Gå til innhold

Er det lovlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har planer om å kjøpe dette produktet her:

https://www.etsy.com/no-en/listing/1174788112/hairy-tarantula

Det er en ekte tarantell som er død, utstoppa og ordna på slik at den både er luktfri, vil holde seg lenge og aldri råtne. Jeg vil bruke den som en rekvisitt i stua. Men før jeg evt. kjøper denne tarantellaen så må jeg først være sikker på om det er lovlig å kjøpe den i Norge. Er det det? Er det lovlig med import av døde, utstoppa dyr fra utlandet til Norge? Jeg vil jo ikke bryte loven.

Anonymkode: ae8fe...87f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send en mail til mattilsynet og spør, det er mye som ikke er lov, men det er mye som er lov også....

Anonymkode: d0e6c...d37

Skrevet

Jeg googlet litt nå og fant ikke noe klart svar. Enkelte sier det er fritt frem, mens andre sier det ikke er det. Finner ikke noe på Mattilsynets- eller andre offentlige sider, så jeg foreslår som over at du ringer dem og spør. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Hei, jeg har planer om å kjøpe dette produktet her:

https://www.etsy.com/no-en/listing/1174788112/hairy-tarantula

Det er en ekte tarantell som er død, utstoppa og ordna på slik at den både er luktfri, vil holde seg lenge og aldri råtne. Jeg vil bruke den som en rekvisitt i stua. Men før jeg evt. kjøper denne tarantellaen så må jeg først være sikker på om det er lovlig å kjøpe den i Norge. Er det det? Er det lovlig med import av døde, utstoppa dyr fra utlandet til Norge? Jeg vil jo ikke bryte loven.

Anonymkode: ae8fe...87f

Æsj. Hvorfor vil du ha den?

Anonymkode: 9de9f...245

Skrevet

Så lenge den er skikkelig "utstoppet" og ikke en truet dyreart, trir jeg nok den er lovlig. Men personlig hadde spurt tollvesenet, de har full oversikt over slikt.

Anonymkode: 42346...103

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...