Gå til innhold

Ok, parasoll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må ha ny parasoll, og vil gjerne høre litt erfaringer. Det er den typen som henger og er litt stor jeg er ute etter, og den må tåle litt vind uten å velte (ofte solgangsbris på terrassen vår). Jeg har sett mange ulike typer i mange ulike prisklasser, men synes det er vanskelig å vurdere selv hva som funker. Er det f.eks. noe poeng i å bruke 4000 kr for en på Møbleringen når Jysk har en som ligner til under halve prisen?

Anonymkode: 67b34...405

Skrevet

Det viktigste er at den er stødig . Vi valgte en med stor ( bred ) og tung fot . Den tåler alt. Det var ganske store forskjeller i pris og det gikk gjerne på stødighet og robusthet. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (26 minutter siden):

Det viktigste er at den er stødig . Vi valgte en med stor ( bred ) og tung fot . Den tåler alt. Det var ganske store forskjeller i pris og det gikk gjerne på stødighet og robusthet. 

Ja, det er nettopp det. Jeg synes dette er vanskelig å vurdere når jeg står i butikkene. De fleste har fire elementer á 25 kg man kan kjøpe med som støtte, men er det nok? Hvilken type har dere?

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ja, det er nettopp det. Jeg synes dette er vanskelig å vurdere når jeg står i butikkene. De fleste har fire elementer á 25 kg man kan kjøpe med som støtte, men er det nok? Hvilken type har dere?

https://www.oakland.no/produkt/hyde-luxe-tilt-parasoll-inkl-fot-3x3-m Vi har denne. Den holder her hos oss. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Den var veldig praktisk. Spesielt det at den kan roteres er viktig. Takk for tips!

HI

Vi er veldig fornøyde! Vi har alle hagemøblene våre fra samme merke og de er fortsatt like fine😊

Skrevet

Den typen som henger tåler ikke så mye vind. Om du kan ta den ned hver gang du ikke skal bruke den så går det nok greit, men står den oppe selv om de er sammenslått så er det ikke sikkert den holder mange vinddager. 
Vi hadde vår i flere år, men det var ett styr med å ta den ned eller binde den fast hver gang det blåste og jeg er ikke den som leser værmeldingen så nøye at jeg får med meg st det skal blåse før det blåser skikkelig. 
Naboen kjøpte slik nesten samtidig som oss, den holdt ikke ut sommeren før den var knekt. Var nok derfor jeg ble obs på å ta den ned eller binde den fast. 
Det er festet den henger i på toppen som knakk. 

Anonymkode: fd908...40d

Skrevet

Så søt overskrift. 

Ser for meg en litt travel dame som starter samtalen med 

Okey, parasoll. Jeg må ha en ny. Kjør debatt! 

Anonymkode: e02bd...fda

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Den typen som henger tåler ikke så mye vind. Om du kan ta den ned hver gang du ikke skal bruke den så går det nok greit, men står den oppe selv om de er sammenslått så er det ikke sikkert den holder mange vinddager. 
Vi hadde vår i flere år, men det var ett styr med å ta den ned eller binde den fast hver gang det blåste og jeg er ikke den som leser værmeldingen så nøye at jeg får med meg st det skal blåse før det blåser skikkelig. 
Naboen kjøpte slik nesten samtidig som oss, den holdt ikke ut sommeren før den var knekt. Var nok derfor jeg ble obs på å ta den ned eller binde den fast. 
Det er festet den henger i på toppen som knakk. 

Anonymkode: fd908...40d

Vi har hatt en slik en fram til sist sommer, en relativt billig en fra Coop bygg, og den holdt i 5 år. Den vi hadde slo vi ned hver gang vi ikke satt ute, men demonterte den jo ikke. Hvis det blåste mye kunne vi ikke ha den oppe, men det gikk greit med litt vind. Ellers stod den fint, nedslått, gjennom flere stormer. Så vi er egentlig bare ute etter noe tilsvarende, men muligens enda mer solid.

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så søt overskrift. 

Ser for meg en litt travel dame som starter samtalen med 

Okey, parasoll. Jeg må ha en ny. Kjør debatt! 

Anonymkode: e02bd...fda

Haha, meg i et nøtteskall. Veldig søt 😅

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...