Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #1 Skrevet 16. april 2022 Jeg tror ikke på det egentlig, men fikk et forbigående snev av tvil i dag. Var på butikken. Var en dame der. En skikkelig Karen. Presset seg frem, dyttet vekk barn og voksne. Hun bar turist og la igjen mye penger der i bygda, så hun fortjente respekt. På vei ut av butikken slang hun seg forbi en gammel mann med stokk og sa et eller annet, hørte ikke hva. Uansett, så smalt hun polposen sin rett i kanten på skyvedøren og det sa «poff». Og polet var stengt. Et par unggutter klappet, og jeg klarte faktisk ikke la være å le litt selv om det var kjipt for henne. Følte meg litt slem egentlig. Og kjedelig for gjestene hun ventet til middag Har du sett karma? Anonymkode: ebb89...a54
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #2 Skrevet 16. april 2022 Og når traff "karma" deg da? De fleste som elsker at karma treffer andre, har blitt truffet selv. Tenk så kult det ville vært om en tråd var sånn : når traff karma deg? Det ville jo blitt en veldig kul og interessant tråd i forhold til denne. Anonymkode: 15430...0ca
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #3 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (På 16.4.2022 den 19.00): Og når traff "karma" deg da? De fleste som elsker at karma treffer andre, har blitt truffet selv. Tenk så kult det ville vært om en tråd var sånn : når traff karma deg? Det ville jo blitt en veldig kul og interessant tråd i forhold til denne. Anonymkode: 15430...0ca Det kommer jo an på om man har vært slem eller ikke, det. Denne dama var ubehagelig mot alle og hadde det så travelt at hun slo i stykker vinen sin. Det er karma; hun brakte det over seg selv. Hvorfor mener du å vite at HI fortjener en straff? Hva er det du mener hun har gjort? Anonymkode: 91105...ca4
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #4 Skrevet 18. april 2022 En gang var mannen min og jeg ute og kjørte i en 50-sone. Vi passerte en politikontroll, kjørte gjennom en sving, og møtte en bil som kom mot oss i et vanvittig tempo. Av en eller annen idiotisk grunn blinket min mann med frontlyktene for å advare sjåføren om kontrollen, men råkjøreren svarte med å vise fingeren og tråkke ekstra på gassen. Hva som skjedde etterpå vet jeg ikke, men jeg kan tenke meg han ble fotgjenger en god stund. Anonymkode: bf762...207
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #5 Skrevet 18. april 2022 Ei jeg kjenner, snakket veldig nedlatende til og om andre mødre før hun fikk barn. Hun var "verdensmester" på oppdragelse, og pratet stygt om foreldre med barn med talevansker, konsentrasjonsvansker, der hun visste de hadde soveproblemer, barn som havnet på skråplanet osv. Hun visste nemlig hvordan alt dette kunne unngås. Hun har nå et barn med alle disse "problemene" og barnevernet er innblandet. Men jeg godter meg ikke, selv om jeg har tenkt at det var karma, for jeg syns det er trist, både for barnet og henne. Anonymkode: 390c2...aa6
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #6 Skrevet 18. april 2022 En skulle jo gjerne sett at det eksisterte, men naturlig nok er det bare tingenes tilfeldighet som av og til treffer blink i en verden man leter etter rettferdighet. Vi er jo syv milliarder mennesker på denne kloden og det ville vært rart om ikke av og til uhell skjedde med rasshøl også. Så ja, jeg har jo observert situasjoner en gjerne skulle sett var karma, men jeg har jo også observert nok øyeblikk av fandens uflaks for bra folk til å overhodet ikke ha noen tro på at det er annet enn tilfeldigheter og verden aldri ble skapt med tanke på hva som var rettferdig. Anonymkode: 32f37...6d2
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #7 Skrevet 18. april 2022 Tror dere seriøst på dette? Anonymkode: bf76f...351
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #8 Skrevet 18. april 2022 Karma handler ikke om hevn eller uhell som er "til pass" for folk. Det handler om hva du sender ut, og at du selv får erfare og oppleve det for å lære. Det er ingen straff altså. Anonymkode: 15430...0ca
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #9 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Karma handler ikke om hevn eller uhell som er "til pass" for folk. Det handler om hva du sender ut, og at du selv får erfare og oppleve det for å lære. Det er ingen straff altså. Anonymkode: 15430...0ca Hvilken gud er det som styrer den opplæringsprosessen? Anonymkode: bf76f...351
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #10 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Hvilken gud er det som styrer den opplæringsprosessen? Anonymkode: bf76f...351 Poenget er at det trengs ingen gud. Anonymkode: 15430...0ca
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #11 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Poenget er at det trengs ingen gud. Anonymkode: 15430...0ca Hva kaller du det da? Det bryter med naturlovene, har tydeligvis en moral som sammenfaller med din egen og bryter inn for å påvirke verdens gang. Hva kaller du det om ikke en gud? Anonymkode: bf76f...351
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #12 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Hva kaller du det da? Det bryter med naturlovene, har tydeligvis en moral som sammenfaller med din egen og bryter inn for å påvirke verdens gang. Hva kaller du det om ikke en gud? Anonymkode: bf76f...351 Hva fabler du om? Hvis du har stjålet fra mennesker, og så opplever at noen stjeler fra deg, hva har det med å bryte naturlover å gjøre? Anonymkode: 15430...0ca
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #13 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hva fabler du om? Hvis du har stjålet fra mennesker, og så opplever at noen stjeler fra deg, hva har det med å bryte naturlover å gjøre? Anonymkode: 15430...0ca Det kaller jeg tilfeldighet eller at jeg ikke passet godt nok på sakene mine. Det ville sansunlig vis ikke vært noen sammenheng mellom mitt tyveri og det som ble stjålet fra meg. Noen ganger er det jo en direkte sammenheng mellom det du selv gjør og det du opplever, som at om du jevnlig banker hunden din er det mer aansynlig at den en dag biter deg, men det er ikke den typen sammenhenger som menes når folk snakker om karma. Hvis bi hår tilbake til ditt eksempel måtte bi da også regne med at den jeg først hadde stjålet fra hadde gjort noe galt og trengte en "karmaopplevelse" for å lære. Da har jo jeg egentlig gjort vedkommende en tjeneste som karma burde belønne meg og ikke straffe neg for. Anonymkode: bf76f...351
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #14 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det kaller jeg tilfeldighet eller at jeg ikke passet godt nok på sakene mine. Det ville sansunlig vis ikke vært noen sammenheng mellom mitt tyveri og det som ble stjålet fra meg. Noen ganger er det jo en direkte sammenheng mellom det du selv gjør og det du opplever, som at om du jevnlig banker hunden din er det mer aansynlig at den en dag biter deg, men det er ikke den typen sammenhenger som menes når folk snakker om karma. Hvis bi hår tilbake til ditt eksempel måtte bi da også regne med at den jeg først hadde stjålet fra hadde gjort noe galt og trengte en "karmaopplevelse" for å lære. Da har jo jeg egentlig gjort vedkommende en tjeneste som karma burde belønne meg og ikke straffe neg for. Anonymkode: bf76f...351 Det er jo begrenset hvor godt man kan passe på sakene sine. Om du blir frastjålet noe i den situasjonen, så er det rart om du ikke skulle tenkt over hva du hadde utsatt andre for. Men klart, unntak fins. Karma handler opprinnelig ikke om slike ting i det hele tatt. Det er noe en har adoptert fra hinduismen og som handler om at man lærer i neste liv. Anonymkode: 15430...0ca
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #15 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er jo begrenset hvor godt man kan passe på sakene sine. Om du blir frastjålet noe i den situasjonen, så er det rart om du ikke skulle tenkt over hva du hadde utsatt andre for. Men klart, unntak fins. Karma handler opprinnelig ikke om slike ting i det hele tatt. Det er noe en har adoptert fra hinduismen og som handler om at man lærer i neste liv. Anonymkode: 15430...0ca Da er karma en guddommelig kraft. Det forundrer meg om flertallet her inne skulle bekjenne seg til hinduismen, men det var jo det jeg spurte om. Hvilken gud eller guddommelig kraft som styrte denne karmaen. Anonymkode: bf76f...351
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #16 Skrevet 18. april 2022 Jeg tror på karma. At alle får det de fortjener en dag Anonymkode: 0eb92...1a2
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #17 Skrevet 18. april 2022 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Jeg tror på karma. At alle får det de fortjener en dag Anonymkode: 0eb92...1a2 Er ikke det litt ubehagelig hver gang noe dumt skjer deg? Anonymkode: bf76f...351
Anonym bruker Skrevet 18. april 2022 #18 Skrevet 18. april 2022 Jeg tror og på karma, men tror karma kan komme veldig sent, og i neste livet. Anonymkode: 73403...4f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå