Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #51 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (På 4/16/2022 den 21.08): Hver gang vi er på ferie og skal dele på utgifter til hytte, mat osv blir det alltid delt per familie. Vi er en liten familie på 3 stk, og nå begynner jeg egentlig å tenke litt på at vi taper hver gang. Et eksempel, ferie med to andre vennepar. 10 senger, 4 soverom. ( vi var 11 personer så en måtte sove på madrass) Delte prisen på hytta på 3 familier. De to andre var 4 per familie og delte 3 soverom på 8 Stk, vi fikk et soverom med barnet vårt på madrass. Så en helt annen vennegjeng som nå i sommer skal til Spania sammen, snakk om å ta en stor minibuss fra flyplassen. De andre familiene er 5 stk, og vi da 3stk. Igjen mente også disse vennene dele på Antall familier. Igjen blir vi jo den tapende parten. Hva pleier dere andre å gjøre? Anonymkode: 2f071...9b5 Hvis man skal begynne å finfordele på den måten slik at det blir heeeelt likt så er det jo noen andre ting man også må tenke på, f.eks. at det kan være stor forskjell på hva og hvor mye hver enkelt spiser. En familie på 3 med et stort barn/tenåring kan spise for mye mer penger enn en familie på 5 med 3 små barn som generelt sett er mer småspiste og ofte ikke så interessert i dyre matvarer. Jeg tenker at så lenge forskjellen i familiene ikke er så innmari stor, så går det bra å dele per familie. Det blir litt annerledes dersom det er en familie på 3 og to familier på 7 personer synes jeg. Anonymkode: 9fd4e...9a6
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #52 Skrevet 18. april 2022 Vi er kun en voksen og et barn. Reiser noen ganger med en vennefamilie som er to voksne og to barn. Da deler vi på tre, der de tar to tredjedeler. Noe annet ville bare blitt rart! Klart de som har ubegrensede økonomiske midler eller som er de som "vinner" økonomisk på å dele per familie synes at det blir styrete å regne litt på det. Hadde de vært i andres sko ville de nok tenkt annerledes. Anonymkode: 4930a...6fd
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #53 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Vi er kun en voksen og et barn. Reiser noen ganger med en vennefamilie som er to voksne og to barn. Da deler vi på tre, der de tar to tredjedeler. Noe annet ville bare blitt rart! Klart de som har ubegrensede økonomiske midler eller som er de som "vinner" økonomisk på å dele per familie synes at det blir styrete å regne litt på det. Hadde de vært i andres sko ville de nok tenkt annerledes. Anonymkode: 4930a...6fd Er litt sånn jeg tenker også, at mest sannsynlig hadde man tenkt annerledes på det hvis man var de med færrest i familien Anonymkode: 2f071...9b5
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #54 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Vi er kun en voksen og et barn. Reiser noen ganger med en vennefamilie som er to voksne og to barn. Da deler vi på tre, der de tar to tredjedeler. Noe annet ville bare blitt rart! Klart de som har ubegrensede økonomiske midler eller som er de som "vinner" økonomisk på å dele per familie synes at det blir styrete å regne litt på det. Hadde de vært i andres sko ville de nok tenkt annerledes. Anonymkode: 4930a...6fd Nei jeg ville ikke tenkt annerledes uansett Anonymkode: 297da...a19
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #55 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Er litt sånn jeg tenker også, at mest sannsynlig hadde man tenkt annerledes på det hvis man var de med færrest i familien Anonymkode: 2f071...9b5 Vi er alltid de som er færrest, men vi deler jo på antall familier uansett. Er vi ute og spiser så betaler hver familie for seg. Anonymkode: 2d962...e11
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #56 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Vi er alltid de som er færrest, men vi deler jo på antall familier uansett. Er vi ute og spiser så betaler hver familie for seg. Anonymkode: 2d962...e11 Merkelig. Så på restaurant deler dere slik at man betaler for seg selv mens på reiser som pleier å koste mye mer så er det ok at de med få er med på å betale for de med flere. Anonymkode: 4930a...6fd
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #57 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Merkelig. Så på restaurant deler dere slik at man betaler for seg selv mens på reiser som pleier å koste mye mer så er det ok at de med få er med på å betale for de med flere. Anonymkode: 4930a...6fd Det er vel ikke så merkelig.. Anonymkode: 297da...a19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå