Anonym bruker Skrevet 17. april 2022 #1 Skrevet 17. april 2022 Jeg har en hund på 6 kg. Han ble i dag angrepet av en stor hund. Filleristet. Hunden min skrek hele tiden. Han fikk sjokk. Nå etterpå er han helt apatisk. Store redde øyne. Bare sitter der. Hvor lenge kan dette vare? Anonymkode: ef9fb...fd7
Anonym bruker Skrevet 17. april 2022 #2 Skrevet 17. april 2022 Og du tok ham ikke til veterinær fordi...? Anonymkode: 6f7ae...09f
Anonym bruker Skrevet 17. april 2022 #3 Skrevet 17. april 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Og du tok ham ikke til veterinær fordi...? Anonymkode: 6f7ae...09f Han har ingen sår eller fysiske skader. Spør her fordi jeg ikke vet. Anonymkode: ef9fb...fd7
Anonym bruker Skrevet 17. april 2022 #4 Skrevet 17. april 2022 Han kan ha indre skader. kom deg til dyrlege . Anonymkode: 673a8...830
Anonym bruker Skrevet 17. april 2022 #5 Skrevet 17. april 2022 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Han har ingen sår eller fysiske skader. Spør her fordi jeg ikke vet. Anonymkode: ef9fb...fd7 Når han ble så ristet kan han ha indre skader, hjernerystelse, hjerneskade, brudd, indre organer. Du bør kontakte veterinær! Håper du fikk navnet på andre hundens eier, for du bør melde den. Anonymkode: 6f7ae...09f
Anonym bruker Skrevet 17. april 2022 #6 Skrevet 17. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Når han ble så ristet kan han ha indre skader, hjernerystelse, hjerneskade, brudd, indre organer. Du bør kontakte veterinær! Håper du fikk navnet på andre hundens eier, for du bør melde den. Anonymkode: 6f7ae...09f Og et symptom på indre skader er ofte... apati. Anonymkode: d4c07...c7d
Anonym bruker Skrevet 17. april 2022 #7 Skrevet 17. april 2022 Kontakt dyrlege. Hvorfor løftebrudd ham ikke bare opp? Anonymkode: e0a34...f80
Anonym bruker Skrevet 17. april 2022 #8 Skrevet 17. april 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Kontakt dyrlege. Hvorfor løftebrudd ham ikke bare opp? Anonymkode: e0a34...f80 Løftet han opp? Den andre hunden hadde han i munnen. Anonymkode: ef9fb...fd7
Anonym bruker Skrevet 17. april 2022 #9 Skrevet 17. april 2022 HI, helsen til din hund er ditt ansvar. Du er ansvarlig for å sørge for at hunden din får helsebehandling når den trenger det. Hunden din ble angrepet for mange timer siden og er apatisk. Da er det ditt ansvar å søke veterinærhjelp for hunden din NÅ. Du må ringe veterinær, som kan vurdere om hunden din trenger tilsyn nå eller om det kan vente til i morgen. Du må slutte å være så tafatt! Sørg for å ringe en veterinær her og nå! Anonymkode: 6f7ae...09f
Anonym bruker Skrevet 17. april 2022 #10 Skrevet 17. april 2022 Herregud, hi. Hunden din er blitt filleristet…og du er på Dib🙈😱 Anonymkode: fc3e7...76d
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #11 Skrevet 18. april 2022 Hvordan går det med hunden? Anonymkode: 443fa...36d
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #12 Skrevet 18. april 2022 Ikke bry deg om kjeftsmellene her, og hunden din har sikkert ingen indre skader for det skal mye til. Slik som dette kan hinder leke sammen, så han er sikkert uskadet. Han har nok fått seg en psykisk smell og det beste er å ta han med ut etterhvert for å se hvordan han reagerer på andre hinder. Det verste som kan skje og som også er sannsynlig er at han blir aggresiv og redd for andre store hunder. Håper det går bra, men det ser ut som han har blitt litt traumatisert så ring en veterinær for å høre. Anonymkode: 862dd...99c
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #13 Skrevet 18. april 2022 Hunden vår ble kjørt over av en bil, og den var også helt apatisk mens vi kjørte til dyrlegen (bor i distriktet, så kjøreturen tok over en time). Bare satt helt stille med store redde øyne, verken klynket eller ga andre uttrykk for smerter. Da vi kom frem hadde den så store indre skader at dyrlegen avlivet umiddelbart for å skåne den for mer smerte. Om hi ikke tok hunden til dyrlegen er nok sjansen for at den ikke lever mer dessverre ganske stor. Anonymkode: a6ad0...18c
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #14 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hunden vår ble kjørt over av en bil, og den var også helt apatisk mens vi kjørte til dyrlegen (bor i distriktet, så kjøreturen tok over en time). Bare satt helt stille med store redde øyne, verken klynket eller ga andre uttrykk for smerter. Da vi kom frem hadde den så store indre skader at dyrlegen avlivet umiddelbart for å skåne den for mer smerte. Om hi ikke tok hunden til dyrlegen er nok sjansen for at den ikke lever mer dessverre ganske stor. Anonymkode: a6ad0...18c Nå er det ganske stor forskjell på å bli påkjørt av en bil og ristet av en hund. Anonymkode: 862dd...99c
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #15 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Nå er det ganske stor forskjell på å bli påkjørt av en bil og ristet av en hund. Anonymkode: 862dd...99c Poenget gikk rimelig langt over hodet her. Anonymkode: a6ad0...18c
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #16 Skrevet 18. april 2022 Vi hadde en hund som ble utsatt for det samme (ingen fysiske skader). Han ble engstelig for å gå tur, og møtte vi andre hunder på turen, i hvert fall store, prøvde han å klatre oppover beina på oss. Men han satt ikke sånn du beskriver etterpå, så jeg er enig i at du bør ta en tur til veterinæren. Anonymkode: ee0b7...1d0
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #17 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Løftet han opp? Den andre hunden hadde han i munnen. Anonymkode: ef9fb...fd7 Før den andre hunden fikk tak i ham. Anonymkode: e0a34...f80
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #18 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Før den andre hunden fikk tak i ham. Anonymkode: e0a34...f80 Nei, det gadd hun sikkert ikke. Ev så oppfattet hun ikke faren før skaden var gjort. Hvilke av de to alternative tenker du er mest sannsynlig? Anonymkode: a6ad0...18c
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #19 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Om hi ikke tok hunden til dyrlegen er nok sjansen for at den ikke lever mer dessverre ganske stor. Anonymkode: a6ad0...18c Ohhh the draamaaa… Anonymkode: 61a6c...c46
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #20 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Nei, det gadd hun sikkert ikke. Ev så oppfattet hun ikke faren før skaden var gjort. Hvilke av de to alternative tenker du er mest sannsynlig? Anonymkode: a6ad0...18c Erfaringsmessig nummer en. Gadd ikke bruke bånd eller rett og slett slippe ut hunden for å lufte seg selv. Det skal mye til at sånt skjer om hundeeiere har hunene i bånd. Anonymkode: e0a34...f80
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #21 Skrevet 18. april 2022 ring dyr legen, dyret har det jo ikke bra, veldig tafatt og gå inn her i stedenfor og ringe og forhøre deg med en dyrlege Anonymkode: d0c00...4b6
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #22 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Erfaringsmessig nummer en. Gadd ikke bruke bånd eller rett og slett slippe ut hunden for å lufte seg selv. Det skal mye til at sånt skjer om hundeeiere har hunene i bånd. Anonymkode: e0a34...f80 Hva er det egentlig du mener her, du formulerer deg veldig klønete. Ut fra din erfaring, så skjer slike episoder som hi forteller om fordi eierne ikke gidder å løfte opp hunden sin når den blir angrepet, er det riktig tolket? Og fordi de ikke gidder å ha hunden i bånd, men bare slipper bikkjene sine og lar dem lufte seg selv? Anonymkode: 61a6c...c46
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #23 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Før den andre hunden fikk tak i ham. Anonymkode: e0a34...f80 Min lille malteser ble for noen uker siden angrepet av en løs husky (min gikk i bånd). Jeg rakk ikke reagere før den var der,man går jo ikke og er klar i tilfelle angrep konstant. Nå gikk det heldigvis bra med min hund, tror dekkenet hun hadde på beskyttet mot bittsår. Men jeg gikk instinktivt bort og dro hun til meg, tenkte ikke før etterpå at hunden kunne bitt meg og. Den prøvde også å få tak i hunden min etter jeg hadde løftet den opp, stod med munnen full av pels fra halen etterpå. Etterpå var hunden min også apatisk, halen hang rett ned. Var redd, og turte nesten ikke flytte på seg. Men etter 15-20 min var den seg selv igjen heldigvis. Tenkte ikke engang på at den kunne fått indre skader, bare sjekket at den ikke hadde bittsår 😱 Anonymkode: bc9b7...a66
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #24 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva er det egentlig du mener her, du formulerer deg veldig klønete. Ut fra din erfaring, så skjer slike episoder som hi forteller om fordi eierne ikke gidder å løfte opp hunden sin når den blir angrepet, er det riktig tolket? Og fordi de ikke gidder å ha hunden i bånd, men bare slipper bikkjene sine og lar dem lufte seg selv? Anonymkode: 61a6c...c46 Ofte skjer det fordi folk ikke holder hundene sine i bånd. Anonymkode: e0a34...f80
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #25 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ofte skjer det fordi folk ikke holder hundene sine i bånd. Anonymkode: e0a34...f80 Du mener det er mer sannsynlig at en hund angriper en løs hund enn en hund som et i bånd? Anonymkode: 61a6c...c46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå