Gå til innhold

Uff. Rusmisbrukeren er gravid😭

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jo, det å ønske barn en god barndom som varer livet ut er å være riktig navla. Å ønske barn fattigdom og lidelse...

Anonymkode: a029f...070

Å ville tvangssterilisere mennesker som tjener under en viss sum er å være ikke riktig navla, uansett hvordan du vrir på det.

Anonymkode: 72d6b...51b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Å ville tvangssterilisere mennesker som tjener under en viss sum er å være ikke riktig navla, uansett hvordan du vrir på det.

Det handler om å forhindre at barn vokser opp under så dårlige kår at de får en barndom fylt av lidelse og elendighet. En barndom varer livet ut. Det er av ren omtanke for barna. Det hadde spart samfunnet for en hel del utgifter også. I tillegg ville det fått en slutt på denne fattigdommen som det mases så mye om.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det handler om å forhindre at barn vokser opp under så dårlige kår at de får en barndom fylt av lidelse og elendighet. En barndom varer livet ut. Det er av ren omtanke for barna. Det hadde spart samfunnet for en hel del utgifter også. I tillegg ville det fått en slutt på denne fattigdommen som det mases så mye om.

Løsningen på fattigdom... Jeg bøyer meg i støvet! 

Anonymkode: 70a3e...198

Skrevet

Må le litt, ikke av folk som sliter får barn og de barna blir lidende. Men at  folk bare tror at det er foreldre som ser sliten ut og som panter noen øl bokser eller som ruset seg i ungdomsårene og kommer fra dårlig oppvekst med det samme problemer automatisk ruser seg bare fordi man ser sliten ut. 

Er MANGE mennesker som ser oppegående som drikker og ruser seg og aldeles ikke ser ut til at de er noe misbrukere. 
Jeg er oppvokst i slikt miljø og når folk fant ut så trodde de nesten ikke på det for foreldrene var så oppegående og engasjerte. Men bak fasaden var det ikke like greit å være barn.

Blir som å si at man kan se på noen er pedofile fordi at de ser sånn og sånn ut, når realiteten er at ofte så stemmer det ikke i det hele tatt og det er fotballtreneren eller den flotte onkelen. 

Man skal ikke dømme folk etter utseende... 

Anonymkode: 21bfc...cef

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Løsningen på fattigdom... Jeg bøyer meg i støvet! 

Ja, i og med at fattigdom går i arv så hadde det jo vært løst på den måten.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Tankegangen din skremmer livskiten ut av meg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Du er ikke riktig navla.

Enig

Anonymkode: 42057...0c3

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Nei det er ikke av omtanke til barna

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Tankegangen din skremmer livskiten ut av meg.

Meg også, virkelig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Du er jo syk. 

Anonymkode: 86ee7...00a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du er jo syk. 

Hvor sykt er det å ønske barn en god barndom?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Skal du sterilisere halve Afrika, Asia og Amerika også? La bare de rikeste få lov til å formere seg? Høres ut som et gufs fra tidligere tider... 

Skrevet

For å si det slik. Hadde jeg kjent noen med slike holdninger, så hadde jeg vært alvorlig bekymret for barnet.. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

For å si det slik. Hadde jeg kjent noen med slike holdninger, så hadde jeg vært alvorlig bekymret for barnet.. 

Ingen fare. Jeg er godt utdannet og har god inntekt. Det er de som sender barna sine på skolen med slitte klær du burde bekymre deg for. De har tydelig ikke økonomi til å ta vare på barna sine.

Skrevet

Skal du sterilisere halve Afrika, Asia og Amerika også? La bare de rikeste få lov til å formere seg? Høres ut som et gufs fra tidligere tider... 

Våre lover gjelder bare her i landet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ingen fare. Jeg er godt utdannet og har god inntekt. Det er de som sender barna sine på skolen med slitte klær du burde bekymre deg for. De har tydelig ikke økonomi til å ta vare på barna sine.

Du er jo ikke annet enn et nettroll - skjønner det.

Men bare det å bruke tid på å spy ut dritt på nett gjør at det er grunn til bekymring. Utdannelse og økonomi betyr ingenting i forhold til et forkvaklet menneskesyn.

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Ei jeg har gått i klasse med for snart 20 år siden er gravid. Hun startet i rusmiljøet allerede i 8.klasse. Kom fra en belastet familie så vidt jeg hørte. Sett familien hennes å vil anta de også er rusmisbrukere ut i fra hvordan de så ut. 

Min skolevenninne, la oss kalle henne Ida har annonsert på Facebook at hun er gravid. Høygravid også. Jeg kjente det skjærte i hjertet mitt. Vet ikke om hun misbruker akkurat nå, men de seneste bildene på Facebook ser hun rimelig sliten ut. Så vil tro hun har holdt på med rus hvertfall frem til graviditeten ble oppdaget. Jeg er så trist. Tenker på det stakkars barnet. Hvilken arv og fremtid den vil få. Tenker på om nok en generasjon rammes. Tenker på om mot ruser seg. Tenker om ikke helsestasjonen vet at hun har misbrukt, samtidig ser hun rimelig sliten ut for alderen så de ser vel dårlig om de ikke har skjønt såpass. Rusen har satt sine spor. Facebooks er full av gratulasjoner fra andre i miljøet. Uff. Måtte bare få det ut ett sted. Hun er ikke i min omgangskrets, har ikke sett henne på sikkert 10 år men jeg fikk så vondt av den lille som fødes med ballast. 

Anonymkode: 46f01...ba9

Helt ærlig, ja det er synd på barn som fødes av rusmisbrukere, men jeg skjønner virkelig ikke hvor du vil med dette innlegget annet enn å sole deg i glansen av skandale og andres elendighet under dekke av omsorg. 
Dette er bare sladder, du antar, vil tro og sladrer og dømmer så det koster etter.  Om et menneske du ikke har hatt kontakt med på 10 år?
« La oss kalle henne Ida»? For da er det anonymt og du er edel? 
Dette synes jeg er nedrig. Om du har omsorg for henne og det ufødte barnet rekker du ut en hånd istedenfor å sladre. 
«Måtte bare få det ut et sted» skriver du. Fordi du liksom har så mye smerte på grunn av dette barnet som du sladrer om?

Det neste er vel at du får vondt i mammahjertet ditt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Du er jo ikke annet enn et nettroll - skjønner det.

Men bare det å bruke tid på å spy ut dritt på nett gjør at det er grunn til bekymring. Utdannelse og økonomi betyr ingenting i forhold til et forkvaklet menneskesyn.

Hun sier jo akkurat det samme som dere, bare dratt enda lenger. De som har hatt problemer med rusmidler blr tvangssteriliseres av hensyn til barna. Akkurat som at en narkoman kan bli nykter og en god forelder, kan en med liten inntekt få seg jobb og bedre inntekt etterhvert. De som ikke har råd til barn bør ikke få dem, og de som bruker rusmidler ble heller ikke få barn. Så er vel de fleste enige i at det er helt forferdelig når babyer blir født med abstinenser. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du tror ikke hun ser forskjell på alminnelig sliten og alkoholisert? Hva slags samfunn lever du i som nekter å tro at det finnes foreldre som drikker bort hele påsken? 

Anonymkode: 2fa33...9f6

Nei, jeg tror ikke at hun kan se årsaken til at noen ser slitne ut. Noen har sovet dårlig, er syke, står midt i en livskrise eller har bare et utseende som ser mer herja ut. 
Man kan fint se strålende opplagt og pen ut som alkoholiker.

Og jeg har ikke benektet at noen foreldre drikker bort både påske og resten av året, men det er ikke som står med barna og panter tomgods. 

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (10 minutter siden):

Hun sier jo akkurat det samme som dere, bare dratt enda lenger. De som har hatt problemer med rusmidler blr tvangssteriliseres av hensyn til barna. Akkurat som at en narkoman kan bli nykter og en god forelder, kan en med liten inntekt få seg jobb og bedre inntekt etterhvert. De som ikke har råd til barn bør ikke få dem, og de som bruker rusmidler ble heller ikke få barn. Så er vel de fleste enige i at det er helt forferdelig når babyer blir født med abstinenser. 

Nei, jeg tror ikke at hun kan se årsaken til at noen ser slitne ut. Noen har sovet dårlig, er syke, står midt i en livskrise eller har bare et utseende som ser mer herja ut. 

Og jeg har ikke benektet at noen foreldre drikker bort både påske og resten av året, men det er ikke som står med barna og panter tomgods. 

«Dere»? 

Jeg har ikke sagt annet i denne tråden enn at HIs innlegg er fullt av synsing

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (43 minutter siden):

Man kan se fresh og pen ut som alkoholiker, absolutt, men noen ser man det jo også godt på. Man ser også forskjell på sliten pga omstendigheter og de som er ustelt og slitne pga misbruk. 

Anonymkode: 2fa33...9f6

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 16.4.2022 den 20.46):

Noen ganger har jeg tenkt at tvangssterilisering av narkomane kanskje ikke hadde vært noen dum idé. Jeg jobber innen juristikk og har sett en hel del tragiske skjebner.

Anonymkode: bd4b0...0a8

Juristikk? Du mener jus eller juridistikk? 

Anonymkode: f356a...bd6

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Veien til helvete er brolagt med edle motiver…

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Våre lover gjelder bare her i landet.

De gjaldt for reisende folk og rom-folk før i tida. Og før der igjen; for «tyskertøser» og «frekke piker», dvs seksuelt aktive ugifte kvinner. Alle disse risikerte både tvangssterilisering og lobotomering … men tenk så mange baaaaaarn som ble reddet fra en fæl oppvekst 👏🧡👏🧡👏🧡👏

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Hvorfor stoppe der; det er vel enda bedre å skyte de fattige? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

God ide!

Anonymkode: bf401...111

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...