Gå til innhold

Anmeldelse

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Nei jeg har blitt svindlet!!!! Rettferdigheten vil seire til slutt !!!!!!

Anonymkode: fa393...298

Om du har blitt svindlet er det jo mannen din som har signert med din id brikke som blir syndebukken...

All denne tåkeleggingen og disse unnskyldingene taler ikke til din fordel, snarere tvert imot.

Hadde du lagt deg flat og innrømmet at her har du gjort en skikkelig blemme, men det var ikke meningen å svindle, ja da hadde det blitt mye lettere å tro deg

Håper denne saken ikke når rettsvesenet, for der vil du ødelegge for deg selv med ansvarsfraskrivelsen din.

Anonymkode: 6fadf...c0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (På 23.4.2022 den 0.25):

Takk for konstruktiv tilbakemelding. Fikk brevet idag. Er anmeldt for bedrageri. Snakket med saksbehandler, og sa vi følger ikke opp saken videre så sant du ikke klaget på avgjørelsen? Hva legger hun i det? Og hva kan jeg vente meg nå i henhold til denne anmeldelsen? Det var såå mye å innhente at det å lytte til rådet om å bare svare nei, var det beste for meg. Nettopp fordi to av mine leger var sykemeldt. Forsikringsselskap har enda ikke fått svar fra de to, og det har vært gjentatte purringer fra både meg og de. Så om jeg hadde noe å skjule så hvorfor hadde jeg ringt rundt, gitt de fullmakt osv. Virker veldig rart. De skal i følge villkår betale forsikring rett ut så jeg de hadde skrevet idag. Å svare nei gir automatisk utbetaling av hele beløpet. Så de burde ha gjort det da om jeg var svindler også tatt meg. Men at de hentet inn mer dokumentasjon beviser jo at de ikke følger sine egne vilkår? Har sagt opp den andre Forsikringen. Vil IKKE ha penger på feil grunnlag. Jeg har 4 flotte bra som gjør det så godt i livet. Jeg sliter med ptsd grunnet skaden, og dette har blitt forverret. Har også fått påvist ganske kraftig nedsatt hukommelse. Et spørsmål til. Min mann tok samtaler med Forsikringsselskap og de innhentet informasjon via han, men det ble aldri spurt om et fullmakt fra meg som godkjenner at han kan uttale seg. I brevet står det mest om han sine uttalelser, men jeg har ikke gitt samtykke til det ? 

Da vet du hva ståa er nå. 

Så, frem til du vet om saken henlegges eller blir fulgt opp, får du ikke gjort mer enn å vente. Finn frem tidslinjer og hva som skjer når slik at du har kontroll. Hvis saken ikke henlegges, vil du kalles inn til en samtale. 

Min anbefaling er å legge bort alt, den gjorde det og han gjorde sånn. Det blir fullstendig uoversiktlig og drar bare med seg mange flere spørsmål. Mannen din har din bankid, men den får han kun tilgang til når du gir den. Jeg ville lagt meg paddeflat, beklager, jeg har gjort feil. Fikk råd av forsikringsmegler om å krysse nei, da dette skulle innhente opplysning automatisk. Jeg fulgte rådet og innser at det var feil av meg. Min livssituasjon var vanskelig og jeg tok ikke derfor ikke ansvar for å sjekke dette ut selv. Jeg beklager. 

Det ville jeg svart. Eneste måten du blir trodd er om du selv innrømmer din mangler på å ta ansvar i situasjonen. I det du drar frem han har gjort sånn med noen andre og blablabla, vil du bare gjøre saken ennå mer komplisert og det viser at du har energi til å finne informasjon når du må. Taler ikke til din fordel. 

Anonymkode: 90005...ce7

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du har kanskje blitt lurt, men det er fremdeles ditt ansvar... 

Anonymkode: 3a644...9bc

Jeg synes dette er så stygt å påpeke. Så mange stakkars mennesker som blir svindlet hver dag. Latterlig kommentar. Hadde din mor eller søster blitt svindlet slik så er dette en usympatisk svar. Man hjelper de da med å finne løsninger. Men slik er det med Internett. Gjemme seg bak tastaturet å fyre løs. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hvordan kan de få tiltalt meg? Takk for råd. Hva er tiltale? 

Tiltale er hvis du må møte i retten. Politiet kan velge å tiltale deg, eller de kan velge å henlegge saken ( da vil ingenting skje). Du vil først bli innkalt til avhør. Jeg vet ikke helt, men jeg tror du vil komme greit ut av dette. Det virker ikke som om du har skjønt rekkevidden her. Sånn på alvor. Jeg tror ikke at du prøver å være utspekulert. Hvis du gjør det, så spiller du i såfall godt. 

Anonymkode: 7efec...341

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Jeg synes dette er så stygt å påpeke. Så mange stakkars mennesker som blir svindlet hver dag. Latterlig kommentar. Hadde din mor eller søster blitt svindlet slik så er dette en usympatisk svar. Man hjelper de da med å finne løsninger. Men slik er det med Internett. Gjemme seg bak tastaturet å fyre løs. 

Hvordan i alle dager kan du kalle det som har skjedd å bli svindlet? Du har ikke blitt svindlet!

Du fikk et elendig råd av en forsikringsselger, det er ikke å bli svindlet altså.

Så er ikke positivt for din sak at du kaller dette å bli svindlet, det er du som er anmeldt for bedrageri. Du ble ikke svindlet, du er svindleren, fordi du fulgte dette rådet mot bedre viten.

Hadde noen forsøkt å svindle min mor eller søster ville de prøvd å stjele fra dem, det er noe helt annet.

Skrevet

Måtte faktisk sette meg og lese igjennom denne tråden for dette er litt for fantastisk til å være sant.

Ja - du har svindlet. Du har bevist løyet og er nå tatt i løgn. Håper du får en smekk på fingrene. Voksent gjort å skulle skyve ansvaret over på alle andre.

Anonymkode: dcf0e...700

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Herlighet, hva med å ta litt ansvar for hva du har gjort, ikke skyve det over på andre.

Anonymkode: 17c5f...81d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er det noen som gjemmer seg bak tastaturet og fyrer løs her er det du.

Du hyler og skriker om at det er du som er lurt, selgeren var en svindler og du er helt uskyldig i det som har skjedd. Det fremstår som intet annet enn latterlig hvordan du prøver å dytte skylden over på andre.

Alle her i tråden sier det samme, du må legge deg flat og akseptere at her har du gjort feil. Unnskylde det og ta det derfra. Den ansvarsfraskrivelsen du driver med er ikke bra for saken din.

Skrevet

Jeg tror du bør ta en tur til fastlegen. Be om å få sjekket ut din mentale kapasitet (IQ, hukommelse mm,) med tanke på å få en verge. Hvis du går papirer på at du ikke har samme kapasitet som det dom er forventet kan du få hjelp til slikt og vil ikke bli holdt ansvarlig for å svare feil. Da vil vergen ta det ansvaret.

Anonymkode: 272fe...b2a

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror du bør ta en tur til fastlegen. Be om å få sjekket ut din mentale kapasitet (IQ, hukommelse mm,) med tanke på å få en verge. Hvis du går papirer på at du ikke har samme kapasitet som det dom er forventet kan du få hjelp til slikt og vil ikke bli holdt ansvarlig for å svare feil. Da vil vergen ta det ansvaret.

Jøss, så ondskapsfull du er.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jøss, så ondskapsfull du er.

Det er ikke ondskapsfullt. Det er et godt råd. Hi har skrevet at hun har problemer med hukommelse mm og hun viser i tråden liten innsikt i både hvordan samfunnet fungerer og logisk tenkning. Da trenger hun hjelp og den hjelpen kan hun få via fastlegen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Kanskje du også bør ta en test?  Helt seriøst. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Kanskje du også bør ta en test?  Helt seriøst. 

Jeg er enig i at hi bør bli utredet. Hun har selv sagt at hun har en hjerneskade og at hun har dårlig hukommelse. Hun viser at hun har svært vanskelig for å skjønne regler, lover og normer og hun kan potensielt komme svært ille ute å kjøre om hun ikke har evnen til kritisk tenking og vurdering. Det er ingen skam i å trenge hjelp. 

Anonymkode: 3cbdd...9d7

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Tiltale er hvis du må møte i retten. Politiet kan velge å tiltale deg, eller de kan velge å henlegge saken ( da vil ingenting skje). Du vil først bli innkalt til avhør. Jeg vet ikke helt, men jeg tror du vil komme greit ut av dette. Det virker ikke som om du har skjønt rekkevidden her. Sånn på alvor. Jeg tror ikke at du prøver å være utspekulert. Hvis du gjør det, så spiller du i såfall godt. 

Takk. Hvor lang tid ville det ta før man blir innkalt? I følge brevet jeg fikk på mail, har de sendt brevet 13/4. Enda ikke hørt noe😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...