Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #1 Skrevet 18. april 2022 Vi skulle en gjeng på hytte på fjellet, men fordi jeg hater å være på fjellet, så ble vi enige om at jeg kunne komme opp sent påskeaften og bli til i dag. Jeg kom opp påskeaften og hadde med to kaker, lammelår og kjeks pluss vin. Vi var enige om at jeg skulle ordne middag osv da jeg var kommet. For det første så sa to av dem at det var jo lite vits i å ha med kaker da ingen av dem spiste det. Likevel gikk over halvparten av den ene kaken med i løpet av kvelden! Den andre spiste de så og si helt opp i løpet av ett døgn. Vin har jeg ikke så mye greie på, så hørte på polet om vin som gikk til lammekjøtt. De drakk opp flaskene før middagen i går, men greit nok. Jeg skulle uansett ikke ha noe vin. Så var det klaging på at jeg ikke hadde tatt med mer ost til kjeksene, men de ble likevel nesten spist opp til frokost og lunsj. Alt dette irriterte meg, og jeg spurte om de klaget så fælt fordi jeg ikke hadde vært der hele uka. Det benektet de, men så skulle jeg lage lammelåret. Jeg hadde sett oppskrift på you tube, og puttet hvitløk, sjøsalt og pepper inn flere steder i låret. Så blandet jeg litt urter, saft av en sitron og olivenolje og smurte godt på låret. Skal innrømme at jeg gjorde dette fordi jeg ikke er glad i lam, og tenkte at denne oppskriften så mer fristende ut. Så la jeg poteter rundt låret sammen med gulrøtter og rislet over sitron og olje. Jeg tenkte å legge i noen små smørkladder helt på slutten av steketiden. Skulle også koke rosenkål som jeg skulle legge i formen de siste ti min. Dette klagde de to damene veldig på! Jeg burde ha hørt med dem hvordan jeg skulle tilberede. Resultatet var likevel at alle åt med stor appetitt da middagen ble servert i går ettermiddag. Jeg hadde ikke lyst til å være der, for jeg blir så deppa av å kun se ut på snø og vidder og fjelltopper. Så i dag tidlig kjørte jeg hjem. Sa til mannen at jeg dro, og han sa ikke noe på de siden alt de hadde gjort var å klage på det jeg gjorde. Så sendte jeg meld til søsteren min og forklsrte. Nå var jo den klagingen bare et påskudd for meg til å dra de tre timene hjem. Samtidig syns jeg at de oppførte seg som udregelige drittunger. Har ikke hørt noe fra noen av dem, så hvor dårlig gjort var dette av meg? Anonymkode: 0aaeb...cc2
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #2 Skrevet 18. april 2022 Det var ikke du som oppførte deg dårlig! Anonymkode: caba0...358
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #3 Skrevet 18. april 2022 Er det du som ikke fikk viljen din mht. Destinasjon for den årlige påsketuren? Anonymkode: f21db...988
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #4 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det var ikke du som oppførte deg dårlig! Anonymkode: caba0...358 Takk! Nei jeg syns de oppførte seg merkelig og utrolig barnslig. Jeg var ganske stolt over kakene og kjeksene som jeg hadde bakt selv. At jeg husket på vin til middagen også, for jeg drikker ikke alkohol selv. Så ja... bare lurte på om det var litt drastisk å kjøre avgårde grytidlig på morgenen. Anonymkode: 0aaeb...cc2
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #5 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Er det du som ikke fikk viljen din mht. Destinasjon for den årlige påsketuren? Anonymkode: f21db...988 Nei, jeg hadde ikke noe bestemt ønske. Jeg får seriøst angst av å være på fjellet. Merket det godt nå. Så å bli møtt på den måten gjorde det ikke bedre akkurat. Anonymkode: 0aaeb...cc2
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #6 Skrevet 18. april 2022 Det er nok ikke bare sne, vidder og fjelltopper som gjør at du ikke liker hytteliv i påska. Det er ikke enkelt å komme inn i en gruppe der det har gått flere dager. Når de i tillegg deler entusiasmen for hytteliv som du ikke liker blir det ekstra vanskelig. Det er ikke lett å ta sin plass da. Hyttefolket gjorde det jo heller ikke enkelt for deg, for å få deg til å føle deg inkludert og velkommen. Høres ut som hyttefolket bare vil ha tradisjon og ikke tenke nytt i det hele tatt. Men så kommer du som en frisk pust med nye ideer, som kanskje kan være vanskelig i svelge først for noen, men som viser seg vellykket. Bra jobba! Litt rotete svar, men jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver. For meg handlet det ikke om hyttelivet i påska men folkene og tradisjonene de ville tviholde på. Når folkene ble byttet ut med litt mer frie folk ble jeg også virkelig glad i fjell og vidde i påsken. Anonymkode: 0cf43...7e1
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #7 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er nok ikke bare sne, vidder og fjelltopper som gjør at du ikke liker hytteliv i påska. Det er ikke enkelt å komme inn i en gruppe der det har gått flere dager. Når de i tillegg deler entusiasmen for hytteliv som du ikke liker blir det ekstra vanskelig. Det er ikke lett å ta sin plass da. Hyttefolket gjorde det jo heller ikke enkelt for deg, for å få deg til å føle deg inkludert og velkommen. Høres ut som hyttefolket bare vil ha tradisjon og ikke tenke nytt i det hele tatt. Men så kommer du som en frisk pust med nye ideer, som kanskje kan være vanskelig i svelge først for noen, men som viser seg vellykket. Bra jobba! Litt rotete svar, men jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver. For meg handlet det ikke om hyttelivet i påska men folkene og tradisjonene de ville tviholde på. Når folkene ble byttet ut med litt mer frie folk ble jeg også virkelig glad i fjell og vidde i påsken. Anonymkode: 0cf43...7e1 Jeg liker ikke å være på fjellet altså. Ikke når alt jeg ser er hvitt og noen topper her og der. Det gir meg angst selv om den ikke akkurat lammer meg. Så er det den innestengte lukten i hytten med litt røyk osv. Jeg syns virkelig ikke noe om det. Men det ville jo selvfølgelig hjulpet om de hadde takket eller iallefall ikke klaget! Helt unødvendig når de åt og drakk opp nærmest alt. Ikke sa de noe positivt om måten heller, bortsett fra mannen og svogeren min. Syns alt ble veldig rart. Anonymkode: 0aaeb...cc2
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #8 Skrevet 18. april 2022 Jeg skulle til å si at du må få deg andre venner, og så leste jeg at dette er familie. Altså, disse familiemedlemmene eier ikke folkeskikk, de er jo rett og slett ufyselige og uhøflige. Hvis dette er din erfaring med fjellet, så forstår jeg at du ikke liker fjellet. Er dette din familie? I så fall tenker jeg at det vil være gunstig for din helse å ikke være sammen med dem i lignende situasjoner, for de gjør deg ikke friskere. Måten de hakker på deg på alt, det tviler jeg er noe som bare har skjedd på hytta denne gangen. Synes det er bra du sa fra til din søster. Men om slike som klager og hakker så mye på andre forstår hva de gjør med andre, eller tar selvkritikk, det tviler jeg på. Synes det var helt greit at du dro tidligere. Du har ikke gjort noe som helst feil, tvert imot! De andre, derimot... Anonymkode: 5800f...5b7
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #9 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nei, jeg hadde ikke noe bestemt ønske. Jeg får seriøst angst av å være på fjellet. Merket det godt nå. Så å bli møtt på den måten gjorde det ikke bedre akkurat. Anonymkode: 0aaeb...cc2 Ikke rart du får angst av å være på fjellet, når du er der sammen med sånne folk. Det eneste jeg tenkte når jeg leste innlegget ditt var hva du trodde du gjorde som var dårlig gjort, for jeg kan virkelig ikke se noenting. De behandlet deg dårlig, ekstremt utakknemlige, og du dro hjem pga det, kudos til deg for å ta vare på deg selv og fjerne deg fra situasjonen. Anonymkode: 49076...463
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #10 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nei, jeg hadde ikke noe bestemt ønske. Jeg får seriøst angst av å være på fjellet. Merket det godt nå. Så å bli møtt på den måten gjorde det ikke bedre akkurat. Anonymkode: 0aaeb...cc2 Seriøs angst av å være på fjellet?? Haha😂😂😂 Anonymkode: 2f0b5...196
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #11 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Seriøs angst av å være på fjellet?? Haha😂😂😂 Anonymkode: 2f0b5...196 Det er vel ikke så rart, hvis dette er den erfaringen hun har med å være på fjellet. Hvem som helst kan få angst av å stadig måtte omgås personer som er så stygge som de som hakket på alt HI gjorde her. Anonymkode: 5800f...5b7
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #12 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Seriøs angst av å være på fjellet?? Haha😂😂😂 Anonymkode: 2f0b5...196 Hva ler du av? Anonymkode: 734c6...434
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #13 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Seriøs angst av å være på fjellet?? Haha😂😂😂 Anonymkode: 2f0b5...196 Og ellers går det bra med deg? Anonymkode: 90675...d2f
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #14 Skrevet 18. april 2022 Når folk klager til meg så spør jeg rett ut hvorfor de må klage, evt spør hva problemet egentlig er. Virker som gjengen din klager bare for å klage, ellers så liker de deg utrolig dårlig og at klagingen er deres måte å si det på. Synes du ble møtt med mye negativitet her, men spørs om det ligger en forhistorie til dette? Uansett, til spm ditt, det var ikke galt å dra hjem tidlig. Verden er fri 😃 Anonymkode: 52585...9aa
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #15 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg skulle til å si at du må få deg andre venner, og så leste jeg at dette er familie. Altså, disse familiemedlemmene eier ikke folkeskikk, de er jo rett og slett ufyselige og uhøflige. Hvis dette er din erfaring med fjellet, så forstår jeg at du ikke liker fjellet. Er dette din familie? I så fall tenker jeg at det vil være gunstig for din helse å ikke være sammen med dem i lignende situasjoner, for de gjør deg ikke friskere. Måten de hakker på deg på alt, det tviler jeg er noe som bare har skjedd på hytta denne gangen. Synes det er bra du sa fra til din søster. Men om slike som klager og hakker så mye på andre forstår hva de gjør med andre, eller tar selvkritikk, det tviler jeg på. Synes det var helt greit at du dro tidligere. Du har ikke gjort noe som helst feil, tvert imot! De andre, derimot... Anonymkode: 5800f...5b7 Vi har reist sammen en uke hvert år, og de bruker ikke å være sånn nei. Fjellet Jar jeg aldri likt i det hele tatt, for jeg syns det er deprimerende med kun hvitt og noen fjelltopper her og der. Det var derfor jeg ble hjemme nå. Ja, jeg syns også at det var en ufyselig oppførsel så mulig de ikke har hatt en dårlig fin uke der oppe de heller. Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ikke rart du får angst av å være på fjellet, når du er der sammen med sånne folk. Det eneste jeg tenkte når jeg leste innlegget ditt var hva du trodde du gjorde som var dårlig gjort, for jeg kan virkelig ikke se noenting. De behandlet deg dårlig, ekstremt utakknemlige, og du dro hjem pga det, kudos til deg for å ta vare på deg selv og fjerne deg fra situasjonen. Anonymkode: 49076...463 Ja, jeg syns de var utakknemlige. Jeg hadde jo bittelitt dårlig samvittighet fordi jeg ikke hadde blitt med, så prøvde jo å gjøre en liten innsats i å bake, ha med vin osv. Har ikke hørt noen enda heller, etter at jeg sendte meld, så de er vel sure for alvor nå. Anonym bruker skrev (2 timer siden): Seriøs angst av å være på fjellet?? Haha😂😂😂 Anonymkode: 2f0b5...196 Ja. Det er stort, ingenting å se på, og bare masse..rom. Jeg liker det overhodet ikke. Kjenner seriøst på angst, og det ble ikke bedre med den oppførselen til de andre nå. Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Når folk klager til meg så spør jeg rett ut hvorfor de må klage, evt spør hva problemet egentlig er. Virker som gjengen din klager bare for å klage, ellers så liker de deg utrolig dårlig og at klagingen er deres måte å si det på. Synes du ble møtt med mye negativitet her, men spørs om det ligger en forhistorie til dette? Uansett, til spm ditt, det var ikke galt å dra hjem tidlig. Verden er fri 😃 Anonymkode: 52585...9aa Nei det er ingen forhistorie. Vi har reist på tur sammen hvert år og det har bare vært en tradisjon og god stemning. Jeg tror de må ha hatt en kjedelig uke der oppe, og så gikk det ut over meg fordi jeg fikk forhandlet meg til p ikke være der hele uken. Det er ihvertfall det jeg tror. Får nok vite mer når de er hjemme igjen. Anonymkode: 0aaeb...cc2
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #16 Skrevet 18. april 2022 De andre var frekke og meggete. Jeg hadde ikke tilbragt en time til i deres selskap. Du kommer opp i ett døgn og bruker hele tida på å kokkelere og oppvarte dem, mens de klager og belærer deg?? Anonymkode: 71b32...e02
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #17 Skrevet 18. april 2022 Drittkjerringer! Anonymkode: e8b41...791
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå