Gå til innhold

Hvor mye klarer du / dere å spare i måneden?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette har variert mye opp gjennom tidene. Vi har hatt perioder med veldig trang økonomi der vi i snitt kanskje klarte å spare 0-500 kr i måneden, eller faktisk gikk i minus. Nå er vi blitt eldre, har bedre betalte jobber og mindre lån, så nå sparer vi rundt 20- 30 000 kr i måneden (til ferie, i fond osv.).

Anonymkode: 0916d...35a

Har et fast trekk på lønningsdagen, 300 kr, inn på et rentefond. Samme har mannen.

Så vi sparer 600 kr i måneden som vi ikke merker. Vi har midt på treet lønninger og 300 hver merker vi egentlig ikke.

Anonymkode: 8ccac...16a

Vi sparer 30.000 kr i mnd på konto, setter de inn på fleksilånet slik at vi kan ta de ut igjen ved behov. Vi sparer barnetrygden i fond til barna, jeg setter av 1200 kr i fond hver mnd og mannen 1500 kr i fond. I tillegg sparer han i lån og aksjer. Så det blir kanskje 35.000 kr per mnd. Mannen tjener veldig bra og jeg veldig dårlig. Er ufør.

Anonymkode: 4b763...3a8

Annonse

Rundt 30.000 i måneden. 

Men det som er interessant i slike diskusjoner er jo prosentvis hvor mye av det man faktisk har utbetalt man sparer. Det sier seg selv at en aleneforsørger med 30.000 utbetalt i måneden ikke kan spare hele månedslønnen sin. Vi har begge gode lønninger og har til sammen over 100.000 utbetalt i måneden. Utgiftene våre utgjør mye mindre enn det. Da står vi naturligvis helt annerledes stilt en et par som har halvparten, eller en aleneforsørger.

Anonymkode: 99658...131

Sparer ikke. Eier hus og hytte og betaler 35.000 i mnd. på lån slik at vi er gjeldfrie før vi er 60. Har en buffer på 100.000, så sparer opp igjen den dersom vi må bruke av den. Vi tjener 1.6 i året.

Anonymkode: 192bb...30b

On 4/17/2022 at 9:10 AM, Anonym bruker said:

Jeg synes det er vanskelig å bygge seg opp økonomisk, og opplever at alt har blitt dyrere. Foreløpig ingen endring i lønn (midt på treet).

Anonymkode: 6ac9e...10c

sparer ca 5000-10000 pr mnd, hvis ting går i stykker og slik eller at det skjer noe uforventet og jeg sparer ca 4000kr til barnet hver uke

Anonymkode: 03b1b...2f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...