folk har fortalt en ting i en tråd og noe annet i en annen tråd. Det er helt greit, men det gjør et jeg vet at de løy i minst en tråd. Anonymkode: ccff9...14c
Anonym bruker Skrevet 21. april 2022 #42 Skrevet 21. april 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Mye passiv aggresivitet her ihvertfall. Hvorfor er du så provosert av de som reiser utenlands? Vi er nok et stykke unna å ha så stor skam for å fly som du tror. Bortsett fra hippiene som protesterer, så tar det nok noen år til ( dessverre) "Snev av stil og klasse" Herregud slutt å dum deg ut sånn. Det er så lett å gjennomskue deg. Anonymkode: 26f4b...846 Ikke det minste snev av klasse hos deg, i hvert fall. I så fall hadde du ordlagt deg annerledes tråden igjennom. Hun du siterer har jo rett: Det er høy kapital i å kunne si at man ferierer naturnært og innenlands. Og det går langt utover "hippier" (er du sytti?). Anonymkode: ab10b...248
Anonym bruker Skrevet 21. april 2022 #43 Skrevet 21. april 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Ikke det minste snev av klasse hos deg, i hvert fall. I så fall hadde du ordlagt deg annerledes tråden igjennom. Hun du siterer har jo rett: Det er høy kapital i å kunne si at man ferierer naturnært og innenlands. Og det går langt utover "hippier" (er du sytti?). Anonymkode: ab10b...248 Sytti? Hva er sytti? Anonymkode: 26f4b...846
Anonym bruker Skrevet 21. april 2022 #44 Skrevet 21. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Sytti? Hva er sytti? Anonymkode: 26f4b...846 Søtt forsøk, men om du virkelig ikke skjønner hva hun mener så tipper jeg at hun spør om du er sytti år. Det er vel ganske lenge siden det bare var hippiene som brydde seg om miljøet. Anonymkode: 23ab7...bab
Anonym bruker Skrevet 21. april 2022 #45 Skrevet 21. april 2022 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Mye passiv aggresivitet her ihvertfall. Hvorfor er du så provosert av de som reiser utenlands? Vi er nok et stykke unna å ha så stor skam for å fly som du tror. Bortsett fra hippiene som protesterer, så tar det nok noen år til ( dessverre) "Snev av stil og klasse" Herregud slutt å dum deg ut sånn. Det er så lett å gjennomskue deg. Anonymkode: 26f4b...846 Du mangler ikke bare klasse og stil, du mangler leseforståelse også. Jeg har ikke skrever et ord om hvor jeg pleier å feriere (for alt du vet reiser jeg utenlands seks ganger i året), men i din iver etter å understreke dine manglende debattferdigheter hopper du rett til konklusjonen om at jeg liksom er provosert av de som reiser utenlands. Jeg refererer til tendenser i samfunnet, ikke personlige meninger. Men jeg skjønner at det blir litt i overkant for deg å diskutere på litt mer prinsipielt og abstrakt, og litt mindre personlig, nivå. Anonymkode: 9f871...cc4
Anonym bruker Skrevet 21. april 2022 #46 Skrevet 21. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Søtt forsøk, men om du virkelig ikke skjønner hva hun mener så tipper jeg at hun spør om du er sytti år. Det er vel ganske lenge siden det bare var hippiene som brydde seg om miljøet. Anonymkode: 23ab7...bab Nei jeg er langt fra 70 år. Klart folk bryr seg om miljøet. Men at det er like stor skam å fly som å røyke er det ganske så langt til. Om du ikke er hippie da. Kanskje ting tilmed reverseres litt. At folk slutter å skamme seg for å røyke blant annet. Har en liten mistanke om det. Å fly derimot blir nok ikke særlig populært om noen år. Anonymkode: 26f4b...846
Anonym bruker Skrevet 21. april 2022 #47 Skrevet 21. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du mangler ikke bare klasse og stil, du mangler leseforståelse også. Jeg har ikke skrever et ord om hvor jeg pleier å feriere (for alt du vet reiser jeg utenlands seks ganger i året), men i din iver etter å understreke dine manglende debattferdigheter hopper du rett til konklusjonen om at jeg liksom er provosert av de som reiser utenlands. Jeg refererer til tendenser i samfunnet, ikke personlige meninger. Men jeg skjønner at det blir litt i overkant for deg å diskutere på litt mer prinsipielt og abstrakt, og litt mindre personlig, nivå. Anonymkode: 9f871...cc4 Jøss Anonymkode: 26f4b...846
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå