Gå til innhold

Hadde dere passet barn i en slik situasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Vi har et godt forhold når vi møtes, og de har også vært her på overnatting flere ganger. Men, de bor som sagt 70 mil unna oss, så vi har aldri hatt et nært forhold. 
Jeg har ikke kjempelyst til å ha de her ei uke heller. Vil heller tilbringe dagene med egne barn som er fullt opptatt hele tiden.

Anonymkode: 6d165...1db

Du tenker at dine unger vil være sammen med deg masse den uka og ikke med venner? Vis nå litt raushet, jeg hadde stilt opp og ungene dine har jammen ikke vondt av å ha søskenbarn boende der 1 uke og de trenger ikke være med søskenbarna 24/7 likevel.

Anonymkode: 7670e...d1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor spør du egentlig? Høres ut som avgjørelsen er tatt for lengst.

Skrevet

Ja, det hadde jeg gjort. Min niese på 10 var 2 uker hos meg i fjor sommer. Hun kommer 2 uker nå i mai også. Min sønn, som er 1,5 år yngre, var også hos dem i 2 uker i fjor sommer. De bor 250 mil unna (vi i sør, de i nord). 

Vi ses i utgangspunktet én gang i året, men endelig er flere av søskenbarna store nok til å fly alene, så nå blir det mer samvær. Er en fryd å være sammen med mine nieser og nevøer uten foreldrene. 

Anonymkode: 1e1ec...c96

Skrevet

Jeg hadde sagt at det ikke passer. Et par dager, max.

Anonymkode: 325b3...e8c

Skrevet

Ja, det hadde jeg. Og om deres barn er ute hele tiden, så har vel ikke det noe å si? Det er jo ikle de som skal passe barna

Anonymkode: f8020...aa7

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det hadde jeg. Og om deres barn er ute hele tiden, så har vel ikke det noe å si? Det er jo ikle de som skal passe barna

De er jo ikke her for å henge med oss voksne, de vil henge med søskenbarna.. men de vil ikke det. De henger riktignok masse med andre søskenbarn. De her er veldig ulik de. De har gått på steinerskole, og de har ingen like referansepunkter. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ja det hadde jeg. For syns ikke barn skal straffes for at de voksne ikke kommer overens. Tenker også dine barn klarer å sette av en uke av sommeren til sine søskenbarn. Det har de ikke vondt av og det lærer barna å ta hensyn og ansvar. 

Med mindre du vil dine barn skal ende opp som søstra til mannen din. 

Anonymkode: 42c5f...98b

Helt enig! Godt for søskenbarna å være sammen også

Anonymkode: 703f2...a6a

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

De er jo ikke her for å henge med oss voksne, de vil henge med søskenbarna.. men de vil ikke det. De henger riktignok masse med andre søskenbarn. De her er veldig ulik de. De har gått på steinerskole, og de har ingen like referansepunkter. 

Vel de må kunne klare p være litt med søskenbarna sine

Anonymkode: 703f2...a6a

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke gjort.

Anonymkode: 60827...dc1

Skrevet

Det er jo ikke måte på argumenter du kommer med etterhvert i tråden her. Når du har så stor motvilje mot niesene dine så bør du selvsagt ikke si ja til å få besøk av dem. 

Jeg har en søster som bor langt borte og jeg hadde sett det som en stor glede å få ha de på besøk, men jeg liker dem jo. 

Anonymkode: 57cee...a9c

Skrevet

Aner meg at du sier nei pga foreldrene, ikke barna! Tanta si det🥹

Anonymkode: 7670e...d1f

Skrevet

Ja, det hadde jeg nok. Men jeg liker tantebarna mine og savnet dem da de bodde langt unna. Det er jo ikke småbarn som trenger ettersyn hele tiden, og de må få klar beskjed om at de ikke kan henge med fetterne hele tiden. 

Skrevet

Hehe øh nei. 

Anonymkode: d54bd...e12

Skrevet

Nei, jeg passer ikke unger mer enn en dag eller to. Mine er store, jeg orker rett og slett ikke, det er slitsomt med andre sine unger.

Anonymkode: bfb9c...c50

Skrevet

Blir verre og verre, dette, småjenter som går på steineren, spiller i korps og danser 😂 Høres ut som mine. Kanskje tantungene dine kan komme til meg.

Anonymkode: 0090d...5ce

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Vi voksne jobber jo, er hjemme rundt 16.30 hver dag. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Vi har et godt forhold når vi møtes, og de har også vært her på overnatting flere ganger. Men, de bor som sagt 70 mil unna oss, så vi har aldri hatt et nært forhold. 
Jeg har ikke kjempelyst til å ha de her ei uke heller. Vil heller tilbringe dagene med egne barn som er fullt opptatt hele tiden.

Hvordan skal du tilbringe dagene med egne barn når du er på jobb til 16:30?

Anonymkode: a9472...5ec

Skrevet

De er vel der fordi foreldrene ikke har noen til å se etter dem. Ikke for å være med dere voksne og ikke for å henge på søskenbarna. Hvor de har gått på alle er irrelevant.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Men dine egne barn skal jo ikke være hjemme.  De har jo planer og fullt program.  Da får du jo uansett ikke vært sammen med dem. 

Anonymkode: ae602...d40

Skrevet

Overhode ikke. Ikke i villeste helvete engang. En uke er for lenge.

Hva sier mannen din til dette? Har han lyst, og kan du forvente at han bidrar med den ekstra jobben det tross alt blir når barna til hans søster skal være hos dere en hel uke?

Anonymkode: c7844...9fc

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

MÅ de ha samme hobbyer og skolegang for å ha noe felles? Hva med at mannen din er deres onkel, og de er familie? Er ikke det noe felles?

Anonymkode: dbc43...f71

Skrevet

Hvordan skal du tilbringe dagene med egne barn når du er på jobb til 16:30?

I den alderen er det omtrent morgen for de rundt den tid 😅 

Anonymkode: 68c50...130

Skrevet

Aldersforskjell er et dårlig argument altså. Hvis de var søsken hadde de jo kommet helt fint overens og kunne tilbragt tid sammen selv om de ikke har helt samme interesser. Du høres jo like ego ut som dem når du mener det "for kjedelig" for barna dine å skulle være sammen med yngre søskenbarn. 

Du både kan og burde jobbe for et bra forhold til barnas søskenbarn. Spiller jo ingen rolle hvordan foreldrene er. 

Men hvis det ikke passer og dere ikke vil er det god nok grunn til å si nei. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

MÅ de ha samme hobbyer og skolegang for å ha noe felles? Hva med at mannen din er deres onkel, og de er familie? Er ikke det noe felles?

Anonymkode: dbc43...f71

Det er jo en fordel å ha felles interesser for å ha noe til felles. 
Er det dermed sagt at fordi han er onkel så skal de være nære? Han er mye nærmere sin svoger (mannen til min søster) enn han er sin egen bror. 

Vi har sagt nei. De kan være her en helg når vi har fri, men ikke en hel uke. Og det er ikke et ansvar vi vil legge på våre sønner heller!

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Det er jo en fordel å ha felles interesser for å ha noe til felles. 
Er det dermed sagt at fordi han er onkel så skal de være nære? Han er mye nærmere sin svoger (mannen til min søster) enn han er sin egen bror. 

Vi har sagt nei. De kan være her en helg når vi har fri, men ikke en hel uke. Og det er ikke et ansvar vi vil legge på våre sønner heller!

Hvorfor spurte du? Du hadde jo allerede bestemt deg for å være ego.

Skrevet

Så de er egosentriske, og nå ønsker at dere skal passe barna deres en uke slik et de får barnefri en uke sånn bare for å bekrefte det inntrykket av dem?

Vil de også passe barna deres i en uke slik at dere også får en uke barnefri, har de noen gang gjort det, eller tilbudt dere avlastning med barna i det hele tatt?

Ut fra det du skriver hadde svaret vært nei, jeg har mer enn nok med mine egne barn, og nå som de begynner å bli så store som de er planlegger jeg å nyte den friheten jeg begynner å få tilbake

Anonymkode: d0d24...41a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...