Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #26 Skrevet 20. april 2022 Denne tråden fikk meg til å tenke på denne sangen Totalt uten mening Anonymkode: 14ea3...3e1
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #27 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Jeg gjorde som sagt det jeg ble fortalt. Har ikke vonde baktanker om andre, så siden jeg ikke husket datoer så bedre å svare nei, også ser du jo. De innhentet jo uavhengig av dette. I teorien burde jeg fått utbetalt penger først, også da eventuelt fått konsekvenser. Men de hentet jo alt, og da er det riktig å få avslag. I tillegg har jeg betalt hver måned, og jeg har vært åpen om alle spørsmål. Unntatt den om at jeg hadde forsikring i annen selskap. Men det ringte jeg inn å rettet på som sagt. Jeg har sagt opp den forsikringen jeg ikke har fått tilbakemelding på, og den andre har jeg fått avslag med en mulig straffeforfølgelse som jeg ikke vet sikkert før jeg mottar brevet, men regner nesten med det. Anonymkode: fa393...298 Det er ikke noe problem å ha livs og uføreforsikring flere steder. Det er bil og boligforsikring man ikke kan ha flere av, eller man kan ha flere da, men det er bare en som gir utbetaling om huset brenner ned. Eneste forsikringen som gir utbetaling fra flere selskaper om man har flere er livs og uføreforsikringer. Det du skriver her betyr enten at du er litt "kort" eller at du bevisst har prøvd å svindle, og forsikringsselskapet velger selvfølgelig da å se på det som forsøk på svindel. Du kan bli anmeldt for forsøk på svindel, men siden du ikke har fått noen penger er det slett ikke sikkert du får noen annen straff enn at du blir svartelistet av forsikringsselskapene, og når det gjelder svartelister så samarbeider de faktisk. Anonymkode: 6fadf...c0f
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #28 Skrevet 20. april 2022 Simpel forsikringssvindel, jf. Straffeloven § 375[rediger | rediger kilde] Den som ved inngåelse av forsikringsavtale eller ved utbetaling av forsikring oppgir feil opplysninger kan straffes med bot eller fengsel inntil 2 år. Anonymkode: 6fadf...c0f
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #29 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Simpel forsikringssvindel, jf. Straffeloven § 375[rediger | rediger kilde] Den som ved inngåelse av forsikringsavtale eller ved utbetaling av forsikring oppgir feil opplysninger kan straffes med bot eller fengsel inntil 2 år. Anonymkode: 6fadf...c0f Jaja har lest dette. Men jeg har ikke svindlet. Har oppgitt ærlig hele veien. Hadde vært svindel om jeg bevisst jugde når de ringte meg. I tillegg har jeg jo sagt opp min andre forsikring uten å få svar. Fordi jeg ikke er en svindler. Merkelig å betale så høy pris pr mnd for så å svindle. Og hverfall om de innhenter opplysninger. Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #30 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Simpel forsikringssvindel, jf. Straffeloven § 375[rediger | rediger kilde] Den som ved inngåelse av forsikringsavtale eller ved utbetaling av forsikring oppgir feil opplysninger kan straffes med bot eller fengsel inntil 2 år. Anonymkode: 6fadf...c0f Det er ingen inngåelse, hun fikk avslag! Slutt nå med alt dette dramaet. Anonymkode: 7efec...341
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #31 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er ingen inngåelse, hun fikk avslag! Slutt nå med alt dette dramaet. Anonymkode: 7efec...341 Hun skriver jo at hun har betalt for forsikringen i to år og har nå kommet i en situasjon hvor hun ville bruke den. Da har selskapet begynt å stille spørsmål og hun har plutselig skjønt at hun kanskje ikke skulle hatt denne forsikringen.... Ene selskapet fikk hun avslag på penger, og andre selskapet sa hun opp forsikringen før hun rakk få svar på kravet fordi hun skjønte dette var litt "shady". Hun skriver hun fikk avslag på utbetaling, men at hun har forsikringen. Anonymkode: 6fadf...c0f
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #32 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Det er ingen inngåelse, hun fikk avslag! Slutt nå med alt dette dramaet. Anonymkode: 7efec...341 Det må da være avslag på utbetaling hun mener, ikke avslag på inngåelse av forsikring. Hvordan hadde hun ellers klart å betale premie i flere år? Anonymkode: 69145...4d2
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #33 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Hun skriver jo at hun har betalt for forsikringen i to år og har nå kommet i en situasjon hvor hun ville bruke den. Da har selskapet begynt å stille spørsmål og hun har plutselig skjønt at hun kanskje ikke skulle hatt denne forsikringen.... Ene selskapet fikk hun avslag på penger, og andre selskapet sa hun opp forsikringen før hun rakk få svar på kravet fordi hun skjønte dette var litt "shady". Hun skriver hun fikk avslag på utbetaling, men at hun har forsikringen. Anonymkode: 6fadf...c0f Nei det er helt feil. Alt av forsikring er sagt opp. Det selskapet som ga meg avslag sa også opp forsikring. Jeg skjønte ikke at dette var shady. Jeg stolte på en som ønsket å tjene penger på meg og min uvitenhet. Jeg er offeret her. Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #34 Skrevet 20. april 2022 Så det som har skjedd er at du har tegnet en helseforsikring og/eller uføreforsikring og oppgitt at du ikke har noen helseproblemer, deretter har du kommet i en situasjon hvor du vil/må bruke forsikringen, også har de funnet ut at du hadde sykdommer på forhånd som du ikke opplyste om i forsikringsdokumentene? Jeg ville i så fall tro at du har en svært dårlig sak. Anonymkode: 69145...4d2
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #35 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det må da være avslag på utbetaling hun mener, ikke avslag på inngåelse av forsikring. Hvordan hadde hun ellers klart å betale premie i flere år? Anonymkode: 69145...4d2 Jeg fikk avslag på begge deler. Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #36 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Så det som har skjedd er at du har tegnet en helseforsikring og/eller uføreforsikring og oppgitt at du ikke har noen helseproblemer, deretter har du kommet i en situasjon hvor du vil/må bruke forsikringen, også har de funnet ut at du hadde sykdommer på forhånd som du ikke opplyste om i forsikringsdokumentene? Jeg ville i så fall tro at du har en svært dårlig sak. Anonymkode: 69145...4d2 Men opplyste om i samtaler med forsikringsselskapet, og ved å gi fullmakt til innhenting av opplysninger. Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #37 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei det er helt feil. Alt av forsikring er sagt opp. Det selskapet som ga meg avslag sa også opp forsikring. Jeg skjønte ikke at dette var shady. Jeg stolte på en som ønsket å tjene penger på meg og min uvitenhet. Jeg er offeret her. Anonymkode: fa393...298 Det er helt klin umulig å forstå hva du mener. Kan du forklare på nytt, gjerne punktvis og med en tidslinje? Anonymkode: 69145...4d2
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #38 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men opplyste om i samtaler med forsikringsselskapet, og ved å gi fullmakt til innhenting av opplysninger. Anonymkode: fa393...298 Men det hjelper jo ikke, du må likevel svare riktig på de skriftlige spørsmålene de stiller deg i forsikringsdokumentene! Anonymkode: 69145...4d2
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #39 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men det hjelper jo ikke, du må likevel svare riktig på de skriftlige spørsmålene de stiller deg i forsikringsdokumentene! Anonymkode: 69145...4d2 Ja men her ble jeg rådet av en med mange års erfaring med forsikring. En jeg kan bevise har løyet flere ganger. Ved forskjellige tilfeller. Jeg stolte på han ved inngåelse, men jeg var aldri i tvil når jeg først ble kontaktet av selskapet. Jeg ga også beskjed om at jeg har svart nei og at dette var på bakgrunn av den informasjonen jeg fikk fra han. Dette sa jeg helt i begynnelsen når de ringte. Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #40 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Men det hjelper jo ikke, du må likevel svare riktig på de skriftlige spørsmålene de stiller deg i forsikringsdokumentene! Anonymkode: 69145...4d2 Ja det er jeg ikke uenig i, men når jeg ringer å rådfører meg, og får beskjed om å bare svare nei. Siden jeg ikke husket tilbake, så gjør jeg det. Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #41 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja men her ble jeg rådet av en med mange års erfaring med forsikring. En jeg kan bevise har løyet flere ganger. Ved forskjellige tilfeller. Jeg stolte på han ved inngåelse, men jeg var aldri i tvil når jeg først ble kontaktet av selskapet. Jeg ga også beskjed om at jeg har svart nei og at dette var på bakgrunn av den informasjonen jeg fikk fra han. Dette sa jeg helt i begynnelsen når de ringte. Anonymkode: fa393...298 Da har jeg to spørsmål til deg: 1) Var det denne personen som solgte forsikringen til deg? 2) Har du skriftlige beviser på at han villedet deg? Hvis svaret på minst ett av spørsmålene er nei, har du en elendig sak. Anonymkode: 69145...4d2
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #42 Skrevet 20. april 2022 Hvis du har kommunsiert med forsikringsselskapet på samme måte som du kommuniserer her, så forstår jeg godt at det har blitt problemer, for det er vel ingen her som helt forstår hva du mener. Anonymkode: 17c5f...81d
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #43 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Da har jeg to spørsmål til deg: 1) Var det denne personen som solgte forsikringen til deg? 2) Har du skriftlige beviser på at han villedet deg? Hvis svaret på minst ett av spørsmålene er nei, har du en elendig sak. Anonymkode: 69145...4d2 1) Ja 2) Nei bare at jeg ba han ringe meg. Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #44 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Hvis du har kommunsiert med forsikringsselskapet på samme måte som du kommuniserer her, så forstår jeg godt at det har blitt problemer, for det er vel ingen her som helt forstår hva du mener. Anonymkode: 17c5f...81d Uff ja vanskelig å forklare Jeg ringte for å tegne forsikring av en venn som jobber i forsikring. Dette har jeg gjort før. Forklarte han bakgrunnen om mine sykemeldinger osv men at jeg klarer ikke å huske alle. Han sa da at du bør da svarer nei på alle punkter, også innhenter automatisk forsikringsselskapet dette for deg. Når jeg da fikk svar på godkjennelse regnet jeg med at det var gjort. Han anbefalte også å ha forsikringer i flere selskap. Så jeg tegnet da hos en annen også. Han fikk sin provisjon tydeligvis av dette salget, og jeg var totalt uviten. Når dette da flere år senere blir en forsikringssak. Blir jeg informert om å gi fullmakt til innhenting av opplysninger. Dette fikk de selvfølgelig. Hadde flere samtaler med de, og var klar og tydelig på at dette var jeg blitt rådet til.. derfor svarte jeg nei. De spurte også om jeg hadde tegnet samme, jeg svarte nei, men dette ble rettet 3 dager senere hvor jeg oppga at jeg har to forsikringer i to selskaper. Da hadde jeg satt meg ordentlig inn i vilkår. De spurte under samtale om jeg var sykemeldt fra den datoen til den datoen og jeg sa ja. Slik var det, også fikk jeg avslag. Med mulig anmeldelse. Jeg valgte på bakgrunn av avslaget, og si opp min andre forsikring da jeg ikke så vitsen med å ha denne. Jeg hadde rett og slett ikke krav på forsikring, og jeg godtok dette. Jeg vurderer nå om jeg bør anmelde han som har satt meg i denne situasjonen. Er det mulig? Eller er jeg litt for drastisk nå. Jeg forstår at dere blir forvirret, og jeg forstår at jeg har nå forvirret meg inn i en mulig anmeldelse. Det er ikke en dom jeg ønsker da jeg virkelig ikke er et slikt menneske. Jeg har 4 barn, og det er en alvorlig sak. Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #45 Skrevet 20. april 2022 Jeg vil også påpeke at han gjorde klar forsikringen på min side. Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #46 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Uff ja vanskelig å forklare Jeg ringte for å tegne forsikring av en venn som jobber i forsikring. Dette har jeg gjort før. Forklarte han bakgrunnen om mine sykemeldinger osv men at jeg klarer ikke å huske alle. Han sa da at du bør da svarer nei på alle punkter, også innhenter automatisk forsikringsselskapet dette for deg. Når jeg da fikk svar på godkjennelse regnet jeg med at det var gjort. Han anbefalte også å ha forsikringer i flere selskap. Så jeg tegnet da hos en annen også. Han fikk sin provisjon tydeligvis av dette salget, og jeg var totalt uviten. Når dette da flere år senere blir en forsikringssak. Blir jeg informert om å gi fullmakt til innhenting av opplysninger. Dette fikk de selvfølgelig. Hadde flere samtaler med de, og var klar og tydelig på at dette var jeg blitt rådet til.. derfor svarte jeg nei. De spurte også om jeg hadde tegnet samme, jeg svarte nei, men dette ble rettet 3 dager senere hvor jeg oppga at jeg har to forsikringer i to selskaper. Da hadde jeg satt meg ordentlig inn i vilkår. De spurte under samtale om jeg var sykemeldt fra den datoen til den datoen og jeg sa ja. Slik var det, også fikk jeg avslag. Med mulig anmeldelse. Jeg valgte på bakgrunn av avslaget, og si opp min andre forsikring da jeg ikke så vitsen med å ha denne. Jeg hadde rett og slett ikke krav på forsikring, og jeg godtok dette. Jeg vurderer nå om jeg bør anmelde han som har satt meg i denne situasjonen. Er det mulig? Eller er jeg litt for drastisk nå. Jeg forstår at dere blir forvirret, og jeg forstår at jeg har nå forvirret meg inn i en mulig anmeldelse. Det er ikke en dom jeg ønsker da jeg virkelig ikke er et slikt menneske. Jeg har 4 barn, og det er en alvorlig sak. Anonymkode: fa393...298 Fint, nå var det lettere å forstå. Det at du nå i etterkant, når det ble en forsikringssak, har gitt selskapet fullmakt til å innhente opplysninger fra tredjepart hjelper ikke. Det som teller er informasjonen du ga på tidspunktet du tegnet forsikringen. Og på det tidspunktet har du opplyst at du var frisk. Hvilken straffebestemmelse mener du at du skal anmelde ham for å ha brutt? Grov uforstand i tjenesten? Eller tenkte du å gå til sivilt erstatningssøksmål? Problemet er uansett at du ikke klarer å bevise at han har misledet deg. Det forhold at han gjorde klar forsikringen på min side hjelper ikke. Her vil han kunne hevde at han bare gjorde klart i henhold til dine opplysninger, og det var uansett du som hadde ansvar for å gjennomgå og godkjenne. Anonymkode: 69145...4d2
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #47 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Fint, nå var det lettere å forstå. Det at du nå i etterkant, når det ble en forsikringssak, har gitt selskapet fullmakt til å innhente opplysninger fra tredjepart hjelper ikke. Det som teller er informasjonen du ga på tidspunktet du tegnet forsikringen. Og på det tidspunktet har du opplyst at du var frisk. Hvilken straffebestemmelse mener du at du skal anmelde ham for å ha brutt? Grov uforstand i tjenesten? Eller tenkte du å gå til sivilt erstatningssøksmål? Problemet er uansett at du ikke klarer å bevise at han har misledet deg. Det forhold at han gjorde klar forsikringen på min side hjelper ikke. Her vil han kunne hevde at han bare gjorde klart i henhold til dine opplysninger, og det var uansett du som hadde ansvar for å gjennomgå og godkjenne. Anonymkode: 69145...4d2 Uff ja klarer ikke tenke klart, og jeg har store problemer å sove. Jeg bare ønsker å få frem sannheten. Og derfor jeg sa dette med engang når de ringte. Og jeg ba de om å vurdere forsikringssaken, men ser jo at jeg bare burde ha trukket denne umiddelbart. Og når avslaget kom så tenkte jeg at det forstår jeg godt. Men om jeg blir anmeldt for bedrageri? Altså det er en uvirkelig scenario. Jeg må også påpeke at jeg har fått en stor nevrologiskskade etter feilbehandling som også påvirker hodet mitt. Dette er bekreftet av nevropsykolog. Men det har kanskje ingen betydning. Dette var før forsikring ble tegnet. Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #48 Skrevet 20. april 2022 Hvis man blir anmeldt hva skjer videre da? 🙏 Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 21. april 2022 #49 Skrevet 21. april 2022 Jeg kom på en viktig detalj her. Som sagt sliter med min hukommelse pga nevrologisk skade. Men jeg chattet med kundesenter etter sykemelding, og de påpekte at siden jeg hadde bare vært sykemeldt i 2 og en halv måned så hadde jeg ikke krav på forsikring. Ikke omfattet diagnosen min av forsikring heller. Men om diagnosen min endret seg så kan det være, jeg skrev til min mann at er det vits å fortsette forsikring når ikke min diagnose dekkes. Dette har jeg også sms av. Men jeg fortsatte tydeligvis å betale og sendte inn krav uavhengig av dette da jeg forventet uansett et avslag, men ikke en mulig anmeldelse. Dette har de selvfølgelig ikke påpekt. Så den forsikring jeg fikk avslag av ønsket jeg å si opp, og den andre sa jeg opp. Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 21. april 2022 #50 Skrevet 21. april 2022 Er det for sent å få kopi av denne chatten? Var i 2021. Anonymkode: fa393...298
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå