Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #1 Skrevet 18. april 2022 Jeg er 20% sykemeldt,har stort sett hatt fri torsdagene da det passer jobben best. Har vært fleksibel for jobben. Denne uken skal jeg jobbe de 4 dagene, så da har leder brukt sykemeldingsdagen min nå i dag. Er det greit? Jeg spør fordi jeg lurer, går fint å jobbe disse dagene altså, så går ikke på det. Men hun har da nå endret "fridagen" som hun har bestemt fra før fordi det allerede er en fridag denne uken. Anonymkode: f7676...62d
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #2 Skrevet 18. april 2022 Nei, det er ikke lov, siden du har fast dag på torsdager, så er det da sykemeldingdagen din skal være. Hun kan jo alltids spørre deg om du kan ha sykemeldingsdagen dinmandagen denne uken her, og om det er greit for deg, er det vel ok. Anonymkode: 10d98...ad1
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #3 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei, det er ikke lov, siden du har fast dag på torsdager, så er det da sykemeldingdagen din skal være. Hun kan jo alltids spørre deg om du kan ha sykemeldingsdagen dinmandagen denne uken her, og om det er greit for deg, er det vel ok. Anonymkode: 10d98...ad1 Ok, så det er ikke lov nei. Hun har ikke spurt om å endre, bare satt meg opp. Takk for svar. Hi Anonymkode: f7676...62d
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #4 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Nei, det er ikke lov, siden du har fast dag på torsdager, så er det da sykemeldingdagen din skal være. Hun kan jo alltids spørre deg om du kan ha sykemeldingsdagen dinmandagen denne uken her, og om det er greit for deg, er det vel ok. Anonymkode: 10d98...ad1 Det er forskjell på å ha fast fridag og å stort sett bruke fridagen på en torsdag. Anonymkode: 52baa...488
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #5 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Det er forskjell på å ha fast fridag og å stort sett bruke fridagen på en torsdag. Anonymkode: 52baa...488 Har uansett de 2 siste månedene hatt torsdag som fridag nå når jeg har vært sykmeldt. Og hvis jeg fortsatt er sykmeldt i mai, vet jeg at det kommer helligdag på en torsdag, da kan vel ikke jeg bare flytte "fridagen" som jeg vil? Hi Anonymkode: f7676...62d
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #6 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Har uansett de 2 siste månedene hatt torsdag som fridag nå når jeg har vært sykmeldt. Og hvis jeg fortsatt er sykmeldt i mai, vet jeg at det kommer helligdag på en torsdag, da kan vel ikke jeg bare flytte "fridagen" som jeg vil? Hi Anonymkode: f7676...62d Nei du kan ikke flytte den som du vil, ergo kan ikke hun det heller. Anonymkode: c8be6...68d
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #7 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Nei du kan ikke flytte den som du vil, ergo kan ikke hun det heller. Anonymkode: c8be6...68d Var det jeg tenkte, så litt rart at hun har gjort det.Men jeg får høre med henne i morgen. Anonymkode: f7676...62d
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #8 Skrevet 18. april 2022 Når du blir gradert sykmeldt skal der varsles hvordan sykmeldingen skal «tas ut». Skal du ha en fridag, skal du jobbe kortere dager osv. dette bør jo fremgå av oppfølgingsplanen din, hvordan sykmeldingen organiseres kan gjerne endres underveis, mens a som en avtale mellom deg og din leder. Hun kan ikke flytte sykmeldingsskjemaet din vilkårlig rundt like lite som du kan gjøre det. Så det enkle svarer er; Nei, hun kan ikke ensidig endre din sykmeldingsdag. Fastsatte helligdager/fridager kommer selvfølgelig i tillegg til din sykmeldingsdag. Når helligdagen senere faller på en torsdag «mister» du sykmeldingsdagen den uka Anonymkode: 584e5...ce8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå