Gå til innhold

Hva jobber du som?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er seniorrådgiver innen offentlige anskaffelser i en større norsk statlig bedrift

Anonymkode: 8c6be...3d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forfatter. 

Anonymkode: ba4e1...22b

Skrevet

Teamleder i bv.tjenesten. Har master i barnevern 

Anonymkode: c5b84...120

Skrevet

Sivilingeniør. Jobber i stort norsk selskap. Trives med arbeidsoppgavene  men alt for mye overtid etter min smak.

Anonymkode: 1dc0a...ad5

Skrevet

Pedagogisk leder i barnehage, småbarnsavdeling. 

Anonymkode: 06c07...d79

Skrevet

Psykiater, arbeider på poliklinikk. Aldri ajour med skriverarbeid/rapporter, evig følelse av ikke å ha nok tid til pasientene etc. Men, aldri kjedet meg en dag på jobb, føler på genuin glede når pasienter er i bedring m.mer. 

Anonymkode: 748ce...5cf

Skrevet

Advokat. Jobber med barnevern.

Anonymkode: dfa7f...f0f

Skrevet

Fysioterapeut. Jobber med rehabilitering. Elsker jobben min! 

Anonymkode: 9bd59...26e

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 19.4.2022 den 13.38):

Kan jeg spørre hva jobben din går i? En vanlig dag på jobb. Vurderer å bygge på noen fag og søke den retning selv, om det er en jobb jeg er egnet for. 

Anonymkode: 436d2...65f

Nå er det veldig forskjell fra jobb til jobb, men det handler jo mye om å fange opp all dokumentasjon som er i bedriften. Alt inn- alt ut. Mye brukerstøtte til saksbehandlere, og mye registrering av saker inn i systemene. Jeg elsker jobben min, og selvom mange av oppgavene er like, så er ingen dag lik uansett  ,det dukker stadig opp noe nytt.

Anonymkode: daaa6...b36

Skrevet

Tatovør, veldig fornøyd. Selvstendig næringsdrivende i en annens studio. Velger arbeidstider helt selv.

Anonymkode: 512d3...3d7

Skrevet
On 4/19/2022 at 9:18 AM, Anonym bruker said:

Jeg er økonomikonsulent på en veldig stor arbeidsplass, med eneansvar for utbetaling av lønn. Jeg ønsker meg ny jobb, men vet ikke helt hvilken retning jeg skal gå. Jeg ønsker meg egentlig et mer praktisk yrke, der man ikke er helt låst i tidsfrister og hvor man er flere om samme typen oppgave. 

Så, hvilken jobb har du? Jeg trenger idéer.

Anonymkode: 170d9...d57

politi

Anonymkode: 37dc0...f2e

Skrevet

Instrument teknikker. Operasjons instrumenter. 

Anonymkode: 8514c...ed3

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 21.4.2022 den 8.13):

Nå er det veldig forskjell fra jobb til jobb, men det handler jo mye om å fange opp all dokumentasjon som er i bedriften. Alt inn- alt ut. Mye brukerstøtte til saksbehandlere, og mye registrering av saker inn i systemene. Jeg elsker jobben min, og selvom mange av oppgavene er like, så er ingen dag lik uansett  ,det dukker stadig opp noe nytt.

Anonymkode: daaa6...b36

Er du låst til frister, tidspunkt og deadlines? Eller er det en jobb hvor du er mye selvstendig, men løser oppgaver fortløpende og så ferdig? 

Jobber som regnskapsfører nå. Setter meg lett inn i systemer og er ganske organisert selv, men dessverre ender jeg opp som brukerstøtte på kontoret fordi jeg ofte er først ute med å lære nye funksjoner og oppgaver. Driver meg til vanvidd snart, for alt dette kommer på toppen av henvendelser fra kunder og konstante frister. 

Skrevet

Jeg er forretningsadvokat, og sitter fremdeles og skriver på et brev som har frist i dag, helt mørbanket i hodet etter knapt å ha tatt en pause i hele dag - derav denne stoppen innom dib. Anbefaler med andre ord ikke mitt yrker dersom man ikke vil ha frister å forholde seg til.

Anonymkode: d3366...c12

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Jeg er forretningsadvokat, og sitter fremdeles og skriver på et brev som har frist i dag, helt mørbanket i hodet etter knapt å ha tatt en pause i hele dag - derav denne stoppen innom dib. Anbefaler med andre ord ikke mitt yrker dersom man ikke vil ha frister å forholde seg til.

Brev? Ikke prosesskriv?

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Brev? Ikke prosesskriv?

Ikke prosesskriv nei. Brev til offentlig saksbehandler i forbindelse med en kontroll.

Skrevet

Dokumentkontroller

Anonymkode: 2fc48...a67

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Dokumentkontroller

Anonymkode: 2fc48...a67

Kan du si litt om hvordan arbeidsoppgavene dine er? Mye overtid og frister? 

Skrevet

Lege i et laboratoriefag.

Anonymkode: 68561...bdb

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 22.4.2022 den 21.59):

Brev? Ikke prosesskriv?

Næmen, skulle du vise deg frem litt og leke advokat? Hva spiller det for rolle hva hun skriver på?

Anonymkode: e3933...431

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 4/19/2022 den 22.28):

Forfatter. 

Anonymkode: ba4e1...22b

Dette er min drøm også, som jeg nå prøver å realisere. Hvor mange år tok det for deg før du ble forfatter på heltid?

Anonymkode: 402b6...5f1

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 4/22/2022 den 21.59):

Brev? Ikke prosesskriv?

Prosesskriv er noe man skriver som et ledd i en rettssak, ikke som en henvendelse utenfor retten. 

Anonymkode: 402b6...5f1

Skrevet

Jobber innen PR. Elsker å få ting til å se best mulig ut uten å lyve. Det er også veldig gøy å manipulere mennesker til å kjøpe det jeg legger frem. Nå høres sikkert det veldig usympatisk ut, men ord og formuleringer blir brukt på alle områder. Vil bare med en gang si at jeg ikke er influenser eller noe i den gata. For all del. 

Anonymkode: 92158...c44

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jobber innen PR. Elsker å få ting til å se best mulig ut uten å lyve. Det er også veldig gøy å manipulere mennesker til å kjøpe det jeg legger frem. Nå høres sikkert det veldig usympatisk ut, men ord og formuleringer blir brukt på alle områder. Vil bare med en gang si at jeg ikke er influenser eller noe i den gata. For all del. 

Bruker du ditt arbeidsliv til å spre kynisme og hykleri  i samfunnet ? Der vel det jobben din går ut på…

Anonymkode: 8a6b3...84d

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Bruker du ditt arbeidsliv til å spre kynisme og hykleri  i samfunnet ? Der vel det jobben din går ut på…

Anonymkode: 8a6b3...84d

En smule kynisme kan jeg nok innrømme. Hykleri er jeg ikke enig i. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...