Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #1 Skrevet 20. april 2022 Hei. Jeg har tegnet en forsikring via et selskap på bakgrunn av feilinformasjon fra en venn (tidligere). Hans begrunnelse var at jeg bør svare nei på alle helsespørsmål fordi forsikringsselskapet uansett ville innhente opplysninger informasjon om dette ved et krav om forsikring. Han tjente penger på salg av denne forsikringen til meg. Nå er jeg anmeldt mest sannsynlig. Og jeg ønsker å anmelde Han. Hvordan går jeg frem her? Hva gjør jeg? Føler meg betrådt. Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #2 Skrevet 20. april 2022 Blir veldig glad for litt råd her Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #3 Skrevet 20. april 2022 Du er selv ansvarlig for å fylle ut riktige helseopplysninger, og du har garantert haket av for at du er innforstått med dette ansvaret og konsekvensene av å oppgi uriktig informasjon. Dette ansvaret på du ta helt og holdent på deg selv. Kan du imidlertid vise til noe skriftlig der vedkommende har bedt deg lyve, og HAN er den som har solgt deg forsikringen, så kan du nok melde han. Det gjør ikke dine problemer noe mindre, men gir han problemer i tillegg. Hvis alt har foregått muntlig blir det vanskelig. Anonymkode: f54f9...24d
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #4 Skrevet 20. april 2022 Løgnen er uansett din. Anonymkode: aae54...75a
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #5 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Du er selv ansvarlig for å fylle ut riktige helseopplysninger, og du har garantert haket av for at du er innforstått med dette ansvaret og konsekvensene av å oppgi uriktig informasjon. Dette ansvaret på du ta helt og holdent på deg selv. Kan du imidlertid vise til noe skriftlig der vedkommende har bedt deg lyve, og HAN er den som har solgt deg forsikringen, så kan du nok melde han. Det gjør ikke dine problemer noe mindre, men gir han problemer i tillegg. Hvis alt har foregått muntlig blir det vanskelig. Anonymkode: f54f9...24d Jeg kan vise til at han har solgt forsikring og gjort den klar for meg i minside. Jeg har ikke fått utbetalt noe, og vi har oppgitt til utreder på telefon bakgrunnen før tegning, samt gitt fullmakt til innhenting av opplysninger. Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #6 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Løgnen er uansett din. Anonymkode: aae54...75a Ja løgn og løgn. Jeg har vært åpen i telefonsamtaler, gitt fullmakt til innhenting. Ikke fått utbetalt noe. Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #7 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja løgn og løgn. Jeg har vært åpen i telefonsamtaler, gitt fullmakt til innhenting. Ikke fått utbetalt noe. Anonymkode: fa393...298 Sagt opp forsikringen før jeg fikk den i gjennom. Den ene. Altså jeg har valgt å ikke fremme kravet videre. På bakgrunn av avslaget forstod jeg at jeg hadde blitt lurt. Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #8 Skrevet 20. april 2022 Hva er du anmeldt for da, at du prøvde tegne en forsikring du ikke hadde krav på? Litt vanskelig å se hva du mener her, men om du prøvde å tegne en helseforsikring ved å lyve deg frisk selv om du ikke var det så er dette et ansvar du må ta selv. Hans råd har ingenting med din svindel å gjøre egentlig. Men om han har gitt deg sånne råd bør du absolutt klage på han til arbeidsgiveren hans. Om et forsikringsselskap har selgere som ber nye kunder lyve for å få forsikringer de ikke ellers ville fått tviler jeg på at de vil beholde han som selger der. Noen rettslig følge vil det neppe få for han. Anonymkode: 6fadf...c0f
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #9 Skrevet 20. april 2022 Jeg skjønner ikke . Hva er du anmeldt for?har fremmet ett krav? Har de innvilget forsikringen din? Har du gitt uriktige opplysninger i søknaden ? Anonymkode: 30e9f...b52
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #10 Skrevet 20. april 2022 Jeg skjønner heller ingenting av det du skriver. Anonymkode: 69145...4d2
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #11 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hva er du anmeldt for da, at du prøvde tegne en forsikring du ikke hadde krav på? Litt vanskelig å se hva du mener her, men om du prøvde å tegne en helseforsikring ved å lyve deg frisk selv om du ikke var det så er dette et ansvar du må ta selv. Hans råd har ingenting med din svindel å gjøre egentlig. Men om han har gitt deg sånne råd bør du absolutt klage på han til arbeidsgiveren hans. Om et forsikringsselskap har selgere som ber nye kunder lyve for å få forsikringer de ikke ellers ville fått tviler jeg på at de vil beholde han som selger der. Noen rettslig følge vil det neppe få for han. Anonymkode: 6fadf...c0f Jeg tror de vil forsøke å anmelde meg for bedrageri. Det er det som er vanlig slik jeg har lest meg opp. Jeg ble rådet til å tegne forsikring hos han, samt et til selskap. Han rådet meg gjennom prosessen. Jeg trodde den ene var en livsforsikring og den andre en uføre forsikring. Besvarte da nei når de ringte for å høre om jeg hadde tegnet samme forsikring i et annet selskap. Dette besvarte jeg før avslaget på den ene fredag før påske, gjennom påsken satt jeg meg igjennom vilkår og ble da klar over likheter, og at jeg bør gi beskjed. Ga da beskjed med engang telefonene åpnet til begge utredere. Før jeg har fått avslag i posten. Har ikke mottatt avslaget enda, men utreder skrev sms at jeg hadde fått avslag. Sa opp forsikringen umiddelbart i andre selskap. Ikke fått noe tilbakemelding her. Jeg har betalt over 25000 i forsikringer, men jeg har ikke mottatt en kr. Vi har vært åpen på tlf om bakgrunnen, og gitt fullmakter. Har også valgt å si opp før jeg har mottatt svar på den andre forsikringen da jeg føler meg lurt av selger. Kan også bevise at han har løyet før vedrørende en tegning av bilforsikring. Vi holdt på å ikke få medhold fordi han hadde oppgitt uriktige opplysninger. Samt en i familien av meg har fått beskjed om å lyve på alder for å få igjennom forsikring hos han. Jeg har absolutt ikke med hensikt svar nei på alt, også gitt de fullmakt for å hente inn alt, også besvart ja på deres spørsmål om jeg har vært sykemeldt og på aap for så å tilegne meg penger. Det er jo helt absurd. Ok jeg hadde ikke krav på det på grunn av min bakgrunn, men anmeldelse er ganske drastisk om dette blir utfallet? Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #12 Skrevet 20. april 2022 Jeg har ikke mottatt penger fra min forsikring! Til info. Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #13 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg har ikke mottatt penger fra min forsikring! Til info. Anonymkode: fa393...298 Og etter å ha oppgitt hele min bakgrunn ærlig så regnet jeg med at de ville oppgi om jeg hadde krav på forsikring eller ikke. Slik selger hadde forklart ville skje. Det er bare å svare nei på alt for de vil automatisk hente inn alt. Noe som naturligvis skjedde, og jeg regnet da med at dette var prosessen. Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #14 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Og etter å ha oppgitt hele min bakgrunn ærlig så regnet jeg med at de ville oppgi om jeg hadde krav på forsikring eller ikke. Slik selger hadde forklart ville skje. Det er bare å svare nei på alt for de vil automatisk hente inn alt. Noe som naturligvis skjedde, og jeg regnet da med at dette var prosessen. Anonymkode: fa393...298 Når de ringte svarte jeg ærlig på alt, ga de fullmakt til å innhente all informasjon. Ringte selv leger å pushet på tilbakemeldinger for forsikringsselskapet. Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #15 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Ok jeg hadde ikke krav på det på grunn av min bakgrunn, men anmeldelse er ganske drastisk om dette blir utfallet? Jeg håper du blir anmeldt. Du visste at du oppga feil opplysninger. Anonymkode: aae54...75a
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #16 Skrevet 20. april 2022 Jeg skjønner fortsatt ingenting av det du skriver. - du har tegnet og betalt for forsikring men har fått avslag på forsikring? - Du har tegnet samme forsikring k flere selskap, men oppgir at du ikke har det? - du har svart skriftlig at du ikle har sykdommer eller helseutfordringer, men har oppgitt på telefon at du har det? - du har blitt oppringt av en utreder i forsikringsselskapet uten at du har framsatt et krav? - du har sagt opp en forsikring du ennå ikle har fått innvilget? Og hvordan i all verden går det an å gi feil opplysninger når det gjelder bilforsikring? Anonymkode: f424c...99d
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #17 Skrevet 20. april 2022 Jeg skjønner ikke en dritt av hva du forteller. Alt jeg forstår er at du har oppgitt feil opplysninger fordi en slu jæbrl har bedt deg og flere i familien å gjøre det. Det er uansett ditt ansvar. Hvis du ikke har mottatt noen utbetaling så vil noen neppe anmelde deg for svindel. Det er i verste fall et forsøk og muligens ikke det engang. Anonymkode: 7efec...341
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #18 Skrevet 20. april 2022 Å skaffe seg forsikring med uriktige opplysninger blir sett på som forsøk på svindel, og strafferammen er ikke akkurat mild. Lykke til. Ikke han som får problemer uansett, du er svindleren her. Anonymkode: 2390a...50a
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #19 Skrevet 20. april 2022 Hvis du trodde at man skulle svare "nei" på spørsmål om helse selv om svaret egentlig er "ja" fordi forsikringsselskapet uansett vil kontakte legen for å få helseopplysninger, hva tenkte du da at var poenget med å stille det spørsmålet i det hele tatt? Anonymkode: 69145...4d2
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #20 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Å skaffe seg forsikring med uriktige opplysninger blir sett på som forsøk på svindel, og strafferammen er ikke akkurat mild. Lykke til. Ikke han som får problemer uansett, du er svindleren her. Anonymkode: 2390a...50a Dette er ikke alvorlig, så slutt med dramatisering. Anonymkode: 7efec...341
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #21 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner ikke en dritt av hva du forteller. Alt jeg forstår er at du har oppgitt feil opplysninger fordi en slu jæbrl har bedt deg og flere i familien å gjøre det. Det er uansett ditt ansvar. Hvis du ikke har mottatt noen utbetaling så vil noen neppe anmelde deg for svindel. Det er i verste fall et forsøk og muligens ikke det engang. Anonymkode: 7efec...341 Takk for tilbakemelding🙏 Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #22 Skrevet 20. april 2022 Jeg synes det er vanskelig å forstå at du svarte nei på kjente sykdommer. Det står jo virkelig i klartekst at uriktige opplysninger = trøbbel! Og at man ikke får forsikring for kjente sykdommer uansett. Anonymkode: 1ce23...806
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #23 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hvis du trodde at man skulle svare "nei" på spørsmål om helse selv om svaret egentlig er "ja" fordi forsikringsselskapet uansett vil kontakte legen for å få helseopplysninger, hva tenkte du da at var poenget med å stille det spørsmålet i det hele tatt? Anonymkode: 69145...4d2 Jeg gjorde som jeg ble fortalt. Jeg har aldri tegnet dette før. Jeg beskrev at jeg ikke kunne huske datoer osv, da sa han at det beste var å svare nei, også vil forsikringsselskap innhente alt av opplysninger. Så tenkte jeg ikke noe mer på det da dette er flere år siden. Når jeg nå er i en situasjon hvor jeg måtte benytte forsikring så er jeg lamslått over mulige konsekvenser. Jeg tenker at han lurte meg for å tjene penger på en forsikring som han ellers ikke ville fått igjennom. Slik ser jeg det. Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #24 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg synes det er vanskelig å forstå at du svarte nei på kjente sykdommer. Det står jo virkelig i klartekst at uriktige opplysninger = trøbbel! Og at man ikke får forsikring for kjente sykdommer uansett. Anonymkode: 1ce23...806 Men de innhentet jo alt med mitt samtykke. I tillegg besvarte jeg bekreftende til utreder. Ingenting ble forsøkt å holde skjult, men tenker de kanskje ønsker anmelde meg, og da lurer jeg på hva mine sjanser er her. Jeg gjorde som jeg ble fortalt. Jeg har aldri tegnet dette før. Jeg beskrev at jeg ikke kunne huske datoer osv, da sa han at det beste var å svare nei, også vil forsikringsselskap innhente alt av opplysninger. Så tenkte jeg ikke noe mer på det da dette er flere år siden. Når jeg nå er i en situasjon hvor jeg måtte benytte forsikring så er jeg lamslått over mulige konsekvenser. Jeg tenker at han lurte meg for å tjene penger på en forsikring som han ellers ikke ville fått igjennom. Slik ser jeg det Anonymkode: fa393...298
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #25 Skrevet 20. april 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hvis du trodde at man skulle svare "nei" på spørsmål om helse selv om svaret egentlig er "ja" fordi forsikringsselskapet uansett vil kontakte legen for å få helseopplysninger, hva tenkte du da at var poenget med å stille det spørsmålet i det hele tatt? Anonymkode: 69145...4d2 Jeg gjorde som sagt det jeg ble fortalt. Har ikke vonde baktanker om andre, så siden jeg ikke husket datoer så bedre å svare nei, også ser du jo. De innhentet jo uavhengig av dette. I teorien burde jeg fått utbetalt penger først, også da eventuelt fått konsekvenser. Men de hentet jo alt, og da er det riktig å få avslag. I tillegg har jeg betalt hver måned, og jeg har vært åpen om alle spørsmål. Unntatt den om at jeg hadde forsikring i annen selskap. Men det ringte jeg inn å rettet på som sagt. Jeg har sagt opp den forsikringen jeg ikke har fått tilbakemelding på, og den andre har jeg fått avslag med en mulig straffeforfølgelse som jeg ikke vet sikkert før jeg mottar brevet, men regner nesten med det. Anonymkode: fa393...298
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå