Gå til innhold

Hva jobber du som?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er økonomikonsulent på en veldig stor arbeidsplass, med eneansvar for utbetaling av lønn. Jeg ønsker meg ny jobb, men vet ikke helt hvilken retning jeg skal gå. Jeg ønsker meg egentlig et mer praktisk yrke, der man ikke er helt låst i tidsfrister og hvor man er flere om samme typen oppgave. 

Så, hvilken jobb har du? Jeg trenger idéer.

Anonymkode: 170d9...d57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er utdanna helsesekretær og jobber som merkantil på en døgnpost tilknyttet sykehuset. Har mye eneansvar for ting jeg og, og det er slitsomt. Ting blir ikke gjort om jeg ikke er på jobb, så savner og en jobb jeg kan dra fra 15.30

Anonymkode: 5c282...2e2

Skrevet

Jeg er lektor ved en videregående skole. For meg er det en utrolig flott jobb, spennende og variert. Hvis du liker ungdommer, kan det være at du kan jobbe i videregående på yrkesfagslinjer knyttet opp mot økonomi. 

Anonymkode: bf70e...77a

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

er utdanna helsesekretær og jobber som merkantil på en døgnpost tilknyttet sykehuset. Har mye eneansvar for ting jeg og, og det er slitsomt. Ting blir ikke gjort om jeg ikke er på jobb, så savner og en jobb jeg kan dra fra 15.30

Hvis ting ble gjort også om du ikke var på jobb, så hadde de jo ikke trengt å betale lønn til deg. 

Anonymkode: d3366...c12

Skrevet

Jeg jobber med opplæring og utdanning av personell til luftfart.

Anonymkode: c684a...bbe

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Hvis ting ble gjort også om du ikke var på jobb, så hadde de jo ikke trengt å betale lønn til deg. 

Det jeg mente å si er at det er veldig mye som kun er mitt ansvar, og det er innimellom veldig slitsomt. Er jeg borte i 3 uker så ligger 3 uker jobb til meg når jeg er tilbake. Er jeg syk, så blir kun det som haster tatt, osv

Skrevet

ERP konsulent i stort internasjonalt konsern. Er utdannet økonom, byttet beite for fem år siden. Jobber nå med økonomi innen IT. Grunndata og funksjoner. 

Anonymkode: a89b3...376

Skrevet

Er det ikke slik i de fleste jobber? 

Anonymkode: 421a8...1b3

Skrevet

Butikksjef i bokhandel.

Elsker jobben min, er en skikkelig lesehest og det å være i et miljø med likesinnede er fantastisk. Kollegaer selvfølgelig, forfattermøter, all info og kommunikasjon med forlagene og ikke minst kundene. Mange faste kunder, som man etterhvert kjenner og vet hva liker, det å kunne diskutere bøker med dem er supert. Nye kunder, som handler til seg selv eller en gave, så mange morsomme, spennende og fine møter med andre mennesker som har samme interesse som seg selv.

Oppfølging av butikk, budsjetter, kampanjer, personale osv er også en stor del av jobben, som jeg trives godt med.

På mine 25 år som butikksjef i bokhandel tror jeg ikke jeg har gruet meg til jobb en eneste gang. Jeg stortrives 🙂

Anonymkode: 0243c...61a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du skjønner ikke helt hvordan arbeidslivet fungerer utenfor din snevre mal?

Anonymkode: 058a1...efa

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Er det ikke slik i de fleste jobber? 

Anonymkode: 421a8...1b3

Nei, absolutt ikke. På mange arbeidsplasser er man del av et team og har mer varierte oppgaver. 

Anonymkode: bf70e...77a

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Butikksjef i bokhandel.

Elsker jobben min, er en skikkelig lesehest og det å være i et miljø med likesinnede er fantastisk. Kollegaer selvfølgelig, forfattermøter, all info og kommunikasjon med forlagene og ikke minst kundene. Mange faste kunder, som man etterhvert kjenner og vet hva liker, det å kunne diskutere bøker med dem er supert. Nye kunder, som handler til seg selv eller en gave, så mange morsomme, spennende og fine møter med andre mennesker som har samme interesse som seg selv.

Oppfølging av butikk, budsjetter, kampanjer, personale osv er også en stor del av jobben, som jeg trives godt med.

På mine 25 år som butikksjef i bokhandel tror jeg ikke jeg har gruet meg til jobb en eneste gang. Jeg stortrives 🙂

Anonymkode: 0243c...61a

Ble jo glad av å bare lese dette! Vil også si at jeg elsker bokhandlere og møter bare hyggelige og morsomme ansatte der :)

Anonymkode: 92158...c44

Skrevet

Utdannet jurist og leder, begynte som seksjonssjef i det offentlige for to måneder siden. 

Anonymkode: 402b6...5f1

Skrevet

Sykepleier. Jobber både i team og selvstendig. Ingenting som henger over en når man man ikke har fri. Stortrives😁 

Anonymkode: 7dd24...9a2

Skrevet

Jobber i butikk. Spesial butikk. Trives. Deilig å ikke ha noe på meg når jeg har gått hjem. 

Anonymkode: 93cba...b20

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Noen trenger visst en langsom forklaring? Hvis du jobber på Rema og er syk, så blir varene likevel solgt mens du er borte. Det står heller ikke en europalle med melk midt på gulvet når du kommer tilbake etter 2 dager, noen har i mellomtida satt den i kjølern. 

Anonymkode: 40468...8a6

Skrevet

Arkivar, ansatt i staten.

Anonymkode: daaa6...b36

Skrevet

Sykepleier og jobber på dagkirurgen. Jobber også litt ekstra på post (natt) når det skulle dukke opp noe.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Arkivar, ansatt i staten.

Anonymkode: daaa6...b36

Kan jeg spørre hva jobben din går i? En vanlig dag på jobb. Vurderer å bygge på noen fag og søke den retning selv, om det er en jobb jeg er egnet for. 

Anonymkode: 436d2...65f

Skrevet

Jobber som trafikkleder i en mellomstor transportbedrift.

Jobber altfor mye, blir aldri ferdig.

Når jeg har ferie ligger alt som ikke haster igjen så jeg må ta igjen.

Overtid er mer normalt enn 40 timers uke.... ser nå at jeg bør finne meg noe annet å gjøre...

Anonymkode: 65eb4...0eb

Skrevet

Ordrekonsulent i et firma og avdelingsleder i et annet

Anonymkode: fbd24...597

Skrevet

Enhetsleder stat.

Anonymkode: 02266...84a

Skrevet

Er behandler i en kommunal tjeneste for rus og psykiatri. Har også stort sett eneansvar for "mitt" arbeidsområde, men jobber i team med enkelte saker, samt at alle saker drøftes ved behov. 

Anonymkode: 01341...eb6

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Er behandler i en kommunal tjeneste for rus og psykiatri. Har også stort sett eneansvar for "mitt" arbeidsområde, men jobber i team med enkelte saker, samt at alle saker drøftes ved behov. 

Anonymkode: 01341...eb6

Og jeg jobber med tjenestetildeling innenfor psykisk helse og rus i kommunen. Mye av tiden går til samarbeid med behandlere, koordinatorer og alle slags instanser.

Anonymkode: 37dfa...bd5

Skrevet

Sykepleier i hjemmesykepleien i en stor by, har spesialisering og jobber mest med kreftpasienter 

Anonymkode: a74f0...a73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...