Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #26 Skrevet 16. april 2022 Fikk mye at jeg lager problemer ut av ingenting osv. Bra det ikke menes at det er greit og ikke vanlig. Ja, jeg burde gitt beskjed men fikk det ikke til så ble en ikke så kjekk tur som håpt. Anonymkode: 74aef...ab0
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #27 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Fikk mye at jeg lager problemer ut av ingenting osv. Bra det ikke menes at det er greit og ikke vanlig. Ja, jeg burde gitt beskjed men fikk det ikke til så ble en ikke så kjekk tur som håpt. Anonymkode: 74aef...ab0 Da er det like mye din egen feil. Er jo ikke noe problem å si at du ikke er så komfortabel med å ha ansvar for ene hunden? Men ser nå at det er deg som pleier lage problem av alt mulig når det ikke ble akkurat som du hadde planlagt. Anonymkode: bb3a2...96f
Superdolly Skrevet 16. april 2022 #28 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Fikk mye at jeg lager problemer ut av ingenting osv. Bra det ikke menes at det er greit og ikke vanlig. Ja, jeg burde gitt beskjed men fikk det ikke til så ble en ikke så kjekk tur som håpt. Anonymkode: 74aef...ab0 Når folk sier at du lager problemer ut av ingenting, så menes det, slik jeg tolker det, at du må være utrolig konfliktsky som heller vil droppe å gå tur med denne vennen enn å si fra at du ikke har lyst til å leie den ene hunden. Det er virkelig utrolig merkelig å "ikke få seg til å si fra" når du tydeligvis reagerte så sterkt at du er villig til å droppe alle fremtidige turer med denne vennen. Men for all del, det må jo være ditt valg. I min verden sier voksne mennesker fra. Det kan gjøres på en høflig og vennlig måte, men man bruker ordene sine og sier fra. Og dessverre er nå verden en gang slik innrettet at ingen er tankelesere, og når du valgte å ikke si fra så tenkte vel vennen din at det var greit for deg da.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #29 Skrevet 16. april 2022 Superdolly skrev (8 minutter siden): Når folk sier at du lager problemer ut av ingenting, så menes det, slik jeg tolker det, at du må være utrolig konfliktsky som heller vil droppe å gå tur med denne vennen enn å si fra at du ikke har lyst til å leie den ene hunden. Det er virkelig utrolig merkelig å "ikke få seg til å si fra" når du tydeligvis reagerte så sterkt at du er villig til å droppe alle fremtidige turer med denne vennen. Men for all del, det må jo være ditt valg. I min verden sier voksne mennesker fra. Det kan gjøres på en høflig og vennlig måte, men man bruker ordene sine og sier fra. Og dessverre er nå verden en gang slik innrettet at ingen er tankelesere, og når du valgte å ikke si fra så tenkte vel vennen din at det var greit for deg da. Enig i det, men kom litt brått og overrumplende på meg og klarte ikke å si noe i nuet og da var det liksom forsent. Kunne liksom ikke komme med det etterpå. Ja, han trodde nok det. Så nå er det blitt en litt dum situasjon dersom du skjønner dersom vi skulle gått flere ganger. Anonymkode: 74aef...ab0
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #30 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Enig i det, men kom litt brått og overrumplende på meg og klarte ikke å si noe i nuet og da var det liksom forsent. Kunne liksom ikke komme med det etterpå. Ja, han trodde nok det. Så nå er det blitt en litt dum situasjon dersom du skjønner dersom vi skulle gått flere ganger. Anonymkode: 74aef...ab0 Er aldri for sent å si ifra. Anonymkode: bb3a2...96f
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #31 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Enig i det, men kom litt brått og overrumplende på meg og klarte ikke å si noe i nuet og da var det liksom forsent. Kunne liksom ikke komme med det etterpå. Ja, han trodde nok det. Så nå er det blitt en litt dum situasjon dersom du skjønner dersom vi skulle gått flere ganger. Anonymkode: 74aef...ab0 Jeg tenker at det kan være til hjelp, jeg. Hvis dere avtaler tur igjen, så sier du med én gang fra "Du, det var så koselig sist, men jeg ble helt sliten i armene av å holde xx i båndet og merket at jeg holdt på å snuble litt lett. Så jeg blir gjerne med på tur, men da vil jeg slippe å holde båndet til xx eller yy.". Eller noe sånt. Anonymkode: 121ea...26f
Pobie Skrevet 16. april 2022 #32 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Enig i det, men kom litt brått og overrumplende på meg og klarte ikke å si noe i nuet og da var det liksom forsent. Kunne liksom ikke komme med det etterpå. Ja, han trodde nok det. Så nå er det blitt en litt dum situasjon dersom du skjønner dersom vi skulle gått flere ganger. Anonymkode: 74aef...ab0 Ikke for sent. Bare si at du helst ikke vil ha ansvaret for hunden denne gangen. Det kan jo hende du ikke hadde noe imot det sånn i utgangspunktet, men etter du har opplevd det var det ikke noe særlig og du vil helst ikke. Det er ikke dumt eller rart å komme med det etterpå.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #33 Skrevet 16. april 2022 Hadde hunden ikke dradd og ble veldig ivrig på den andre hunden som gikk foran og det var litt bratt noen plasser og lett å skli på vei ned. Hadde jeg gjerne fått en bedre opplevelse og synes det var greit. Anonymkode: 74aef...ab0
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #34 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hadde hunden ikke dradd og ble veldig ivrig på den andre hunden som gikk foran og det var litt bratt noen plasser og lett å skli på vei ned. Hadde jeg gjerne fått en bedre opplevelse og synes det var greit. Anonymkode: 74aef...ab0 Hvorfor lager du en så stor sak ut av det. Du fremstiller det som om du er mer eller mindre traumatisert av dette. Anonymkode: e2dd8...746
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #35 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor lager du en så stor sak ut av det. Du fremstiller det som om du er mer eller mindre traumatisert av dette. Anonymkode: e2dd8...746 Jeg likte ikke situasjonen. For en som er litt redd, usikker å hatt lite med hund å gjøre så var det ikke kjekt. Anonymkode: 74aef...ab0
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #36 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg likte ikke situasjonen. For en som er litt redd, usikker å hatt lite med hund å gjøre så var det ikke kjekt. Anonymkode: 74aef...ab0 Men hvis du er redd, så må du jo si i fra. Og hvorfor vet ikke denne vennen at du er redd? Det er vel ikke første gang du har møtt hundene hans? Anonymkode: e2dd8...746
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #37 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Har en venn. Vi gikk en tur forrige uke. Han har to hunder. Jeg liker ikke hun egentlig. Han har med seg begge og egentlig uten å spørre blir det jeg som går med den ene og han den andre. Ikke sa han at hund var med og ikke spurte han om jeg ville gå med den ene. Tok det som en selvfølge. Hva tenker dere her? Slitsomt å gå med hun som drar og vimser over alt og ikke så vant med hun heller. Anonymkode: 74aef...ab0 Jeg tenker at hvis man avtaler å gå tur med en som har to hunder så er det naturlig at han har hundene med seg. Jeg synes kanskje han kunne spurt deg om du ville leie hunden, men i og med at at han ikke spurte så måtte du evt satt grenser selv. Du kunne f.eks. holdt den en liten stund og deretter ha sagt "jeg er ikke så vant til å gå med hund, så jeg tror det er best du tar han igjen nå". Eller "jeg blir litt sliten i ryggen/armen/skulderen av å holde når han drar, så jeg gir han tilbake til deg igjen nå". Sagt med et smil bør dette være helt greit og ingen grunn til dårlig stemning. Anonymkode: 28a7a...8d0
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #38 Skrevet 16. april 2022 Om noen rekker deg bandet og du tar imot er det ikke så rart vedkommende tror det er ok. Vennen din er neppe tankeleser. Greier du ikke å si noe får du heller droppe ttur.vennen din har ikke gjort noe galt. Dette er ikke et overgrep. Anonymkode: 9389f...60c
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #39 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Om noen rekker deg bandet og du tar imot er det ikke så rart vedkommende tror det er ok. Vennen din er neppe tankeleser. Greier du ikke å si noe får du heller droppe ttur.vennen din har ikke gjort noe galt. Dette er ikke et overgrep. Anonymkode: 9389f...60c Jeg tok i mot fordi jeg tenkte/trodde jeg skulle holde mens han festet den andre. Ikke at jeg skulle gå med den. Nå ble det nå sånn. Anonymkode: 74aef...ab0
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #40 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg tok i mot fordi jeg tenkte/trodde jeg skulle holde mens han festet den andre. Ikke at jeg skulle gå med den. Nå ble det nå sånn. Anonymkode: 74aef...ab0 Hadde ikke vært for mye om han spurt. Vil du gå med den ene? Anonymkode: 74aef...ab0
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #41 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hadde ikke vært for mye om han spurt. Vil du gå med den ene? Anonymkode: 74aef...ab0 Nei, det ville være en normal ting å gjøre, men skjønner likevel ikke at dette var så vanskelig for deg. Kjenner dere hverandre ikke? Har vært mange hundetråder med rare problemstillinger her i det siste. Får litt følelsen av at du egentlig er ute etter svar av typen «alle hundeeiere er egoistiske» osv. Neste gang sier du bare fra med en gang. Anonymkode: df036...88e
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #42 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Nei, det ville være en normal ting å gjøre, men skjønner likevel ikke at dette var så vanskelig for deg. Kjenner dere hverandre ikke? Har vært mange hundetråder med rare problemstillinger her i det siste. Får litt følelsen av at du egentlig er ute etter svar av typen «alle hundeeiere er egoistiske» osv. Neste gang sier du bare fra med en gang. Anonymkode: df036...88e Kjenner hverandre litt, men ikke kjent han i årevis. Og ikke gått tur med hund før. Nei, jeg sier ikke at alle hundeeiere er egoister. Har ikke lest noen av disse trådene så vet ikke hva du snakker om her. Anonymkode: 74aef...ab0
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #43 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Hadde ikke vært for mye om han spurt. Vil du gå med den ene? Anonymkode: 74aef...ab0 Vel, nå gjorde han ikke det. Du burde og sagt at du ikke ønsket å holde båndet, og du gjorde heller ikke det. Anonymkode: e2dd8...746
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #44 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Vel, nå gjorde han ikke det. Du burde og sagt at du ikke ønsket å holde båndet, og du gjorde heller ikke det. Anonymkode: e2dd8...746 Det er sant. Ikke mer å tenke på, Anonymkode: 74aef...ab0
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #45 Skrevet 16. april 2022 Du kan virkelig ikke ha store problemer i livet som tenker så fælt på dette...? Det er en bagatell! Han kunne spurt om du ville leie den ene, og du kunne gitt båndet tilbake når han hadde festet den andre og sagt du helst ikke vil leie på tur. Ingen stor greie, ikke noe stort problem, men en liten bagatell. Tenker du like mye på alle ting som skjer i livet ditt? Det kan ikke være lett å ha det sånn? Anonymkode: 2cc57...b21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå