Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #76 Skrevet 24. april 2022 Du har løyet. Du er voksen og må ta ansvaret selv. Når du er voksen forutsettes det at du skjønner at når du krysser av på at det du oppgir er sant, og det IKKE er det, så har du forsøkt å svindle selskapet. Skjønner du ikke såpass bør du kanskje ha en verge? Anonymkode: e39c4...994
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #77 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Du har løyet. Du er voksen og må ta ansvaret selv. Når du er voksen forutsettes det at du skjønner at når du krysser av på at det du oppgir er sant, og det IKKE er det, så har du forsøkt å svindle selskapet. Skjønner du ikke såpass bør du kanskje ha en verge? Anonymkode: e39c4...994 Jeg forstår såpass. Men jeg ble rådet av en som selger forsikringer. Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #78 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Du har løyet. Du er voksen og må ta ansvaret selv. Når du er voksen forutsettes det at du skjønner at når du krysser av på at det du oppgir er sant, og det IKKE er det, så har du forsøkt å svindle selskapet. Skjønner du ikke såpass bør du kanskje ha en verge? Anonymkode: e39c4...994 Jeg har ikke bevisst løyet. Det er to forskjellige ting. Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #79 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke bevisst løyet. Det er to forskjellige ting. Anonymkode: fa393...298 Det har du jo. En oppegående person skjønner at man ikke lyver på et forsikringsskjema, helt uavhengig av hva man skulle rådes til. Anonymkode: 58be1...875
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #80 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Det har du jo. En oppegående person skjønner at man ikke lyver på et forsikringsskjema, helt uavhengig av hva man skulle rådes til. Anonymkode: 58be1...875 Nei det er feil. Jeg fylte ut i sammenråd med han. Jeg trodde at slik var rutinene. Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #81 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei det er feil. Jeg fylte ut i sammenråd med han. Jeg trodde at slik var rutinene. Anonymkode: fa393...298 Han har jobbet mange år med forsikring. En i familien skulle tegne forsikring og hun ble bedt om å lyve at hun var over 23 år. Det fikk jeg vite nå i ettertid. Han rådet henne også hva hun skulle si om de ringte. Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #82 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei det er feil. Jeg fylte ut i sammenråd med han. Jeg trodde at slik var rutinene. Anonymkode: fa393...298 Du trodde at rutinene er å lyve? Akkurat. Anonymkode: 58be1...875
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #83 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Jeg forstår såpass. Men jeg ble rådet av en som selger forsikringer. Anonymkode: fa393...298 Du har fortsatt et selvstendig ansvar for dine handlinger. Å skylde på andre hjelper deg lite. Du må ta ansvar og ta grep Anonymkode: 14ea3...3e1
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #84 Skrevet 24. april 2022 Nå har du gjennom fire sider endelig fått frem at du tegnet en forsikring for et par år siden hvor du krysset nei på alt når det kom til helse og sykdom, så ville du nå bruke forsikringen og få en utbetaling. Du har godtatt at forsikringsselskapet hentet journaler og uttalelser fra leger og behandlingssteder og da kom det plutselig for en dag at du hadde krysset feilaktig da du tegnet forsikringen De nekter deg utbetaling og truer med anmeldelse. Du sier det ikke er din feil fordi forsikringsagenten sa du kunne krysse nei. Du kommer ikke unna med det altså. Du er voksen, du skrev under på at du hadde krysset riktig. Da kan du ikke etterpå si at "han sa jeg skulle gjøre det". Det blir bare en dum unnskyldning og du må selv stå til ansvar for det du har gjort. Anonymkode: 6fadf...c0f
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #85 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Jeg har ikke bevisst løyet. Det er to forskjellige ting. Anonymkode: fa393...298 Du har jo løyet bevisst når du krysset av feil. Du er juridisk ansvarlig for at opplysningene du ga var feil, og du kan aldri skylde på andre. Jeg tror at du bør vurdere å få en verge da det ikke virker som du skjønner de enkleste ting. Det er ingen skam å være syk og trenge hjelp. Anonymkode: 3cbdd...9d7
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #86 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Jeg har ikke bevisst løyet. Det er to forskjellige ting. Anonymkode: fa393...298 Sier du "nei" når du vet det er "ja" og skriver under på det, så lyver du. Samme hva noen andre har sagt (forutsatt at du kan lese, og det kan vi jo nå anta du kan) Anonymkode: e39c4...994
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #87 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Sier du "nei" når du vet det er "ja" og skriver under på det, så lyver du. Samme hva noen andre har sagt (forutsatt at du kan lese, og det kan vi jo nå anta du kan) Anonymkode: e39c4...994 Ja men det var min mann som fylte ut papirer med min BankID i samme råd med han som solgte forsikringen. Han tegnet forsikringen for meg. Og hadde all kontakt med forsikringsselskap. Jeg var på jobb når dette skjedde. Vi har felles kontoer og økonomi. Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #88 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ja men det var min mann som fylte ut papirer med min BankID i samme råd med han som solgte forsikringen. Han tegnet forsikringen for meg. Og hadde all kontakt med forsikringsselskap. Jeg var på jobb når dette skjedde. Vi har felles kontoer og økonomi. Anonymkode: fa393...298 Det er forbudt å gi andre din bankID, det er som at han signerete med din underskrift. Anonymkode: 17c5f...81d
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #89 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja men det var min mann som fylte ut papirer med min BankID i samme råd med han som solgte forsikringen. Han tegnet forsikringen for meg. Og hadde all kontakt med forsikringsselskap. Jeg var på jobb når dette skjedde. Vi har felles kontoer og økonomi. Anonymkode: fa393...298 Du kommer stadig med nye opplysninger, men ingen av dem endrer at det kun er du som er juridisk ansvarlig her. Anonymkode: 3cbdd...9d7
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #90 Skrevet 24. april 2022 Sorry altså, men her er du anmeldt på helt riktig grunnlag. Du har gitt uriktige opplysninger og når man er voksen så må en jo ta ansvaret selv. Det nytter ikke å skylde på han som ba deg lyve, på dårlig hukommelse som du sier at du har fått, eller på mannen din som åpenbart også har gått over streken her med din bankID om jeg skjønner akkurat den rett. Det eneste du bør gjøre nå er å vente på om det blir tiltale. Det er ikke sikkert det blir noe særlig straff. Når det blir tiltale så må du snakke med en advokat. Det kan du forsåvidt gjøre nå også så kanskje du får litt mer oversikt over situasjonen. Anonymkode: 7efec...341
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #91 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Sorry altså, men her er du anmeldt på helt riktig grunnlag. Du har gitt uriktige opplysninger og når man er voksen så må en jo ta ansvaret selv. Det nytter ikke å skylde på han som ba deg lyve, på dårlig hukommelse som du sier at du har fått, eller på mannen din som åpenbart også har gått over streken her med din bankID om jeg skjønner akkurat den rett. Det eneste du bør gjøre nå er å vente på om det blir tiltale. Det er ikke sikkert det blir noe særlig straff. Når det blir tiltale så må du snakke med en advokat. Det kan du forsåvidt gjøre nå også så kanskje du får litt mer oversikt over situasjonen. Anonymkode: 7efec...341 Hvordan kan de få tiltalt meg? Takk for råd. Hva er tiltale? Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #92 Skrevet 24. april 2022 Er bedrageri anmeldelse en sak politiet prioriterer? Er det en alvorlig anmeldelse? Hadde dere virkelig kjent meg så hadde dere visst at jeg ikke var et slik menneske. Jeg har blitt lurt trill rundt av en jeg stolte på. Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #93 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Er bedrageri anmeldelse en sak politiet prioriterer? Er det en alvorlig anmeldelse? Hadde dere virkelig kjent meg så hadde dere visst at jeg ikke var et slik menneske. Jeg har blitt lurt trill rundt av en jeg stolte på. Anonymkode: fa393...298 Poenget her er at du er juridisk ansvarlig for det som ble opplyst, samme om det var mannen din eller selgeren som krysset av. Hvorfor endrer du forklaring nå, forresten? Først var det du som hadde fylt ut papirene, men nå er det mannen din? Anonymkode: 3cbdd...9d7
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #94 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Poenget her er at du er juridisk ansvarlig for det som ble opplyst, samme om det var mannen din eller selgeren som krysset av. Hvorfor endrer du forklaring nå, forresten? Først var det du som hadde fylt ut papirene, men nå er det mannen din? Anonymkode: 3cbdd...9d7 Ja han sendte inn dette når jeg var på jobb. Jaja har forstått dette, mamma! Men poenget er at jeg ble lurt. Om du tror meg eller ikke er ikke så viktig på et anonym forum. Det jeg lurer på er hva jeg kan vente meg? Og om jeg bør anmelde han som tegnet min forsikring. Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #95 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja han sendte inn dette når jeg var på jobb. Jaja har forstått dette, mamma! Men poenget er at jeg ble lurt. Om du tror meg eller ikke er ikke så viktig på et anonym forum. Det jeg lurer på er hva jeg kan vente meg? Og om jeg bør anmelde han som tegnet min forsikring. Anonymkode: fa393...298 Jeg har ikke skrevet at jeg ikke tror deg? Du kan godt ha blitt lurt, men det hjelper ikke så lenge du bevisst har krysset feil. Hva du kan vente av reaksjon vet jeg ikke, men forsikringssvindel pleier å bli tatt på alvor. Jeg tror heller ikke at det kommer noe godt ut av å anmelde selgeren. Anonymkode: 3cbdd...9d7
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #96 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Jeg har ikke skrevet at jeg ikke tror deg? Du kan godt ha blitt lurt, men det hjelper ikke så lenge du bevisst har krysset feil. Hva du kan vente av reaksjon vet jeg ikke, men forsikringssvindel pleier å bli tatt på alvor. Jeg tror heller ikke at det kommer noe godt ut av å anmelde selgeren. Anonymkode: 3cbdd...9d7 Ja det spørs hvordan man definerer det. Jeg har bevisst krysset det jeg ble fortalt. Jeg har ikke bevisst visst at dette var feil. Fikk vite at dette var vanlig og at de uansett innhenter opplysninger. Dette var ikke en pågående selger, men en venn som jobber med forsikring. Vi stolte på han, og han sine råd. Han tegnet forsikring for meg, fikk sin provisjon, og jeg sitter nå med problemer. Jeg besvarte nei med han på tlf. Det var min mann som fylte ut sammen med han, og min mann spurte om dette var riktig. Jeg sa om han mener dette så gjør vi det slik. Jeg kan bevise at dette ikke er første gang han bevisst svindler folk slik. For det er slik jeg ser det. Han har svindlet og lurt oss for sin provisjon, ikke omvendt. Nå trenger jeg råd og veiledning for å komme meg ut av dette med stoltheten i behold for mine 4 flotte barn, som jeg ønsker å være et godt forbilde for. Vi er A4 mennesker, ikke bedragere og svindlere. For 4000 kr ekstra i mnd. Wow for en svindel. Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 24. april 2022 #97 Skrevet 24. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja det spørs hvordan man definerer det. Jeg har bevisst krysset det jeg ble fortalt. Jeg har ikke bevisst visst at dette var feil. Fikk vite at dette var vanlig og at de uansett innhenter opplysninger. Dette var ikke en pågående selger, men en venn som jobber med forsikring. Vi stolte på han, og han sine råd. Han tegnet forsikring for meg, fikk sin provisjon, og jeg sitter nå med problemer. Jeg besvarte nei med han på tlf. Det var min mann som fylte ut sammen med han, og min mann spurte om dette var riktig. Jeg sa om han mener dette så gjør vi det slik. Jeg kan bevise at dette ikke er første gang han bevisst svindler folk slik. For det er slik jeg ser det. Han har svindlet og lurt oss for sin provisjon, ikke omvendt. Nå trenger jeg råd og veiledning for å komme meg ut av dette med stoltheten i behold for mine 4 flotte barn, som jeg ønsker å være et godt forbilde for. Vi er A4 mennesker, ikke bedragere og svindlere. For 4000 kr ekstra i mnd. Wow for en svindel. Anonymkode: fa393...298 Skal jeg først virkelig svindle, og ta noen risiko så bør det da ha vært et betydelig høyere beløp. (Og nei jeg har ikke tenkt til det), men for å sette ting i perspektiv. Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #98 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Skal jeg først virkelig svindle, og ta noen risiko så bør det da ha vært et betydelig høyere beløp. (Og nei jeg har ikke tenkt til det), men for å sette ting i perspektiv. Anonymkode: fa393...298 Du har svindlet, samme hvordan du prøver å rettferdiggjør deg. Og 4000 i mnd er jo MYE penger! Anonymkode: 3cbdd...9d7
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #99 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du har svindlet, samme hvordan du prøver å rettferdiggjør deg. Og 4000 i mnd er jo MYE penger! Anonymkode: 3cbdd...9d7 Nei jeg har blitt svindlet!!!! Rettferdigheten vil seire til slutt !!!!!! Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #100 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Nei jeg har blitt svindlet!!!! Rettferdigheten vil seire til slutt !!!!!! Anonymkode: fa393...298 Du har kanskje blitt lurt, men det er fremdeles ditt ansvar... Anonymkode: 3a644...9bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå