Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #26 Skrevet 18. april 2022 Jeg er nesten litt misunnelig på de som er kristne. Hvert fall den type kristendom som er mest utbredt i Norge. Jeg misunner håpet de har, og troen på noe større enn dem selv. Selv er jeg veldig viteskaplig og jeg tror absolutt på evolusjonen og hele den pakka, men jeg er samtidig tvilende. Kan evolusjonen være gudeskapt? Det forklarer hvert fall en hel del som vitenskapen ikke har klart å finne svaret på. Eller, "the big bang" er jo en tullete forklaring når man tenker etter. Det er mye lettere å tenke at gud skapte verden på den måten. Jeg er kanskje litt troende likevel. Å kalle det eventyr blir for dumt. Bibelen er basert på hendelser som godt kan ha hendt, og bibelen inneholder for det meste kun fine ting. Jeg leste hele bibelen, både nye og gamle testamentet, da jeg var ung, og synes de bøkene er skikkelig fine. Det er litt grums, som kan feiltolkes. Da tenker jeg på kvinnesyn og homofili, for å nevne noe. Jeg synes religion generelt er roten til mye ondt, men heldigvis også mye godt. De ti bud er et godt eksempel på det. Anonymkode: dac8b...326
Hannasbananas Skrevet 18. april 2022 #27 Skrevet 18. april 2022 Jeg tenker at folk kan tro på akkurat hva de vil, men at det er noe man får holde for seg selv og med sine meningsfeller. Så fort religiøse bruker sin overbevisning til å dømme eller prøver å prakke det på andre har de mistet min respekt.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #28 Skrevet 18. april 2022 Når jeg leser svarene her, tenker jeg at religion er roten til alt ondt. Jeg bryr meg ikke om andre tror eller ei. Det jeg bryr meg om, er hvordan folk er mot hverandre. Anonymkode: 43252...6aa
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #29 Skrevet 18. april 2022 Hørte nettopp en en som forsker på kvantefysikk fortelle at han egentlig er ateist, men jo mer han lærer om kvantefysikken, jo mer ser han at det er sannsynlig at det finnes en gud, selv om han ikke ønsker å tro det. Det er jo ganske spennende. Jeg tror det finnes noe gudommelig, er døpt og konfirmert, men jeg føler ikke behov for å klassifisere det nærmere. Anonymkode: 706a9...cd8
Anonym bruker Skrevet 19. april 2022 #30 Skrevet 19. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg er nesten litt misunnelig på de som er kristne. Hvert fall den type kristendom som er mest utbredt i Norge. Jeg misunner håpet de har, og troen på noe større enn dem selv. Selv er jeg veldig viteskaplig og jeg tror absolutt på evolusjonen og hele den pakka, men jeg er samtidig tvilende. Kan evolusjonen være gudeskapt? Det forklarer hvert fall en hel del som vitenskapen ikke har klart å finne svaret på. Eller, "the big bang" er jo en tullete forklaring når man tenker etter. Det er mye lettere å tenke at gud skapte verden på den måten. Jeg er kanskje litt troende likevel. Å kalle det eventyr blir for dumt. Bibelen er basert på hendelser som godt kan ha hendt, og bibelen inneholder for det meste kun fine ting. Jeg leste hele bibelen, både nye og gamle testamentet, da jeg var ung, og synes de bøkene er skikkelig fine. Det er litt grums, som kan feiltolkes. Da tenker jeg på kvinnesyn og homofili, for å nevne noe. Jeg synes religion generelt er roten til mye ondt, men heldigvis også mye godt. De ti bud er et godt eksempel på det. Anonymkode: dac8b...326 "Fine ting", som at Abrahams døtre skulle skjenke ham fulle for å ligge med ham og gjøre slekta større. Eller som at Sodoma og Gomorra ble lagt øde. Lot fikk beskjed om å slippe sine døtre ut til de fremmede, for å "gjøre som de ville med dem" Eller hele syndefloden: drep dem alle. Gud er god! Anonymkode: a8473...da1
Anonym bruker Skrevet 19. april 2022 #31 Skrevet 19. april 2022 Ingen ting egentlig. Er oppvokst i kristent hjem, kjenner mange kristne normale folk. De er advokater, regnskapsførere, direktører, lærere, elektrikere, selvstendig næringsdrivende og andre ting akkurat som alle andre. Jeg tenker kanskje mer om dem som sier «kristne er dømmende folk» samtidig som de selv dømmer de kristne, eller «religion er roten til alt ondt», uten å tenke på at det er mennesker som tar valg, ikke religionen». Jeg kjenner få som er så inkluderende som kristne. De jeg kjenner tåler alle Anonymkode: 4a13d...701
Anonym bruker Skrevet 19. april 2022 #32 Skrevet 19. april 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): "Fine ting", som at Abrahams døtre skulle skjenke ham fulle for å ligge med ham og gjøre slekta større. Eller som at Sodoma og Gomorra ble lagt øde. Lot fikk beskjed om å slippe sine døtre ut til de fremmede, for å "gjøre som de ville med dem" Eller hele syndefloden: drep dem alle. Gud er god! Anonymkode: a8473...da1 Det er en vanlig misoppfattelse at kristne følger GT, og så harselerer de kristne med utvalgte sitat derfra. Kristne følger NT og bare de delene i GT som Jesus bekreftet. Altså ikke de handlingene du referer til. Anonymkode: 12cd3...d13
Anonym bruker Skrevet 19. april 2022 #33 Skrevet 19. april 2022 Jeg tenker at kristendommen, og all annen religion, burde vært avskaffet! Burde ikke vært lov å praktisere noe slikt vås, som i tillegg er årsaken til alt som er galt her i verden! Anonymkode: c3406...d8d
Anonym bruker Skrevet 19. april 2022 #34 Skrevet 19. april 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg tenker at kristendommen, og all annen religion, burde vært avskaffet! Burde ikke vært lov å praktisere noe slikt vås, som i tillegg er årsaken til alt som er galt her i verden! Anonymkode: c3406...d8d Det hjelper ikke å avskaffe religion. Det er ikke religion som er årsaken, men den misbrukes for å kontrollere. Troen og frykten er sterk hos mange og ved å misbruke religion kan man manipulere og skremme mennesker til å gjøre mye. Om religion hadde vært avskaffet hadde vi funnet noe annet å dele etter. Det som ligger til bunn for konfliktene er det faktum at mennesker er et egoistisk vesen og det i kombinasjon med eiendomsrett er ingen god miks. Alle tror forresten på noe. Det å ikke tro på en gud/guder er også å tro. Det er faktisk ingen av oss som vet, selv om noen liker å påstå at det. Anonymkode: caf7e...6ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå