Gå til innhold

Drikker dere på ferie med barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis ikke.., hvorfor ikke? ( jeg tenker ikke å drikke så mye at man blir full)

Anonymkode: a4379...5c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Kan ta et glass vin i sola og til middag. 

Anonymkode: 8b65c...83f

Skrevet

Selvsagt drikker vi... 

Anonymkode: 0e0ed...7cd

Skrevet

Nei. Både mannen og jeg er avholds.

Skrevet

Nei. Vi liker ikke alkohol så godt at vi drikker det utenom fest. Drikker brus både på ferie og hjemme

Anonymkode: c0970...703

Skrevet

Ja, drikker litt vin og eventuelt øl/cider på ferie med barna. 

Anonymkode: 2c933...601

Skrevet

Ja, det gjør vi. Et glass til lunsj, ett til to til middag og et glass på terrassen på kvelden.

Anonymkode: fc0de...640

Skrevet

Ja, men drikker oss ikke fulle

Anonymkode: 21d68...b24

Skrevet

Ja, men aldri mer enn 1-2 enheter pr dag.

Anonymkode: 78362...77d

Skrevet

Jeg regner med at du mener om man drikker alkohol, og det kan vi gjøre ja. Både på ferie og hverdag. 

Hvorfor denne usunne interessen for hva andre gjør i gitte situasjoner? De aller fleste vet når man tråkker over grensen enten på ene eller andre måten. 

Anonymkode: fa95a...a7e

Skrevet

Når jeg sier at jeg «drikker» så er det på fest og blir brisen/full. Jeg drikker aldri med barna på ferie eller hjemme, men kan ta en iskald cider på terrasen på kvelden

Anonymkode: 38744...7d7

Skrevet

Ja, både vann, brus, vin, øl, saft og til og med en cognac og sikkert noe annet også. Hvorfor spør du? Er det noen som ikke drikker når de er på ferie? Da må de bli fryktelig tørste.

Anonymkode: 57685...d81

Skrevet

Kan fint ta 1-2  glass vin til maten eller ute på terrassen selvom barna er hjemme, synes ikke det er noe galt i det. Men noe særlig mer enn det drikker jeg ikke med barn rundt meg.

Anonymkode: 5e288...095

Skrevet

Kan fint drikke meg litt fnisete etter barna har sovnet. Når jeg er på ferie, treffer jeg brødre som jeg ser én gang i året og da blir det gjerne noen sene mimre- eller spillekvelder med noe godt i glasset. Barna er store nok til å stå opp selv, også deler vi voksne på å stå opp først. Ingen drikker så mye at vi er dårlige dagen etter eller ligger til langt på dag. 

Anonymkode: 4bb96...0be

Skrevet

Nei, siden jeg foretrekker Cola. Alkohol rundt barn gjør meg ingenting,  så sant man vet å begrense seg,  men hverken jeg eller mannen drikker alkohol.

Anonymkode: 2b760...779

Skrevet

Jepp!

Anonymkode: 0e000...4eb

Skrevet

Ja, men aldri met enn ett glass vin eller en øl. De eneste gangene jeg drikker mer er som vinpakke på restaurant. Da blir det i løpet av en lang kveld med god mat, og barna er ikke med. Jeg er ikke en festdrikker. 

Anonymkode: 264be...606

Skrevet

Å ta en øl til maten er innafor. Men vi drikker ikke mens vi ser på tv osv. 

Tenker det er fint at barn får ett avslappet forhold til alkohol. 

Anonymkode: 759c4...405

Skrevet

Kan ta et glass vin, men som regel gjør jeg ikke det. Jeg er skadet av alkoholmisbruk i nær relasjon.

Anonymkode: c9e50...985

Skrevet

Ja. 😊

Anonymkode: 2c0c4...b57

Skrevet

Vin til både lunsj og middag på meg , mens mannen drikker øl. 

Vil si det drikkes mer vann og brus enn alkohol.

Skrevet

Drikker aldri hvis det er barn tilstede, kun på fest med voksne. Ingen av oss liker øl og vin, så da tar vi heller brus eller vann til maten.

Anonymkode: fd41d...885

Skrevet

Nei. Er avholds, så drikker aldri. Alkohol er helsefarlig, og jeg utsetter ikke kroppen for «gift»

Anonymkode: b4637...b0a

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei. Er avholds, så drikker aldri. Alkohol er helsefarlig, og jeg utsetter ikke kroppen for «gift»

Anonymkode: b4637...b0a

Samme her. Jeg er så glad for at det endelig er mer fokus på kreftfaren forbundet med alkohol også.

Anonymkode: a27a1...7e5

Skrevet
20 hours ago, Anonym bruker said:

Hvis ikke.., hvorfor ikke? ( jeg tenker ikke å drikke så mye at man blir full)

Anonymkode: a4379...5c4

ja tar meg et glass vin eller en øl, barn har godt av og se at foreldrene har sunne vaner til Alkehol

Anonymkode: 4885a...c07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...