Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #1 Skrevet 18. april 2022 Barnet mitt er fortsatt lite, men jeg regner med at påskeegg blir aktuelt neste år. Hvordan er det vanlig å gjøre det? Får de egget tidlig i påsken eller påskeaften? Hvor mye godteri er det? Får barna spise når de vil eller er det regler for det (bare etter middag eller noe sånt)? Si gjerne alderen på barna. Jeg skjønner at det varierer, jeg lurer bare på hva som er normalt. Hverken jeg eller mannen min er vokst opp med påskeegg. Anonymkode: 41856...08d
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #2 Skrevet 18. april 2022 Det varierer jo. Her får de det påskeaften. De får en del, men ikke mer enn de ville fått en lørdag x 3. Da de var små fikk de det til barne-TV, og så hadde jeg innsamling etter det. Hvis ikke hadde de ikke klart å kontrollere det. Husker ikke når jeg startet med å la de ha det hele tiden, men etter de var begynt på skolen i alle fall. Når de forstår konseptet spare. Anonymkode: 7b0d0...c9c
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #3 Skrevet 18. april 2022 Vi har påskeeggjakt på langfredag og da er egget deres. Niåringen spiste opp sitt samme dag i år, og da hadde han jo ikke mer snop resten av påsken (han fikk jo sjokolade på tur og det sto chips på bordet om kvelden). Jeg ser ikke vitsen med å porsjonere det ut, da går jo mye av vitsen bort. Det er bare påske en gang i året. Anonymkode: bc047...8ea
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #4 Skrevet 18. april 2022 De får på påskeaften her også. Vi har alltid gitt beskjed om at de kun får ett påskeegg hver, så noen ganger har besteforeldre fra hver side gitt annenhver gang, og noen ganger har tante gitt. Det har aldri vært noe tull med det, men vi måtte gjøre det sånn fordi det er grenser for hvor mye snop de skal spise, tross alt. De fikk små egg fram til de var rundt 7 år. Da ble de litt større, og det er like mye godteri som de får i løpet av et par lørdager. Anonymkode: 49594...609
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #5 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): De får på påskeaften her også. Vi har alltid gitt beskjed om at de kun får ett påskeegg hver, så noen ganger har besteforeldre fra hver side gitt annenhver gang, og noen ganger har tante gitt. Det har aldri vært noe tull med det, men vi måtte gjøre det sånn fordi det er grenser for hvor mye snop de skal spise, tross alt. De fikk små egg fram til de var rundt 7 år. Da ble de litt større, og det er like mye godteri som de får i løpet av et par lørdager. Anonymkode: 49594...609 Glemte å si at de sjelden spiser opp alt i løpet av en kveld. Det velger de selv. Anonymkode: 49594...609
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #6 Skrevet 18. april 2022 Her er det rebusløp påskeaften. De får så mye godteri at det er spist på 2-3 dager og de spiser heltxfrity. Anonymkode: 3af78...f82
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #7 Skrevet 18. april 2022 Takk for alle svar! Hi Anonymkode: 41856...08d
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #8 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Barnet mitt er fortsatt lite, men jeg regner med at påskeegg blir aktuelt neste år. Hvordan er det vanlig å gjøre det? Får de egget tidlig i påsken eller påskeaften? Hvor mye godteri er det? Får barna spise når de vil eller er det regler for det (bare etter middag eller noe sånt)? Si gjerne alderen på barna. Jeg skjønner at det varierer, jeg lurer bare på hva som er normalt. Hverken jeg eller mannen min er vokst opp med påskeegg. Anonymkode: 41856...08d Vi har variert litt. Pleid å ha en liten påske egg jakt hvor de leter etter egget. Da de var små puttet vi ikke så mye oppi av gangen, men etterfylte litt underveis. Nå er de større og i år fikk de påskeegg med masse godt oppi i starten av påskeferien med beskjed om at det skulle fordeles utover påskeferien. De har fått velge litt selv, men ikke helt fritt. Det er F.eks. ikke ok å sette til livs halve egget rett før middag. Det har nærmest av seg selv blitt til at de tar frem påskeegget sitt når de skal se på tv og spiser litt av det på kveldene. De har fordelt innholdet utover påskeferien veldig fint uten at vi har blandet oss så mye Anonymkode: 1da38...69a
Optatium Skrevet 18. april 2022 #9 Skrevet 18. april 2022 Vi har påskeeggjakt en dag det passer, gjerne langfredag eller påskeaften (væravhengig). Egget hadde i år en leppepomade i godis, en liten eske med godt, to sjokoladekyllibger, noen kinapuffer og smartiessjokolade. Ungene er 7,5 og 4. Blir spist opp samme dag, yngstemann sluker det fort, eldste sparer litt. Fikk mer godis sammen med filmen dagen etter.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2022 #10 Skrevet 20. april 2022 Her legges tomme egg frem hver kveld (torsdag-mandag), og om natten kommer påskeharen og fyller eggene og gjemmer dem. Hver morgen leter vi:-) Anonymkode: 9c66d...355
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå