Gå til innhold

Bukse i konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i konfirmasjon til helgen. Har lagt på meg, så bunad kan jeg glemme, og jeg føler meg stappa i kjolene jeg ellers ville ha brukt.

Vurderer å se etter en pen bukse med bluse eller noe til, eller et sett med bukse/jakke, for eksempel, i stedet for kjole.

Er det innafor?

Noen som har noen tips til et sånt antrekk eller noe annet man kan gå med når man føler seg litt for trinn rundt midtpartiet?

Anonymkode: 89581...c29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går selvfølgelig helt fint.

Anonymkode: ffb8b...694

Skrevet

Det går helt fint ja. 

Anonymkode: 6e8e5...dca

Skrevet

Jeg skal innrømme at jeg ikke har sett damer i bukse i konfirmasjon, men om du finner noe som du tenker er pynta i samme grad som bunad, så kjør på. Bukse og bluse blir for meg litt "ut og spise med jentegjengen" og ikke "festdag for konfirmanten". Det finnes ellers kjoler for enhver fasong. 

Anonymkode: 9f2c9...178

Skrevet

En fin svart bukse og høyhælte sandaler blir bra. Med en feststemt bluse til. 

Ikke støvletter.. 

Anonymkode: bb814...5a8

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Jeg skal innrømme at jeg ikke har sett damer i bukse i konfirmasjon, men om du finner noe som du tenker er pynta i samme grad som bunad, så kjør på. Bukse og bluse blir for meg litt "ut og spise med jentegjengen" og ikke "festdag for konfirmanten". Det finnes ellers kjoler for enhver fasong. 

Velkommen til 2022. Det er ikke sånn at jenter og kvinner må ikle seg kjole lenger. 

Skrevet

Selvfølgelig går det bra! Gå i det du føler deg vel i! 🙂 

Anonymkode: bc7ed...269

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Skal i konfirmasjon til helgen. Har lagt på meg, så bunad kan jeg glemme, og jeg føler meg stappa i kjolene jeg ellers ville ha brukt.

Vurderer å se etter en pen bukse med bluse eller noe til, eller et sett med bukse/jakke, for eksempel, i stedet for kjole.

Er det innafor?

Noen som har noen tips til et sånt antrekk eller noe annet man kan gå med når man føler seg litt for trinn rundt midtpartiet?

Anonymkode: 89581...c29

Det er helt innafor å velge bukse med en pen bluse, topp eller skjorte! Men hvis du ellers trives i kjole så synes jeg ikke du skal la det at du har gått litt opp hindre deg, kjole er flott uansett. 

Anonymkode: e33f8...a74

Skrevet

Velkommen til 2022. Det er ikke sånn at jenter og kvinner må ikle seg kjole lenger. 

Joda. Men du kan  velge å være barbar, selvfølgelig.

Anonymkode: 6a0d7...c1e

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Takk. Skrev jeg "må" noe sted altså? Jeg kan virkelig ikke huske annet enn at jeg uttrykte min personlige mening. Den er for øvrig fortsatt at kjole eller skjørt er penere enn bukse på pynteskalaen for damer. Vis meg et bukseantrekk til dame som du tenker er pynta i samme grad som bunad, da?

Skrevet
8 minutes ago, Anonym bruker said:

Vis meg et bukseantrekk til dame som du tenker er pynta i samme grad som bunad, da?

Bunad går både til galla og sommerkjole, så synes ikke du har et godt poeng her. 

Ikke uvanlig med bukse til rød løper lenger heller 

Skrevet

Joda. Men du kan  velge å være barbar, selvfølgelig.

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Takk. Skrev jeg "må" noe sted altså? Jeg kan virkelig ikke huske annet enn at jeg uttrykte min personlige mening. Den er for øvrig fortsatt at kjole eller skjørt er penere enn bukse på pynteskalaen for damer. Vis meg et bukseantrekk til dame som du tenker er pynta i samme grad som bunad, da?

Hvor bor dere egentlig? Et sted der ingenting har forandret seg på ett hundre år? Noe så rart å lese. Helt merkelig rett og slett. Hva er det med bunad som er så ettertraktet? Har aldri eid en, og kommer aldri til å ha på meg en. En pen bluse, og en fin bukse, pene sko eller tilmed en dress er faktisk helt greit at begge kjønn går i. Er dere der at jenter må ha rosa og gutter lys blått også? 

Skrevet

Jeg er tante til en guttejente som ikke har hatt på seg kjole siden hun var bitteliten. Hun sminker seg og har langt hår, men for henne å komme plutselig i kjole hadde vært unaturlig og rart for henne. Hun hadde på seg en kjempe elegant dressbukse, men silkebluse, svarte pensko og smykker da hun ble konfirmert i fjor høst. Var kjempe fin!

Skrevet

Tråden er rydde for negativ brukerdebatt.

Admin

Skrevet

Bunad går både til galla og sommerkjole, så synes ikke du har et godt poeng her. 

Ikke uvanlig med bukse til rød løper lenger heller 

Altså hvem går på rød løper? Du regner ikke b-skuespillere som etikette-mal, håper jeg? Eliten kan kle seg. Og den går ikke på rød løper i bukse med høna på vaggel. Du finner sikkert et eksemplar av Skikk og Bruk i bokhandelen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Altså hvem går på rød løper? Du regner ikke b-skuespillere som etikette-mal, håper jeg? Eliten kan kle seg. Og den går ikke på rød løper i bukse med høna på vaggel. Du finner sikkert et eksemplar av Skikk og Bruk i bokhandelen.

?? Har du drukket eller glemt medisinen? Hvor får du « bukse med høna på vaggel» fra?  Ingen høner trenger vagle selv om man går med pene bukser. Og kvinner kan være pyntet i bukse akkurat slik de fleste menn vil være.  Nåde meg, jeg håper du tuller. 

Skrevet
amandine skrev (21 minutter siden):

?? Har du drukket eller glemt medisinen? Hvor får du « bukse med høna på vaggel» fra?  Ingen høner trenger vagle selv om man går med pene bukser. Og kvinner kan være pyntet i bukse akkurat slik de fleste menn vil være.  Nåde meg, jeg håper du tuller. 

Tuller? Altså. Kvinner er ikke i bukse når det er en ordentlig anledning. Det har de aldri vært.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Tuller? Altså. Kvinner er ikke i bukse når det er en ordentlig anledning. Det har de aldri vært.

Lever du under en stein?

Anonymkode: 3b5f4...a46

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nå må du slutte med det tullet ditt da. 

Skrevet
6 minutes ago, Anonym bruker said:

Lever du under en stein?

En elite stein 🙊

Skrevet

Det finnes ingen bukseantrekk til kvinner som er i nærheten av pene nok til formelle anledninger. Og ikke kom med damedress, vær så snill. Det er bare oppbrukt og stygt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det finnes ingen bukseantrekk til kvinner som er i nærheten av pene nok til formelle anledninger. Og ikke kom med damedress, vær så snill. Det er bare oppbrukt og stygt.

Oppbrukt? Sa ikke du at det aldri ble brukt bukse i ordentlige anledninger da?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Oppbrukt? Sa ikke du at det aldri ble brukt bukse i ordentlige anledninger da?

Det er oppbrukt som argument.

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Det er oppbrukt som argument.

Hvordan kan det være det, når det i følge du, er ingen som går i bukse i ordentlige anledninger?

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Du så ikke Trettebergstuen på Oscar-festen? Man kommer vel ikke nærmere eliten enn kulturministeren? 

Anonymkode: a3a28...8e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...