Gå til innhold

Har eg rett til å reagere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på dagvakt i går, kom hjem 15.15. Mannen og ungene grilla og kokte påskeegg i lag med besteforeldre, tante og onkler og søskenbarn. De begynte kl. 14.00 og var så godt som ferdig med å ete da jeg kom hjem. Hadde ikke blitt informert og noe som helst. Blir lei meg for å ikke bli inkludert,men og fordi jeg vil være med på påsketradisjoner med mine unger. Jeg har fri resten av påsken og de andre har heller ingen planer annet enn lemming. Så synes de burde vente en time eller at vi kunne tatt det en annen dag. Men blir ikke forstått og blir fortalt at jeg er egoistisk av min mann. 

Anonymkode: 0b900...3b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rett til å reagere har man jo, men tenker at det er kjedelig for barna å vente i lang tid på at du skal komme hjem, ig at han tok initiativ og fikset det er bare positivt. Det er jo for din egen del at du bil delta, ikke for barnas, så ja, det er egoistisk

Anonymkode: 924a4...246

Skrevet

Nei altså, jeg synes de som har fri må få gjøre slike ting når de synes det passer dem best. Å vente til halv fire er jo kjedelig for dem. De kunne forøvrig gjemt noe av maten til deg da. 

Det er ikke deres skyld i at du måtte jobbe. Og det er fortsatt noen dager igjen av påsken som dere kan gjøre ting sammen på. 

Så jeg synes du er kjip som ble sur for at de koste seg. 

Anonymkode: fe628...182

Skrevet

Ja, jeg synes du overreagerer litt, de holdt jo fremdeles på når du kom så de kunne vise deg hva de hadde gjort og du kunne få litt mat.

Jeg forventer ikke at mann og  barn skal sitte å vente på meg når jeg må jobbe...

Anonymkode: 37c52...404

Skrevet

Jeg synes du overreagerer litt, og jeg synes det er dårlig gjort av deg å gi de dårlig samvittighet.

Hva er lemming?

Anonymkode: 2ea78...f04

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg var på dagvakt i går, kom hjem 15.15. Mannen og ungene grilla og kokte påskeegg i lag med besteforeldre, tante og onkler og søskenbarn. De begynte kl. 14.00 og var så godt som ferdig med å ete da jeg kom hjem. Hadde ikke blitt informert og noe som helst. Blir lei meg for å ikke bli inkludert,men og fordi jeg vil være med på påsketradisjoner med mine unger. Jeg har fri resten av påsken og de andre har heller ingen planer annet enn lemming. Så synes de burde vente en time eller at vi kunne tatt det en annen dag. Men blir ikke forstått og blir fortalt at jeg er egoistisk av min mann. 

Litt egoistisk er du helt klart. 

Anonymkode: fa076...766

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Jeg kan ikke tro deg..Må.jeh så ja... Du teller ikke særlig mye. 

Anonymkode: 2d24f...6d0

Skrevet

Skjønner at du gjerne ville vært med på det, men hvis du snur på det har du en mann som sørget for at ungene fikk en fin påske mens du var på jobb. Les tråden om hun som er ensom i forholdet grunnet sykdom hos mannen. Kanskje du ser på det hele med nye øyne? 

Anonymkode: 88c98...85f

Skrevet

Det er da helt normalt å vente med maten til alle er hjemme. De kunne ventet 30 minutter med å fyre på grillen,  de viste jo du var like om hjørnet! Hadde ikke kostet dem mye, så hadde du kunnet spist sammen med dem, og ikke kalde Rester alene. Jeg skjønner godt du er skuffet!! 

Anonymkode: f125f...27b

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er da helt normalt å vente med maten til alle er hjemme. De kunne ventet 30 minutter med å fyre på grillen,  de viste jo du var like om hjørnet! Hadde ikke kostet dem mye, så hadde du kunnet spist sammen med dem, og ikke kalde Rester alene. Jeg skjønner godt du er skuffet!! 

Anonymkode: f125f...27b

Ok, takk. Godt at noen forstår 😢

Skrevet

Ja du overreagerer! Ta deg sammen og vær glad de finner på noe sammen.

Anonymkode: bcd5d...e15

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Jeg synes du overreagerer litt, og jeg synes det er dårlig gjort av deg å gi de dårlig samvittighet.

Hva er lemming?

Anonymkode: 2ea78...f04

Lemming er sikkert dialekt for lamming, altså når sauene får lammene sine. 

Anonymkode: 05790...69d

Skrevet

Jeg skjønner deg, og jeg skjønner resten av gjengen. 

Anonymkode: 3ec02...1d3

Skrevet

Ang sysslene så synes jeg du reagerer mer enn nødvenig, men når vi snakker om maten så syne jeg de fint kunne ha ventet på deg. Noe annet synes jeg er merkelig!

Skrevet
KellyTaylor skrev (2 minutter siden):

Ang sysslene så synes jeg du reagerer mer enn nødvenig, men når vi snakker om maten så syne jeg de fint kunne ha ventet på deg. Noe annet synes jeg er merkelig!

Ja, det er jo det jeg mener. HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er jo det jeg mener. HI

Beklager skrivefeil :) Lurer på hva de tenkte da de fyret opp grillen og trykket i seg maten før du var ferdig med dagvakt. Slo det dem ikke at du muligens var sulten etter vakt? Og lite lysten på kald mat? Snåle folk.

Skrevet

Du overreagerer. Hvis du har fri resten av påsken kan dere jo både grille, lage egg og whatever de neste dagene....kjedelig for ungene å vente med påskekos til ettermiddagen fordi en av foreldrene er på jobb. 

Anonymkode: 07b73...6a0

Skrevet

Jeg hadde blitt drit-sur om det hadde skjedd her. Og jeg hadde aldri funnet på noe sånn om det var mannen som var på jobb. Hadde aldri gjort noe sånn uten å snakket om det på forhånd. Egentlig ikke så vanskelig - det tar omtrent 90 sekunder: "Du, skal vi vente til du kommer hjem med påskeegg-jakten i ettermiddag / i morgen / når det nå er, eller tar vi det før du kommer, så spiser vi når du kommer hjem?" Jeg: Ja, helt ok at dere tar jakten før jeg kommer hjem / Nei, vent på meg for det vil jeg også være med på."

Jeg kunne nok litt skuffet, og med noen litt sure blikk, kommet over det om de helt impulsivt hadde tatt egg-jakten, selv om de visste at ville ha vært med. Men hadde de spist middag uten meg uten avtale, da hadde jeg ikke bare blitt sur, jeg hadde blitt skikkelig muggen....

Anonymkode: 4ed8f...af1

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Nå aner ikke jeg hva du mener med «koke påskeegg».

hvis jeg var på jobb og resten av familien hadde fri så ville jeg nok blitt glad for at de koste seg med aktiviteter i lag meg familien framfor å sitte og vente på meg. Jeg ville ikke hatt noe problem med å spise når jeg kom hjem selv om resten var ferdig (eller nesten ferdig).

Der høres jo ut som dette var en litt spontan greie i og meg at du ikke visste. Dersom dette var godt planlagte aktiviteter synes jeg det er rart dere ikke har snakket om det på forhånd. Hvis jeg jobbet og mann og barn hadde fri ville jeg nok spurt hva de hadde for planer de aktuelle dagene. 

Anonymkode: 0da9c...fac

Skrevet

For meg er det utenkelig at hele familien valgte å spise før deg når det var så kort tid fra/til for dem om å gjøre.

At de fant på ting sammen på forhånd, det hadde vært greit. Men merkelig å ikke tenke mer på deg, så forstår du ble skuffet og såret.

Om du forteller mannen en gang til hvordan det føltes, så tenker han seg kanskje bedre om neste gang, det er jo enkelt å gjøre annerledes slik at du ikke føler deg utelatt.

Anonymkode: a677b...367

Skrevet

Dere kan vel grille flere ganger i påsken? Kok påskeegg i morgen også, ungene har sikkert ikke noe i mot det.

Anonymkode: cab9d...fde

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Du overreagerer. Hvis du har fri resten av påsken kan dere jo både grille, lage egg og whatever de neste dagene....kjedelig for ungene å vente med påskekos til ettermiddagen fordi en av foreldrene er på jobb. 

Anonymkode: 07b73...6a0

Hvis hun har fri hele resten av påsken hadde det vel vært naturlig at hele familien samles en dag hun er hjemme?

Synes ikke man kan kreve at hele familien skal vente på en som jobber, så hvis hun jobbet hele påsken er det greit nok at de må finne på ting uten henne. Men når det er snakk om å vente én dag eller velge hvilken som helst dag resten av påsken kunne de faktisk gjort det synes jeg. Det var heller ikke snakk om kun mann og barn som satt hjemme, men en samling med hele storfamilien. 

Synes også det var veldig snodig at de ikke nevnte noe til HI på forhånd. 

Endret av Pobie
Skrevet

For meg hadde dette vært merkelig, vi pleier å finne en tid der alle er inkludert. I tillegg så har du ikke blitt informert om det, veldig merkelig. Det er jeg som pleier å ordne med slike ting her hjemme uansett da. 

At mannen kaller deg egoistisk, skjønner jeg virkelig ikke. Hvorfor er du egoistisk? Hva er egoistisk med å ønske å være inkludert og informert? 

Skrevet
Elina skrev (1 time siden):

For meg hadde dette vært merkelig, vi pleier å finne en tid der alle er inkludert. I tillegg så har du ikke blitt informert om det, veldig merkelig. Det er jeg som pleier å ordne med slike ting her hjemme uansett da. 

At mannen kaller deg egoistisk, skjønner jeg virkelig ikke. Hvorfor er du egoistisk? Hva er egoistisk med å ønske å være inkludert og informert? 

Det kan oppfattes ganske så egoistisk at et voksent menneske som må jobbe blir fornærmet og såret fordi ungene får gode opplevelser i ferien?

jeg synes iallfall det er merkelig at voksne synes barn skal vente men å grille eller koke egg fordi mor er på jobb 

Skrevet

Så lenge det var kun en time om å gjøre var det litt rart at de ikke ventet med maten, men aktivitetene var det jo hyggelig at de gjorde sammen. 

Anonymkode: 3ec02...1d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...