Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #1 Skrevet 16. april 2022 Har en venn. Vi gikk en tur forrige uke. Han har to hunder. Jeg liker ikke hun egentlig. Han har med seg begge og egentlig uten å spørre blir det jeg som går med den ene og han den andre. Ikke sa han at hund var med og ikke spurte han om jeg ville gå med den ene. Tok det som en selvfølge. Hva tenker dere her? Slitsomt å gå med hun som drar og vimser over alt og ikke så vant med hun heller. Anonymkode: 74aef...ab0
Hengebukksvinet Skrevet 16. april 2022 #2 Skrevet 16. april 2022 Jeg tenker at du er heldig som faktisk ikke har verre ting å bekymre deg over. Ærlig talt!
Superdolly Skrevet 16. april 2022 #3 Skrevet 16. april 2022 Hvorfor sa du ikke noe da? Hvis det var helt uaktuelt for deg å gå tur med ham når han hadde med seg hunder kunne du jo sagt fra. Hvis det var helt uaktuelt for deg å holde båndet til den ene hunden kunne du jo sagt fra. Tankelesing som kommunikasjonsmetode fungerer uhyre sjelden.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #4 Skrevet 16. april 2022 Jeg tenker at du kunne sakt fra at du ikke ville gå med hund hvis du ikke ønsket det. Det er såpass vanlig å ta med hund på tur at det ikke er noe jeg hadde forventet at ble presisert. Neste gang kan du si fra at du bare vil bære med om det er uten hund, men da tror jeg ikke du kan regne med at det blir mange turer. Anonymkode: a7bee...5d3
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #5 Skrevet 16. april 2022 Superdolly skrev (5 minutter siden): Hvorfor sa du ikke noe da? Hvis det var helt uaktuelt for deg å gå tur med ham når han hadde med seg hunder kunne du jo sagt fra. Hvis det var helt uaktuelt for deg å holde båndet til den ene hunden kunne du jo sagt fra. Tankelesing som kommunikasjonsmetode fungerer uhyre sjelden. Nei, det fikk jeg meg ikke til så gikk nå med den, men ikke om jeg går mer tur sånn når det ble sånn. Anonymkode: 74aef...ab0
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #6 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Nei, det fikk jeg meg ikke til så gikk nå med den, men ikke om jeg går mer tur sånn når det ble sånn. Anonymkode: 74aef...ab0 Jøsses, alt man kan lage problemer av, helt utrolig. Anonymkode: e2dd8...746
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #7 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jøsses, alt man kan lage problemer av, helt utrolig. Anonymkode: e2dd8...746 Lage problemer? Jeg har ikke hund og vil ikke ha det. Hvorfor skal jeg gå med hund da? Jeg lager ikke problemer. Anonymkode: 74aef...ab0
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #8 Skrevet 16. april 2022 Du kan jo bare si at du ikke er så komfortabel med å gå med hund, og om ikke han kan ta begge to? Ser ikke problemet... Anonymkode: 80bcd...d75
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #9 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du kan jo bare si at du ikke er så komfortabel med å gå med hund, og om ikke han kan ta begge to? Ser ikke problemet... Anonymkode: 80bcd...d75 Det fikk jeg meg ikke til å si. Det ble nesten som det var en selvfølgelighet uten ord. Anonymkode: 74aef...ab0
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #10 Skrevet 16. april 2022 Hvis jeg skal hjem til noen lar jeg alltid hunden min være igjen hjemme eller spør hvis det er snakk om et langt besøk. Skal jeg derimot gå tur med noen tar jeg hunden min med. Alle som kjenner meg vet jo at jeg har hund, og jeg ser faktisk på det som en selvfølge at hunden blir med på tur. Jeg hadde altså ikke en gang tenkt over å gi beskjed om dette. Derimot ville jeg ikke gitt båndet til noen andre, hunden er mitt ansvar. Her må du rett og slett bare gi beskjed selv om at du ikke ønsker å holde hunden. Anonymkode: 121ea...26f
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #11 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Lage problemer? Jeg har ikke hund og vil ikke ha det. Hvorfor skal jeg gå med hund da? Jeg lager ikke problemer. Anonymkode: 74aef...ab0 Du lager problemer ut av ingenting, når du heller vil la være å gå enn å si i fra at du er ukomfortabel med å holde den ene hunden. Hun er jo ikke tankeleser heller. Hva skal du si hvis du blir spurt om å gå tur igjen? Jeg synes det er rart at du trodde at hun ville gå tur uten å ha med hundene sine. Anonymkode: e2dd8...746
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #12 Skrevet 16. april 2022 At hundene er med er en selvfølge. Når du går tur med noen som har hund blir jo de luftet i samme slengen. Hundeeiere går ikke to turer, en med menneske og en med hund 😉 Men at du leier hunden er ikke en selvfølge, der må du bare si ifra. Anonymkode: 2cc57...b21
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #13 Skrevet 16. april 2022 Om du ikke vil si fra kan du faktisk ikke klage heller. Ærlig talt! Antar du er samme person som har skrevet antihundinnlegg her i lengre tid? Anonymkode: 9389f...60c
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #14 Skrevet 16. april 2022 At hundene var med er helt greit, men jeg ønsket ikke ansvar for den ene. Anonymkode: 74aef...ab0
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #15 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Om du ikke vil si fra kan du faktisk ikke klage heller. Ærlig talt! Antar du er samme person som har skrevet antihundinnlegg her i lengre tid? Anonymkode: 9389f...60c Jeg har ikke laget noe innlegg om noe antihund. Anonymkode: 74aef...ab0
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #16 Skrevet 16. april 2022 At du ikke vil holde hund i bånd - greit, gi båndet til hundens eier. Så enkelt. At du ikke vil gå tur hvis hundene skal være med - svært lite greit. Hvis formålet er å gå tur, vel, da er det helt naturlig for en hundeeier å ta med nettopp hunden. Snakk om å lage problemer! Neimen ikke rart det er krig i verden. Anonymkode: dc5d8...7a1
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #17 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): At du ikke vil holde hund i bånd - greit, gi båndet til hundens eier. Så enkelt. At du ikke vil gå tur hvis hundene skal være med - svært lite greit. Hvis formålet er å gå tur, vel, da er det helt naturlig for en hundeeier å ta med nettopp hunden. Snakk om å lage problemer! Neimen ikke rart det er krig i verden. Anonymkode: dc5d8...7a1 Dersom det er selvfølgelig at jeg skal gå med den som denne gangen vil jeg helst unngå det ja. Som sagt at hundene var med greit nok ute. Pleier hundeeiere ka det være selvfølge at andre skal ha dem i bånd? Anonymkode: 74aef...ab0
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #18 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Dersom det er selvfølgelig at jeg skal gå med den som denne gangen vil jeg helst unngå det ja. Som sagt at hundene var med greit nok ute. Pleier hundeeiere ka det være selvfølge at andre skal ha dem i bånd? Anonymkode: 74aef...ab0 Nei, han tenkte vel at det er en selvfølgelighet at du ikke ble stum over natten. Anonymkode: 7f60c...5dd
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #19 Skrevet 16. april 2022 Synes det var rart at de fleste synes det var greit at hunden ble mitt ansvar uten at jeg ønsket det og ble spurt om det. Men det er jo litt typisk her inne. Synes ærlig det er rart å overlevere ansvaret til andre når du har med hund. Anonymkode: 74aef...ab0
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #20 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Synes det var rart at de fleste synes det var greit at hunden ble mitt ansvar uten at jeg ønsket det og ble spurt om det. Men det er jo litt typisk her inne. Synes ærlig det er rart å overlevere ansvaret til andre når du har med hund. Anonymkode: 74aef...ab0 Det er faktisk ingen her som har sagt at det var greit at det ble ditt ansvar. Anonymkode: e2dd8...746
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #21 Skrevet 16. april 2022 Ble en ukomfortabel situasjon som jeg ikke klarte å gi beskjed i. Anonymkode: 74aef...ab0
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #22 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Synes det var rart at de fleste synes det var greit at hunden ble mitt ansvar uten at jeg ønsket det og ble spurt om det. Men det er jo litt typisk her inne. Synes ærlig det er rart å overlevere ansvaret til andre når du har med hund. Anonymkode: 74aef...ab0 Absolutt ingen har skrevet at det var greit, da har du ikke lest svarene du har fått. Flere påpeker at det er en selvfølge at han tar med seg hundene sine, men at du selv faktisk må klare å gi beskjed om at du ikke ønsker å holde båndet til den ene. Jeg ville aldri gjort det selv, altså bare gitt båndet til en annen, men når denne vennen din gjør det, så må du selv klare å si at dette ikke er noe du vil. Og akkurat dette er vel det omtrent alle i tråden har prøvd å formidle til deg. Ikke at det han gjorde var greit, men at når det nå skjedde, må du selv gi beskjed. Anonymkode: 121ea...26f
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #23 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Synes det var rart at de fleste synes det var greit at hunden ble mitt ansvar uten at jeg ønsket det og ble spurt om det. Men det er jo litt typisk her inne. Synes ærlig det er rart å overlevere ansvaret til andre når du har med hund. Anonymkode: 74aef...ab0 Ikke en eneste person her har da skrevet det, snakk om å tolke i verste mening. Alle har skrevet det samme, at når du går tur med en hundeeier må du tåle at hunden er med, MEN at du må si ifra at du ikke vil leie den.... Anonymkode: 2cc57...b21
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #24 Skrevet 16. april 2022 Eh hva med å klare å si nei jeg vil holde hunden?? Anonymkode: 88a31...036
Anonym bruker Skrevet 16. april 2022 #25 Skrevet 16. april 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Synes det var rart at de fleste synes det var greit at hunden ble mitt ansvar uten at jeg ønsket det og ble spurt om det. Men det er jo litt typisk her inne. Synes ærlig det er rart å overlevere ansvaret til andre når du har med hund. Anonymkode: 74aef...ab0 Typisk p tolke som man vil her inne Anonymkode: 88a31...036
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå