Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #1 Skrevet 16. april 2022 Ordner dere bursdagsgave til eksen fra deres felles barn? Vi har alltid ordnet bursdagsgave barna kan gi den som har bursdag, ikke noe stort og flott, men en liten ting. Eksen min hadde bursdag i går, så når barna dro til han for å være der i påskeferien så sendte jeg med en liten gave de kunne gi. I dag fikk jeg telefon fra hans nye samboer som sa jeg jeg hadde gått langt over streken ved å sende med bursdagsgave barna kunne gi og at jeg måtte snart innse at det var slutt mellom oss. Jeg har for lengst innsett at det er slutt mellom oss, ikke vil jeg ha han tilbake heller. Syns bare det er koselig at ungene kan gi pappa en bursdagsgave. Hva tenker dere, gjør dere det, er det normalt? Barna er 4 og 6 år og kan liksom ikke gå ut å kjøpe noe selv Anonymkode: 7a6b0...ffd
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #2 Skrevet 16. april 2022 Jeg gjorde akkurat som deg, så lenge barna ikke var store nok til å ordne dette selv. Men nå er barna 15,17 og 20 år, og fikser dette selv. Har aldri fått en eneste negativ kommentar på det. Ordnet også stort sett noe til jul og farsdag også. Far sin daværende samboer reagerte ikke på det. Anonymkode: ec174...684
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #3 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg gjorde akkurat som deg, så lenge barna ikke var store nok til å ordne dette selv. Men nå er barna 15,17 og 20 år, og fikser dette selv. Har aldri fått en eneste negativ kommentar på det. Ordnet også stort sett noe til jul og farsdag også. Far sin daværende samboer reagerte ikke på det. Anonymkode: ec174...684 Det hendte faktisk også at jeg ved et par anledninger samarbeidet med fars samboer for å ordne slikt, hvis jeg selv ikke fikk ordnet noe (feks ved sykdom). Det viktige er jo at barna har noe å gi, og de syntes det var super-stas! Ikke var det dyre eller flotte ting heller. Anonymkode: ec174...684
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #4 Skrevet 16. april 2022 Da svarer du at det er noe som blir styrt av eksen og deg, og hun kan bare slappe helt av. Anonymkode: 40ddc...e98
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #5 Skrevet 16. april 2022 Jeg har alltid tatt med barna for å kjøpe gave til far. Selv om vi ikke lenger er sammen, så vil barna gi far noe til bursdagen, og det fortsetter vi med uansett om en dame skulle mene noe annet. Vi har sluttet å bake til han da. Det får den nye dama fikse nå, men frem til han fikk dame nummer en, så bakte vi kake til han også Anonymkode: 02814...9d5
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #6 Skrevet 16. april 2022 Hva ga du ??? Det er ellers bare helt naturlig. Anonymkode: 37ff1...216
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #7 Skrevet 16. april 2022 Tusen takk alle sammen. Da tror jeg bare at jeg snakker litt med han når de kommer tilbake fra hytta på mandag ettermiddag og han leverer barna. Ønsker ikke å ta det opp nå for potensielt ødelegge ferien dere. HI Anonymkode: 7a6b0...ffd
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #8 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hva ga du ??? Det er ellers bare helt naturlig. Anonymkode: 37ff1...216 Ikke noe dyrt, vi har blitt enig om å bruke maks kr 500,- på denne gaven. Er en bok av en forfatter han ikke har klart å få takt siden den ble utgitt i et begrenset opplag som han ønsket seg og jeg fant på loppemarked for et par måneder siden (når jeg var på jakt etter en annen bok), et par gode ullsokker og en pose god kaffe. Anonymkode: 7a6b0...ffd
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #9 Skrevet 16. april 2022 Jøjemeg, tidenes overreaksjon fra dama da... Men neste gang tar du med ungene og lar de velge noe, noen morsomme sokker, sjokolade e.l så gir de noe de har kjøpt selv og som de kan si de har kjøpt selv. At du er med og betaler osv må hun da bare leve med. Anonymkode: b762e...1df
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #10 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jøjemeg, tidenes overreaksjon fra dama da... Men neste gang tar du med ungene og lar de velge noe, noen morsomme sokker, sjokolade e.l så gir de noe de har kjøpt selv og som de kan si de har kjøpt selv. At du er med og betaler osv må hun da bare leve med. Anonymkode: b762e...1df Det var eldste som foreslo kaffen siden det er pappa så glad i og de var med og valgte ut sokkene. HI Anonymkode: 7a6b0...ffd
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #11 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det var eldste som foreslo kaffen siden det er pappa så glad i og de var med og valgte ut sokkene. HI Anonymkode: 7a6b0...ffd Da er det vel boka hun reagerer på da, at du tenkte på han da du kom over den og kjøpte den til han? Jeg personlig synes hun overreagerte, men er hun av den sjalu typen er det kanskje greiest for alle om du modererer deg litt? Både hun, din eksmann og ungene skal jo ha det greit med situasjonen som den er i dag, så neste gang lar du ungene velge og handle selv og hun kan ikke si noen ting. Han og du vil alltid samarbeide om ungene og det må hun bare finne seg i uansett hvor sjalu hun er Anonymkode: b762e...1df
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #12 Skrevet 16. april 2022 Selvsagt, det rr fortsatt pappaen til barna Anonymkode: aee70...2ab
Anonym bruker Skrevet 17. april 2022 #13 Skrevet 17. april 2022 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Ordner dere bursdagsgave til eksen fra deres felles barn? Vi har alltid ordnet bursdagsgave barna kan gi den som har bursdag, ikke noe stort og flott, men en liten ting. Eksen min hadde bursdag i går, så når barna dro til han for å være der i påskeferien så sendte jeg med en liten gave de kunne gi. I dag fikk jeg telefon fra hans nye samboer som sa jeg jeg hadde gått langt over streken ved å sende med bursdagsgave barna kunne gi og at jeg måtte snart innse at det var slutt mellom oss. Jeg har for lengst innsett at det er slutt mellom oss, ikke vil jeg ha han tilbake heller. Syns bare det er koselig at ungene kan gi pappa en bursdagsgave. Hva tenker dere, gjør dere det, er det normalt? Barna er 4 og 6 år og kan liksom ikke gå ut å kjøpe noe selv Anonymkode: 7a6b0...ffd Ny samboer er jo helt på jordet! 🙄 Anonymkode: 6984b...e1f
Anonym bruker Skrevet 17. april 2022 #14 Skrevet 17. april 2022 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Ordner dere bursdagsgave til eksen fra deres felles barn? Vi har alltid ordnet bursdagsgave barna kan gi den som har bursdag, ikke noe stort og flott, men en liten ting. Eksen min hadde bursdag i går, så når barna dro til han for å være der i påskeferien så sendte jeg med en liten gave de kunne gi. I dag fikk jeg telefon fra hans nye samboer som sa jeg jeg hadde gått langt over streken ved å sende med bursdagsgave barna kunne gi og at jeg måtte snart innse at det var slutt mellom oss. Jeg har for lengst innsett at det er slutt mellom oss, ikke vil jeg ha han tilbake heller. Syns bare det er koselig at ungene kan gi pappa en bursdagsgave. Hva tenker dere, gjør dere det, er det normalt? Barna er 4 og 6 år og kan liksom ikke gå ut å kjøpe noe selv Anonymkode: 7a6b0...ffd Oi oi oi. Ikke bry deg om den gærne dama. Gaven var jo fra barna hans. Mener hun oppriktig at hans egne barn ikke får gi pappa gave? Du er snill du. Dere kommer alltid til å ha med hverandre å gjøre, det må nye dama bare akseptere. Kan du snakke med far om dette da? Anonymkode: 44f3e...08b
Anonym bruker Skrevet 17. april 2022 #15 Skrevet 17. april 2022 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Oi oi oi. Ikke bry deg om den gærne dama. Gaven var jo fra barna hans. Mener hun oppriktig at hans egne barn ikke får gi pappa gave? Du er snill du. Dere kommer alltid til å ha med hverandre å gjøre, det må nye dama bare akseptere. Kan du snakke med far om dette da? Anonymkode: 44f3e...08b Har ikke snakket med han enda, ønsker å vente med det til han leverer barna her i morgen ettermiddag. Ønsker jo ikke å potensielt ødelegge ferien deres. Har tenkt litt på dette i ettertid, vi var veldig unge når vi fikk barna, hun er litt yngre enn han, ikke sikkert hun helt er vant med at kjærester/samboere må forholde seg til eksen, og at for henne føles det unaturlig. Uansett, dette er nå bare en episode, vi får se hvordan det blir fremover etter som det går seg litt til. I utgangspunktet har jeg ikke noe i mot henne. HI Anonymkode: 7a6b0...ffd
Anonym bruker Skrevet 17. april 2022 #16 Skrevet 17. april 2022 Gaven er jo ikke fra deg, men fra ungene. Kan du ikke bare svare det? At ungene må få gi faren sin en gave. Ferdig snakka. Ikke gi det eller henne noe mer oppmerksomhet. Anonymkode: 2a0ea...917
Anonym bruker Skrevet 17. april 2022 #17 Skrevet 17. april 2022 Hans samboer kommer aldri til å vare. Dette må hun tåle, usikre lille neket. Fortell din eks om dette, hun ødelegger alt for forholdet mellom ham og hans barn og hans nye liv. Jeg kjøper gave fra MEG til eksen selv om vi begge er godt gift på ny, og jeg får av ham, og jeg kjøpte for ungene da de var små. Det er ikke et problem for våre partnere. Anonymkode: 4bffe...b72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå