Gå til innhold

Hvor mye tilrettelegger dere for aktivitet for ungdommene?

Anbefalte innlegg

Skrevet
amandine skrev (20 minutter siden):

Og de voksne barna er ute i frisk luft/ fysisk aktivitet daglig blant annet fordi både sug lut og jeg har krevd at de skulle det. Alt blir en vane osv…

Ikke alt min mor har krevd og tvunget meg til i barndommen blir fulgt når jeg er voksen :) Og det er naivt av oss foreldre å tro at våre barn fortsetter å lystre oss i alt når de er voksne. 

Anonymkode: ff2f6...fd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Ikke alt min mor har krevd og tvunget meg til i barndommen blir fulgt når jeg er voksen :) Og det er naivt av oss foreldre å tro at våre barn fortsetter å lystre oss i alt når de er voksne. 

Men vi har altså voksne barn. Og vi ser de er i aktivitet. Det er nemlig slik at grunnlaget vi la for gode vaner, samt velværet ved trening og gleden ved friluftsliv, ikke er noe man glemmer vekk bare for å trasse.

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Nå er vel ikke målet at barna skal lystre oss i voksen alder, men når man legger grunnlaget gjennom barne- og ungdomsår så er det rart hva som fester seg. Har man vært vant til å bruke kroppen i frisk luft i oppveksten vil de fleste ta med seg den vanen i sitt voksne liv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Det er ikke snakk om at de lystrer kommandoer fra meg når de er voksne, det er vel kanskje bare sånn at de etterlever har oppdaget gleden i de verdiene jeg har formidlet? Jeg tror sjelden noen som har vært vant med å være aktive og ute legger seg ned for å råtne. 

Skrevet
sug lut skrev (14 minutter siden):

Men vi har altså voksne barn. Og vi ser de er i aktivitet. Det er nemlig slik at grunnlaget vi la for gode vaner, samt velværet ved trening og gleden ved friluftsliv, ikke er noe man glemmer vekk bare for å trasse.

Eh hjelpes. 

Anonymkode: 5daa7...7ab

Skrevet
sug lut skrev (25 minutter siden):

Det er ikke snakk om å trasse. Enkelte av oss er annerledes enn foreldrene, ikke blåkopier av dem. Jeg drikker for eksempel ikke alkohol, selv om mine foreldre hadde sunn alkoholforbruk og vinkultur. Jeg går ikke tur bortover veien etter samme trase dag ut og dag inn, slik min mor gjorde, men tar forskjellige traseer, og jeg går ikke på veggen hvis jeg må være inne en hel dag og jobbe. Jeg hadde sex før ekteskapet, selv om foreldrene mine prøvde å oppdra meg slik at jeg skulle vente. Og så videre.

Skrevet
amandine skrev (13 minutter siden):

Det er ikke snakk om at de lystrer kommandoer fra meg når de er voksne, det er vel kanskje bare sånn at de etterlever har oppdaget gleden i de verdiene jeg har formidlet? Jeg tror sjelden noen som har vært vant med å være aktive og ute legger seg ned for å råtne. 

Du ser altså ingenting imellom å være ute hver dag, i storm, striregn, 40 pluss eller 30 minus, og å "legge seg ned for å råtne"? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Du ser altså ingenting imellom å være ute hver dag, i storm, striregn, 40 pluss eller 30 minus, og å "legge seg ned for å råtne"? 

Du klarer ikke å se at det alltids kan finnes noen få unntak fra regelen? Kan ikke huske sist det gikk en dag uten at noen av oss var ute av huset for frisk luft. Det skal ekstremvær til for at det ikke er godt for kropp og sjel. 

Anonymkode: 86f18...693

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Du klarer ikke å se at det alltids kan finnes noen få unntak fra regelen? Kan ikke huske sist det gikk en dag uten at noen av oss var ute av huset for frisk luft. Det skal ekstremvær til for at det ikke er godt for kropp og sjel. 

Anonymkode: 86f18...693

Joda, jeg klarer å se det. Men ikke de som bare ser alt i svart-hvitt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...