Gå til innhold

Hvorfor tror du at folk lyver om ferier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skulle poenget være med det? 

Anonymkode: fe3d4...de6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke folk lyver om slikt. Normale folk. Selvsagt kan folk som sliter enten med diagnose eller andre utfordringer dra til litt. Normale oppegående folk gidder ikke å lyve om slikt. 

Anonymkode: bf5b0...21e

Skrevet

Er det noen som gjør det da? Og om så, så er det vel for å skryte på seg ting som ikke stemmer. 

Anonymkode: 23ab7...bab

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Tror ikke folk lyver om slikt. Normale folk. Selvsagt kan folk som sliter enten med diagnose eller andre utfordringer dra til litt. Normale oppegående folk gidder ikke å lyve om slikt. 

Anonymkode: bf5b0...21e

Normalt oppegående lyver nok mye mer enn du ønsker å tro. Jeg tror nesten at de med diagnoser og utfordringer lyver mindre faktisk. 

Anonymkode: 26f4b...846

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hva skulle poenget være med det? 

Anonymkode: fe3d4...de6

Har du selv noen teorier eller er du helt blank? 

Skrevet

Her inne antar jeg at det folk sier om sånt er sant og svarer deretter. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (21 minutter siden):

Her inne antar jeg at det folk sier om sånt er sant og svarer deretter. 

Hvorfor antar du det? 

Skrevet

Hvorfor antar du det? 

Fordi jeg har ingen grunn til å anta noe annet. Jeg svarer på den infoen som blir gitt og hvis ikke det stemmer så gjør det ingenting. Gidder ikke bruke en kalori på å vurdere hvorvidt det er sant om Kari og familien skal på ferie til Toten eller ikke.

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden):

Fordi jeg har ingen grunn til å anta noe annet. Jeg svarer på den infoen som blir gitt og hvis ikke det stemmer så gjør det ingenting. Gidder ikke bruke en kalori på å vurdere hvorvidt det er sant om Kari og familien skal på ferie til Toten eller ikke.

Det kan vise seg kjekt innimellom for oss andre også, ikke lenge siden du svarte på ett spørsmål som jeg fikk nytte av, selv om svaret var til noen andre 👍🏻 

Anonymkode: 9c9d6...c29

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det kan vise seg kjekt innimellom for oss andre også, ikke lenge siden du svarte på ett spørsmål som jeg fikk nytte av, selv om svaret var til noen andre 👍🏻 

Anonymkode: 9c9d6...c29

Så bra !

Skrevet

Jeg tror ikke folk gjør det, men det er jo uansett knekkende likegyldig. For om du sier du skal til Roma og ikke drar lenger enn Karihaugen så endrer ikke det noe i mitt liv. Og det er nok av folk her som antakelig helt sannferdig og uten å skamme seg har enkle og greie og uimponerende Norgesferier, av eget ønske, og uten å føle at det må pyntes på.

Skrevet
sug lut skrev (7 minutter siden):

Jeg tror ikke folk gjør det, men det er jo uansett knekkende likegyldig. For om du sier du skal til Roma og ikke drar lenger enn Karihaugen så endrer ikke det noe i mitt liv. Og det er nok av folk her som antakelig helt sannferdig og uten å skamme seg har enkle og greie og uimponerende Norgesferier, av eget ønske, og uten å føle at det må pyntes på.

Skal ikke kimse av Norgesferie på Karihaugen ass, der skjer det ting!

Anonymkode: 9f871...cc4

Skrevet

Jeg kan "lyve" for å anonymisere på den måten at jeg kan si jeg var i Hellas i fjor og i Italia året før mens det egentlig var omvendt. Bare for å være mindre gjenkjennelig, og det er det sikkert andre som gjør også. Tipper det ikke er det det snakkes om her.

Skrevet
sug lut skrev (18 minutter siden):

Dette kan jo være en grunn til at noen velger å lyve. Jeg tror nok at du mangler en viss forståelse for hvordan det er å være de som ikke har mulighet til å dra på ferie, og i ditt syn er jo Norgesferie både enkle og langt fra imponerende. Da kan de i det minste lyve litt her inne for å føle seg bedre. Som regel lyver folk mest for seg selv.

Så kan jeg fortelle deg at den dyreste ferien jeg har vært på de siste fem årene har vært i Norge. Til gjengjeld så var det ganske spektakulære opplevelser, så lite imponerende var det ikke.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Dette kan jo være en grunn til at noen velger å lyve. Jeg tror nok at du mangler en viss forståelse for hvordan det er å være de som ikke har mulighet til å dra på ferie, og i ditt syn er jo Norgesferie både enkle og langt fra imponerende. Da kan de i det minste lyve litt her inne for å føle seg bedre. Som regel lyver folk mest for seg selv.

Så kan jeg fortelle deg at den dyreste ferien jeg har vært på de siste fem årene har vært i Norge. Til gjengjeld så var det ganske spektakulære opplevelser, så lite imponerende var det ikke.

Hvorfor skulle noen føle seg bedre av å lyve her inne? Jeg skjønner virkelig ikke hva poenget skulle være med det, derfor tror jeg ikke det er så vanlig akkurat.

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hvor leser du at norgesferier MÅ være enkle og  uimponerende? Det er jo ikke det som skrives i det hele tatt. 

Skrevet
Spurvugla skrev (8 minutter siden):

Hvorfor skulle noen føle seg bedre av å lyve her inne? Jeg skjønner virkelig ikke hva poenget skulle være med det, derfor tror jeg ikke det er så vanlig akkurat.

Antagelig føler de seg bedre på samme måte som de som på død og liv må snakke ned andres måte å feriere på.

Anonymkode: 9d98e...c8f

Skrevet

Antagelig føler de seg bedre på samme måte som de som på død og liv må snakke ned andres måte å feriere på.

Hvem er det som gjør det da? Jeg tror jeg leser svært selektivt her ikke for jeg har sjelden lagt merke til alle fornærmelsene andre opplever. 

Skrevet

Hvem er det som gjør det da? Jeg tror jeg leser svært selektivt her ikke for jeg har sjelden lagt merke til alle fornærmelsene andre opplever. 

Er enig med deg, da leser du svært selektivt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Er enig med deg, da leser du svært selektivt.

Eller du leser med vrangbrillene på. Er det en mulighet, tror du? 

Anonymkode: ab10b...248

Skrevet
Spurvugla skrev (24 minutter siden):

Det forklarte jeg. Jeg lurer mer på hvorfor dere liksom er flere som er helt uforstående til det. 

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hvor leser du at norgesferier MÅ være enkle og  uimponerende? Det er jo ikke det som skrives i det hele tatt. 

Da får du lese det jeg siterte på nytt. Det kommer vel tydelig frem hva en Norgesferie er i den brukerens uttalelse. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Eller du leser med vrangbrillene på. Er det en mulighet, tror du? 

Anonymkode: ab10b...248

Nei, ikke når det gjelder reiser.

Skrevet

Det forklarte jeg. Jeg lurer mer på hvorfor dere liksom er flere som er helt uforstående til det. 

Da får du lese det jeg siterte på nytt. Det kommer vel tydelig frem hva en Norgesferie er i den brukerens uttalelse. 

Nei, det gjør det ikke. Her er du vrang .

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Nei, det gjør det ikke. Her er du vrang .

Hvorfor er du så opptatt av dette at du svarer på det jeg skriver til andre? Det er vel ikke så big deal heller akkurat. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er du så opptatt av dette at du svarer på det jeg skriver til andre? Det er vel ikke så big deal heller akkurat. 

Gjør det noe at jeg sier det samme som noen du snakker med. Jeg leser også at du tolker det feil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...