Gå til innhold

Har eg rett til å reagere?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Så lenge det var kun en time om å gjøre var det litt rart at de ikke ventet med maten, men aktivitetene var det jo hyggelig at de gjorde sammen. 

Anonymkode: 3ec02...1d3

Jeg er enig i dette. Hvis de hadde planer om lunsj halv 12 ville det vært noe annet men når de først spiste så sent synes jeg det er merkelig av dem å ikke vente en drøy halvtime til. Forstår godt at du er skuffet HI. 

Anonymkode: f351f...08c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde aldri reagert på det,  bare synes det var fint de fant på noe når jeg var på jobb

Anonymkode: c27ba...633

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Det er da helt normalt å vente med maten til alle er hjemme. De kunne ventet 30 minutter med å fyre på grillen,  de viste jo du var like om hjørnet! Hadde ikke kostet dem mye, så hadde du kunnet spist sammen med dem, og ikke kalde Rester alene. Jeg skjønner godt du er skuffet!! 

Anonymkode: f125f...27b

Enig med denne!

Anonymkode: ffae6...27e

Skrevet

There are no justified resentments 

Anonymkode: 4b8d5...828

Skrevet
Kamomille skrev (8 timer siden):

Det kan oppfattes ganske så egoistisk at et voksent menneske som må jobbe blir fornærmet og såret fordi ungene får gode opplevelser i ferien?

jeg synes iallfall det er merkelig at voksne synes barn skal vente men å grille eller koke egg fordi mor er på jobb 

Så ungene får ikke gode opplevelser i ferien hvis de må vente en time lenger på middagen slik at deres mor, som måtte jobbe, også kan inkluderes?

Anonymkode: a677b...367

Skrevet

Du overreagere og jeg syns også du er egoistisk da dette er aktiviteter for barna, og ikke for deg. 

Anonymkode: fc83f...bc9

Skrevet

I mitt hode er det en veldig merkelig og ikke minst korttenkt ting å gjøre. Du var en time unna, og de fant ut at de skulle spise sånn at de så og si var ferdige når du kom hjem? Så sier mannen at det er du som er egoistisk?

Ja sikkert. Og ikke én av de voksne tenkte at det var fint å vente den timen så du fikk spise sammen med dem? Litt av en gjeng..

Anonymkode: 2d24f...6d0

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så ungene får ikke gode opplevelser i ferien hvis de må vente en time lenger på middagen slik at deres mor, som måtte jobbe, også kan inkluderes?

Anonymkode: a677b...367

Joda, det kan de selvfølgelig:)

Men at mor forventer at de hverken kan koke egg eller grille uten at hun er der, eller at hun blir fornærmet og såret fordi ungene - som tross alt har ferie- får opplevelser, DET kan oppfattes som egoistisk. 

Hvorfor kan ikke mor være glad på ungenes vegne? De har kost seg med aktiviteter og familie mens mor har jobbet. Jeg greier faktisk ikke å se hvorfor det er feil. 

vi aner jo ikke alderen på ungene, om de hadde planlagt å spise tidligere men ble forsinket, om ungene allerede hadde ventet lenge på mat osv. 

Det er snakk om GRILLING, ikke en eksotisk utflukt liksom. De kan grille flere ganger slik at mor også får være med!

Endret av Kamomille
Skrivefeil
Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Jeg hadde blitt drit-sur om det hadde skjedd her. Og jeg hadde aldri funnet på noe sånn om det var mannen som var på jobb. Hadde aldri gjort noe sånn uten å snakket om det på forhånd. Egentlig ikke så vanskelig - det tar omtrent 90 sekunder: "Du, skal vi vente til du kommer hjem med påskeegg-jakten i ettermiddag / i morgen / når det nå er, eller tar vi det før du kommer, så spiser vi når du kommer hjem?" Jeg: Ja, helt ok at dere tar jakten før jeg kommer hjem / Nei, vent på meg for det vil jeg også være med på."

Jeg kunne nok litt skuffet, og med noen litt sure blikk, kommet over det om de helt impulsivt hadde tatt egg-jakten, selv om de visste at ville ha vært med. Men hadde de spist middag uten meg uten avtale, da hadde jeg ikke bare blitt sur, jeg hadde blitt skikkelig muggen....

Anonymkode: 4ed8f...af1

Støtter denne. Både rart at de ikke nevner for deg og ikke venter på deg. 

Anonymkode: e596b...514

Skrevet

lemming?

Anonymkode: 2080a...bb6

Skrevet (endret)

Du kan jo ikke bli lei deg for det. Det er svært mange kvinner som kommer hjem fra jobb og må sette i gang med både mat og huslige sysler. Du bør kose deg med ferdiglaget mat, som du enkelt kan varme opp, hvis du legger godvilja til. En ting til. Å lete etter grunn til at du ikke er inkludert, er ikke bra for deg.

Endret av prekæs
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

lemming?

Ja, hva er lemming??

Og hva er egentlig å "koke påskeegg"? Er det det samme som å koke vanlige egg? Gjør dere det utendørs? Aldri hørt om at noen koker påskeegg før.... 🤷‍♀️

Anonymkode: 75901...a69

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Ja, hva er lemming??

Og hva er egentlig å "koke påskeegg"? Er det det samme som å koke vanlige egg? Gjør dere det utendørs? Aldri hørt om at noen koker påskeegg før.... 🤷‍♀️

Anonymkode: 75901...a69

Lemming er når sauene får lam. Koke påskeegg er gryte på bål og løkskall oppi slik at egga blir gule og det gjøres utendørs. HI 

Anonymkode: 0b900...3b8

Skrevet
Kamomille skrev (13 timer siden):

Det kan oppfattes ganske så egoistisk at et voksent menneske som må jobbe blir fornærmet og såret fordi ungene får gode opplevelser i ferien?

jeg synes iallfall det er merkelig at voksne synes barn skal vente men å grille eller koke egg fordi mor er på jobb 

Så det er vanskelig for barna å vente i en time ekstra? Om HI ser på dette som en aktivitet som familien gjør sammen så er det merkelig at mannen avtaler noe slikt bak ryggen til HI.

Jeg bryr meg ikke så mye om eggjakt men det gjør farmoren, hun elsker å se gleden i barna når de leter etter egg så da er det helt naturlig for meg å inkludere henne. For min del så trenger jeg ikke være med på alt alltid så har også sendt barna for å ha eggjakt hos henne uten at jeg er med. Folk er forskjellig og det koster så lite å ta hensyn og være inkluderende ovenfor andre medmennesker. 

Skrevet
Elina skrev (7 minutter siden):

Så det er vanskelig for barna å vente i en time ekstra? Om HI ser på dette som en aktivitet som familien gjør sammen så er det merkelig at mannen avtaler noe slikt bak ryggen til HI.

Jeg bryr meg ikke så mye om eggjakt men det gjør farmoren, hun elsker å se gleden i barna når de leter etter egg så da er det helt naturlig for meg å inkludere henne. For min del så trenger jeg ikke være med på alt alltid så har også sendt barna for å ha eggjakt hos henne uten at jeg er med. Folk er forskjellig og det koster så lite å ta hensyn og være inkluderende ovenfor andre medmennesker. 

Selvfølgelig kan det være vanskelig for barn på vente en ekstra time på mat! Det avhenger selvfølgelig av hvor gamle ungene er. En 2-åring er langt mindre tålmodig enn en 12-åring. 

Anonymkode: 0da9c...fac

Skrevet
Kamomille skrev (4 timer siden):

Joda, det kan de selvfølgelig:)

Men at mor forventer at de hverken kan koke egg eller grille uten at hun er der, eller at hun blir fornærmet og såret fordi ungene - som tross alt har ferie- får opplevelser, DET kan oppfattes som egoistisk. 

Hvorfor kan ikke mor være glad på ungenes vegne? De har kost seg med aktiviteter og familie mens mor har jobbet. Jeg greier faktisk ikke å se hvorfor det er feil. 

vi aner jo ikke alderen på ungene, om de hadde planlagt å spise tidligere men ble forsinket, om ungene allerede hadde ventet lenge på mat osv. 

Det er snakk om GRILLING, ikke en eksotisk utflukt liksom. De kan grille flere ganger slik at mor også får være med!

👆🏻

Feil om mannfolkene ikke aktiviserer ungene når mor jobber, det er jammen feil om de gjør det også. 

Anonymkode: 88c98...85f

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Selvfølgelig kan det være vanskelig for barn på vente en ekstra time på mat! Det avhenger selvfølgelig av hvor gamle ungene er. En 2-åring er langt mindre tålmodig enn en 12-åring. 

Det med mat kan man jo lett finne ut av, hva om dere har middagsplaner til et gitt klokkeslett? Da er jo normalen at man spiser i en tid der man igjen kan spise når man har planer. Er jo ikke snakk om å sulte ungene men å planlegge bedre. 

Har i huset har aldri ungene klaget over å vente en time ekstra på eggjakt men hadde passet på at de fikk i seg mat i en tid slik at de holdt seg til middagsplanene. 

Skrevet
Elina skrev (22 minutter siden):

Det med mat kan man jo lett finne ut av, hva om dere har middagsplaner til et gitt klokkeslett? Da er jo normalen at man spiser i en tid der man igjen kan spise når man har planer. Er jo ikke snakk om å sulte ungene men å planlegge bedre. 

Har i huset har aldri ungene klaget over å vente en time ekstra på eggjakt men hadde passet på at de fikk i seg mat i en tid slik at de holdt seg til middagsplanene. 

Nå var det vel ikke snakk om egg-jakt heller. De kokte egg og grillet mat!

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

De er 4, 5, 7, 8, 8, 11, 11 og 12.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Lemming er når sauene får lam. Koke påskeegg er gryte på bål og løkskall oppi slik at egga blir gule og det gjøres utendørs. HI 

Aha! Takk.

Skrevet

Hvis du hadde sagt før fu dro at du planlagt å loje påskeegg og grille når du kom hjem bille det bært dårlig gjort å starte før du kom, men hvis det ikke var noen konkret plan eller noe du pleier å gjøre synes jeg det var fint at de gjorde det på dagen mens været var best.

Anonymkode: 38be6...7d0

Skrevet

Jeg lurer på hvor mange av dere som sier hi er egoistisk som ikke hadde ventet en halvtime-time med maten hvis dere visste at mannen deres var på vei hjem fra jobb - trolig sulten…

Anonymkode: ebec0...0ad

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg lurer på hvor mange av dere som sier hi er egoistisk som ikke hadde ventet en halvtime-time med maten hvis dere visste at mannen deres var på vei hjem fra jobb - trolig sulten…

Nei, her hadde mannen absolutt ikke forventer at 8 unger skulle vente ca 1,5 time på mat. Ifølge HI startet de kl 14 og hun var hjemme 15:15.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei, her hadde mannen absolutt ikke forventer at 8 unger skulle vente ca 1,5 time på mat. Ifølge HI startet de kl 14 og hun var hjemme 15:15.

Ok. Hvis jeg visste at mannen var hjemme fra jobb i 15-tiden, så hadde jeg uten tvil planlagt dagen slik at han fikk spise med resten av selskapet når han kom sliten hjem fra jobb. Og lagt opp lunsjen slik at barna slapp å sulte ihjel (noe som for flere her synes til å være en reell bekymring…)

Skrevet
On 4/16/2022 at 3:59 PM, Anonym bruker said:

Jeg var på dagvakt i går, kom hjem 15.15. Mannen og ungene grilla og kokte påskeegg i lag med besteforeldre, tante og onkler og søskenbarn. De begynte kl. 14.00 og var så godt som ferdig med å ete da jeg kom hjem. Hadde ikke blitt informert og noe som helst. Blir lei meg for å ikke bli inkludert,men og fordi jeg vil være med på påsketradisjoner med mine unger. Jeg har fri resten av påsken og de andre har heller ingen planer annet enn lemming. Så synes de burde vente en time eller at vi kunne tatt det en annen dag. Men blir ikke forstått og blir fortalt at jeg er egoistisk av min mann. 

du overreagerer tenker jeg

Anonymkode: a33a6...a7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...