Gå til innhold

Har eg rett til å reagere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når pleier dere å koke egg og grille? Hadde du avtalt med familien når dere egentlig skulle gjøre det? Viste alle nøyaktig når du kom hjem?

Anonymkode: 38be6...7d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Eh, hi reagerer jo selv på at hun ikke ble informert. Hun hadde sikkert ikke reagert om hun overhode ikke hadde vært å få tak i.

Anonymkode: ebec0...0ad

Det kan godt hende hun hadde

Anonymkode: c27ba...633

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Men ikke så mye at dere har ønske om å involvere partner som må jobbe i høytidsmiddager, eller greier å forstå at noen ønsker å bli inkludert på den måten.

Det er jo flott om du og din mann har samme holdninger og fungerer sammen. Men Hi og mannen har ikke det.

I et forhold hvor man kommuniserer godt og har omtanke, så ville reaksjonen når HI sa fra at hun ble lei seg/skuffet nå vært at mannen forklarte f.eks. at det skjedde spontant, eller at det var eneste måten at xxx fikk med seg middag pga. lammingen, men at han lover at de skal kommunisere bedre neste gang slik at de finner en løsning som inkluderer alle fordi han også ønsker at hun skal være sammen med dem. Det hadde ikke vært verre enn som så. Hadde mannen gjort det så hadde han ikke en gang trengt å beklage, for HI ville følt at hun og hennes følelser ble sett og satt pris på. Istedenfor velger mannen å kalle HI egoist. Han kommuniserte ikke. Han viste ikke omtanke for HI. Og så kaller han henne egoist...

Anonymkode: a677b...367

Eh det var lunsj , middag spiste de nok sammen senere 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det kan godt hende hun hadde

Ja det er sikkert kjempesannsynlig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det handler jo ikke om det. Det handler om å vente en time på at hun som kommer fra jobb får være med. At ingen tenkte på det, og ikke mannen en gang. Veldig veldig rart og uhørt i mitt hode. 

Anonymkode: 2d24f...6d0

Ja i ditt hode, godt vi er forskjellige. Men jeg skjønne hvorfor mange forhold ryker når man lager så mye styr for dette

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja det er sikkert kjempesannsynlig. 

Ja

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja

Så du pleier å bli sur over å ikke bli informert når det ikke er mulig å få tak i deg?

Snodig reaksjonsmønster.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så du pleier å bli sur over å ikke bli informert når det ikke er mulig å få tak i deg?

Snodig reaksjonsmønster.

Pleier generelt å bli lite sur, heldigvis 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Ja i ditt hode, godt vi er forskjellige. Men jeg skjønne hvorfor mange forhold ryker når man lager så mye styr for dette

Eller når man ikke skjønner at man skal inkludere partneren i slike ting... Det er godt vi er forskjellige ja! 

Skrevet

Pleier generelt å bli lite sur, heldigvis 

Bare når du ikke har blitt informert om ting som skjer når det har vært umulig å få tak i deg, da?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Piss. Mannen til HI var uhøflig og lite omtenksom. Han stelte til middag til alle andre, og taimet det slik at hun akkurat gikk glipp av det. Det er drittsekkatferd i ethvert forhold. Man SNAKKER med hverandre. Den som på en bestemt dag har middagsansvaret i en familie synkroniserer det, slik at de som jobber eller er ute kan rekke å delta i fellesskapet. Middagen er familens møtepunkt, og det er faktisk en voksen persons plikt å skjønne hva som ligger i det. Inkludert å taime lunchen til ungene slik at de er passe sultne når fellesmåltidet starter. Herregud altså. 

Anonymkode: 5476d...802

Er det sånn du snakker med mannen din i etterkant hvis du er uenig i noe han har gjort? 

Det er grilling, ikke julemiddag som skal serveres kl 17 til sølvguttene. 

Anonymkode: 88c98...85f

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Bare når du ikke har blitt informert om ting som skjer når det har vært umulig å få tak i deg, da?

Eh nei

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Eller når man ikke skjønner at man skal inkludere partneren i slike ting... Det er godt vi er forskjellige ja! 

Ja!det er godt

Skrevet

Eh nei

Eh, du bare antar at andre blir det da?

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Eh, du bare antar at andre blir det da?

Ja etter denne tråden her så

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Er det sånn du snakker med mannen din i etterkant hvis du er uenig i noe han har gjort? 

Det er grilling, ikke julemiddag som skal serveres kl 17 til sølvguttene. 

Mannen min ville aldri, ALDRI ha kommet på å arrangere et måltid rett før jeg var beregna å komme hjem. 

Jeg kaller bare drittsekker for drittsekk. Ikke mannen min, han har aldri oppført seg på den måten.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Mannen min ville aldri, ALDRI ha kommet på å arrangere et måltid rett før jeg var beregna å komme hjem. 

Jeg kaller bare drittsekker for drittsekk. Ikke mannen min, han har aldri oppført seg på den måten.

Vi har definitivt veldig forskjellig definisjon av drittsekk og forskjellig terskel for bruk av skrikeknapp og barnslige uttrykk 😅 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 17.4.2022 den 20.58):

Nå var det vel ikke snakk om egg-jakt heller. De kokte egg og grillet mat!

Anonymkode: 0da9c...fac

Samme det, dette var noe som var viktig for HI så hvorfor skal mannen da gjøre sitt for å ekskludere henne?

Tenk om han heller kunne overrasket HI med eggkoking og grilling når hun kom hjem fra jobb? Bruke den ekstra timen til å lage noe ekstra godt. Det tror jeg HI hadde satt pris på, komme hjem til grilling og kos etter en lang dag på jobben. Det er også slik man behandler familien sin, med omtanke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Vi har definitivt veldig forskjellig definisjon av drittsekk og forskjellig terskel for bruk av skrikeknapp og barnslige uttrykk 😅 

Nei, jeg gikk ikke inn i forhold med en barnslig dust som ikke skjønner det alle voksne skjønner. Dét er forskjellen. Så jeg er «godt vant» - noe som egentlig betyr «vant til normale folk som klarer å tenke ut basale ting uten hjelp av støttekontakt.» 

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Nei, jeg gikk ikke inn i forhold med en barnslig dust som ikke skjønner det alle voksne skjønner. Dét er forskjellen. Så jeg er «godt vant» - noe som egentlig betyr «vant til normale folk som klarer å tenke ut basale ting uten hjelp av støttekontakt.» 

Jeg skjønner ikke hvorfor du driver å drar inn ditt forhold, anførselstegn, store bokstaver og ett språk som en sjømann. Vi er uenige, ingen grunn til å bli hissig eller nedlatende. 

Har det veldig bra i mitt forhold også, det er forøvrig irrelevant for trådstarter. 

Skrevet

Jeg ville tenkt det var helt ok at de gjorde påskeaktiviteter mens jeg var på jobb, men middag kunne de ventet med! Eller spurt

Vi avtaler middag på en vanlig tirsdag.. Ville i hvert fall gjort det hvis vi hadde besøk fra familie. 

Veldig rart at INGEN spurte om deg og mat synes jeg. Både i min egen og svigerfamilien ville det spørsmålet dukket naturlig opp

Anonymkode: f6b9d...29c

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Eh det var lunsj , middag spiste de nok sammen senere 

Hi har ikke skrevet at det var lunsj, så jeg tolker full grilling med familien som middag.

Men HI kan jo oppklare dette om hun orker.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 4/17/2022 den 20.27):
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hi har ikke skrevet at det var lunsj, så jeg tolker full grilling med familien som middag.

Men HI kan jo oppklare dette om hun orker.

Det var full grilling. HI

Anonymkode: 0b900...3b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...